اقامت سوئد

اشتراک گذاری مطلب:

وام بانکی در سوئد به روش های مختلفی پرداخت می شود. برای همه افراد شاید در طول زندگی اتفاقاتی پیش آید که باعث شود برای خرید هر چیزی و یا برای هرکار دیگری نیاز به استفاده از وام بانکی داشته باشد. ممکن است شما برای خرید چندین وسیله برای مثال فرش، تلویزیون، یخچال و … امکان خرید نقدی نداشته باشید و یا برای خرید مسکن یا حتی خرید ماشین نیاز داشته باشید که از وام بانکی استفاده کنید. گرفتن وام بانکی در کشور سوئد به چندین روش و با شرایط خاصی امکان پذیر می باشد. اما پیش از آن باید به این مورد اشاره کنیم که شما می‌توانید با مهاجرت به اسپانیا از طریق تمکن مالی، اقامت اسپانیا را دریافت کرده و بعد از آن از طریق کارت اقامتی که دارید به دیگر کشورهای اروپایی نیز به صورت آزادانه سفر کنید. در ادامه به بررسی دریافت وام بانکی در کشور سوئد خواهیم پرداخت.

مراحل اخذ وام بانکی در سوئد

اولین قدم برای گرفتن وام بانکی در سوئد، پر کردن فرم تقاضانامه وام می باشد. شما می توانید این فرم را هم به صورت اینترنتی و هم با مراجعه به شعبات بانک دریافت کنید. در این فرم شما اطلاعات شخصی که قصد گرفتن وام بانکی را دارد وارد می کنید از جمله اطلاعات اقتصادی شخصی نظیر میزان درآمد سالانه، وام های دریافتی در گذشته و وضعیت مادی خود.

بانک کلیه اطلاعات شما را بررسی می کند در صورتی که شرایط شما برای گرفتن وام مساعد باشد وام بانکی در سوئد به شما تعلق می گیرد در غیر این صورت وام به شما تعلق نمی گیرد.

اگر میزان درآمد سالیانه شما برای اخذ وام کمتر از حد مدنظر بانک بود شما می توانید به طور مشترک برای مثال با همسر خود وام بانکی در سوئد بگیرید. این به نحوی می باشد که میزان درآمد سالیانه هر دو شما با هم بررسی می شود و آن موقع وام را به شما پرداخت می کند.

گزینه دیگر برای رد درخواست وام بانکی، می تواند به علت عدم پرداخت وام های گذشته و بدهی به بانک باشد. در این موقعیت شما باید شخصی را به همراه خود به بانک برده که میزان درآمد سالیانه مناسبی از دید بانک داشته باشد. با ضمانت آن شخص وام بانکی در سوئد به شما پرداخت گردد و در صورت عدم پرداخت از جانب شما، از آن شخص بدهی های شما را بانک بگیرد.

شما با دریافت اقامت در یونان با خرید ملک، اجازه سکونت در این کشور به طور کاملا قانونی را دارید و این امکان برای شما فراهم است که بتوانید از بانک‌های معتبر یونانی، وام بانکی دریافت کنید.

خرید ماشین با وام بانکی در سوئد

شما اگر قصد خرید ماشین برای خود را دارید می توانید از این وام استفاده کنید. معمولا در صورتی که شما ماشین را از نمایندگی های اصلی خریداری کنید تا 80% قیمت ماشین را وام به شما می دهند. اما اگر قصد آن را دارید که از مکان یا شخص دیگری به جز نمایندگی اصلی، ماشین بخرید باید درخواست وام شخصی کنید.

برای خرید ماشین بهتر است از وام بانکی مخصوص خرید ماشین استفاده کنید به دلیل اینکه هم بهره کمتری دارند و هم مدت بازپرداخت آنها مناسب می باشد.

میزان بهره وام بانکی در سوئد

میزان بهره وام بانکی در سوئد به شرایط مختلفی بستگی دارد. از جمله دلایل بهره وام بانکی مربوط به شرایط اقتصادی هر فرد می باشد و بهره وام با توجه به میزان درآمد سالیانه شما تنظیم می گردد ولی به طور کلی و عمومی میزان بهره وام بانکی از 3.5% تا 12% در بانک های مختلف متغیر می باشد.

گرفتن وام بانکی در سوئد به وسیله پیامک

در سوئد شما با ارسال یک پیامک نیز می توانید وام دریافت کنید. البته این نوع وام ها که به وام های سریع معروف هستند میزان پرداختی آنها بسیار کم می باشد و مدت زمان بازپرداخت آنها نیز تقریبا یک تا دو ماه می باشد. در تبلیغات این نوع وام ها به شما گفته می شود که با کمترین بهره می باشد ولی در اصل دریافت این نوع وام های بانکی در سوئد توجیه اقتصادی ندارد زیرا ممکن است برای 1000 کرون مبلغ 170 الی 200 کرون را برای 1 یا 2 ماه بازپرداخت اخذ کنند. در صورتی که قصد دارید در کشور سوئد به ادامه تحصیل بپردازید، می‌توانید مقاله کمک هزینه تحصیلی در سوئد چگونه است را مطالعه فرمایید.

بایستی به این موضوع توجه کنید که شما برای رفتن به کشور سوئد، ابتدا نیاز به دریافت ویزا از سمت سفارتخانه این کشور دارید. حال این امکان وجود دارد که با ریفیوز شدن ویزا مواجه شوید.

خرید از فروشگاه ها با استفاده از وام بانکی

اگر شما قصد دارید چندین وسیله برای منزل خود یکجا خریداری کنید. بهتر است که از وام های بانکی که برای خرید از فروشگاه ها داده می شود استفاده کنید. البته این نکته را نیز باید بدانید که فروشگاه به شما در خصوص خرید وام نمی دهد بلکه بانک ها و موسسات هستند که در قبال خرید وسایل مبلغ آن را به حساب شرکت واریز می کنند و شما برای بازپرداخت آن با بانک طرف حساب می باشید.

برای اینگونه وام نیز در ابتدا وضعیت مالی شما بررسی می گردد و با توجه به درآمد سالیانه شما، میزان حد خرید اقساطی را برای شما تعیین می کنند. شما می توانید برای خرید وسایل مورد نظر خود به چندین نوع بانک مراجعه کنید و با توجه به شرایط آنها وام بانکی برای خرید اقساطی وسایل دریافت کنید. چند مورد از شرایط بانک ها برای اعطا وام بانکی در سوئد به شرح زیر می باشد.

  • درآمد سالانه حداقل 120000 کرون
  • داشتن حقوق ثابت از محل کار
  • و داشتن حداقل 18 سال سن

موسسه حقوقی بین‌المللی VIP GROUP با بیش از یک دهه سابقه کاری در حوزه مهاجرتی، به شما عزیزان در کلیه امور مربوط به ثبت شرکت در امارات متحده و همچنین اخذ اقامت کشورهای اروپایی، خدمات ارائه می‌دهد. تنها کافیست با کارشناسان ما در مجموعه تماس گرفته و درخواست مشاوره رایگان داشته باشید.