بهترین شهرهای اسپانیا برای زندگی ایرانیان

اشتراک گذاری مطلب:

بهترین شهرهای اسپانیا برای زندگی ایرانیان

اسپانیا دارای شهرهای مختلفی است که هر کدام از آن‌های مزایای متعددی برای ساکنان ایرانی خود به همراه دارند. این شهرها برای سرمایه‌گذاری، زندگی و تفریح بسیار مناسب هستند و فرهنگ غنی دارند. در هر یک از شهرهای اسپانیا فرصت‌های خوبی در اختیار مهاجران خارجی قرار گرفته است. شاید شما هم به غیر از مادرید که پایتخت اسپانیا هست، با دیگر شهرهای این کشور آشنایی کافی نداشته باشید و در زمان مهاجرت به آن دچار سردرگمی برای انتخاب شهر مورد نظر خود شوید. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با بهترین شهر های اسپانیا برای زندگی ایرانیان از جهات مختلف آشنا کنیم. هلدینگ VIP GROUP در کنار شماست تا تجربه مهاجرتی دلپذیر را برای شما عزیزان به ارمغان بیاورد.

بهترین شهرهای اسپانیا برای زندگی ایرانیان از نظر آب و هوا

به طور معمول بهترین شهرهای اسپانیا از ابتدا فصل بهار تا انتهای پاییز آب و هوای معتدل و مطلوبی دارند و برای پیاده‌روی و بازدید از مکان‌های دیدنی بسیار مناسب هستند. از ماه دسامبر تا ژانویه که معمولا دیگر شهرهای اروپایی هوایی سرد همراه با بارش برف دارند، کشور اسپانیا آفتابی گرم و دلپذیر داشته و هوای آن مساعد برای تفریح در کنار خانواده و دوستان است. این کشور شبه جزیره‌های متعدد با آب و هوایی معتدل و تابستان‌های گرم و زمستان‌های خنک در امداد سواحل خود دارد. چنانچه برای مهاجرت با اسپانیا، اولویت شما آب و هوای شهری است که در آن می‌خواهید سکونت کنید، در ادامه مطلب همراه ما باشید تا بهترین شهرها از نظر شرایط جوی را به شما معرفی نماییم.

بهترین شهرهای اسپانیا برای زندگی ایرانیان

مالاگا (Malag‎a)

یکی از بهترین شهر های اسپانیا که آب و هوایی دلپذیر دارد، بدون شک مالاگا خواهد بود. این شهر در کاستا دل سو واقع شده و مقصدی محبوب برای تفریح به خصوص در فصل تابستان است. مالاگا در تابستان روزهایی آفتابی و بارانی همراه با دمایی معتدل دارد. بهترین زمان سفر به این شهر از ماه سپتامبر تا نوامبر است، اما با این حال در دسامبر هم می‌توانید از هوای بارانی آن در کنار آفتاب لذت ببرید.

معمولا دمای هوای مالاگا در ساعات روز بین 11 تا 22 درجه سانتی‌گراد است و میانگین دمای بالای آن در فصل زمستان حدودا 17 درجه سانتی‌گراد خواهد بود. از سویی دیگر میانگین پایین‌ترین دمای آن در حدود 8 درجه سانتی‌گراد بوده و این دما در روزهای بارانی به 6 درجه نیز خواهد رسید. اگر قصد اخذ اقامت اسپانیا با خرید ملک را دارید می‌توانید باما در ارتباط باشید تا بهترین انتخاب را انجام دهید.

بارسلونا (Barcelona)

بارسلونا در خط ساحلی شرقی اسپانیا قرار دارد و سواحل آن به دریای مدیترانه ختم می‌شوند. آب و هوای آن گرم بوده و به جهت گرمی دما، تعداد مسافرانی که به این منطقه سفر می‌کنند در سال بسیار بالا است. این شهر در زمستان از آب و هوایی معتدل و مدیترانه‌ای بهره‌مند بوده و تجربه‌ای وصف نشدنی را برای افراد به ارمغان می‌آورد.

برای آشنایی بیشتر با شهر بارسلونا، می‌توانید با کارشناسان هلدینگ VIP GROUP تماس گرفته و درخواست مشاوره رایگان داشته باشید. همکاران ما با صبر و شکیبایی تمامی ابهامات شما در مورد مهاجرت به اسپانیا را رفع خواهند کرد.

والنسیا (Valencia)

از بهترین شهرهای اسپانیا برای سکونت دائمی، می‌توان به والنسیا اشاره نمود. این شهر دارای سواحل زیبا و چشم‌نوازی بوده و از آب و هوای مناسبی برخوردار است. معمولا در والنسیا گرمی هوا از تابستان تا پاییز ادامه‌دار است اما این وضعیت چندان آزاردهنده و طاقت‌فرسا نیست. بعد از ماه مارس جذابیت این شهر بیشتر خود را نشان می‌دهد و هوای آن دلپذیرتر می‌شود. میانگین دما والنسیا در زمستان حدودا 17 درجه سانتی‌گراد و پایین‌ترین حد آن 7.8 درجه سانتی‌گراد خواهد بود. همچنین در روزهای بارانی سال این دما به 4 درجه و در ساعات آفتابی به 5.5 درجه خوهد رسید. به دلیل موقعیت مکانی والنسیا که در کنار سواحل قرار گرفته است، می‌توانید در تمام ماه‌های سال از زیبایی این شهر دیدن فرمایید.

مورسیا (Murcia)

یکی دیگر از منحصر به فردترین شهرهای اسپانیا، مورسیا است که آب و هوای آن مطلوب و برای زندگی و سرمایه‌گذاری بسیار مناسب است. این شهر در فصل زمستان هوای آن معتدل و تعداد روزهای بارانی کمتری به نسبت شهر مالاگا دارد. در زمستان هوای مورسیا ساکن و برای عزیزانی که شهری پر از آرامش را برای سکونت ترجیح می‌دهند، مناسب است. میانگین دما در فصل زمستان در این شهر به 17 درجه سانتی‌گراد و متوسط دما پایین به 5.5 درجه می‌رسد. از سویی دیگر در روزهای بارانی شاهد دما 4 درجه و در روزهای آفتابی 6 درجه سانتی‌گراد خواهید بود. شما با خرید ملک در شهر های اسپانیا اقامت طلایی اسپانیا را دریافت می‌کنید و می‌توانید به همراه خانوادتان در این کشور زندگی کنید.

بنیدورم (Benidorm)

بنیدورم یکی دیگر از بهترین شهر های اسپانیا از نظر آب و هوا به حساب می‌آید. دمای بالای آن در زمستان به طور میانگین 17 درجه و متوسط دمای پایین این شهر 7.7 درجه سانتی‌گراد است. همچنین در روزهای بارانی دما 4 و در روزهای آفتابی 6 درجه سانتی‌گراد را تجربه خواهید کرد.

بهترین شهرهای اسپانیا برای زندگی

بهترین شهرهای اسپانیا برای زندگی ایرانیان از نظر کاری

یکی از چالش‌هایی که مهاجران با آن روبه‌رو می‌شوند، داشتن شغل مناسب و کسب درآمد از آن است. بعد از دوره‌ای که رکود اقتصادی در اسپانیا اتفاق افتاد، آمار بیکاری در این کشور افزایش یافت. اما خوشبختانه امروزه اقتصاد اسپانیا با سرعت رو به رشد است و این آمار به طور چشمگیری کاهش یافته است. برخی از بهترین شهر های اسپانیا برای زندگی ایرانیان از نظر موقعیت کاری به شرح زیر هستند.

مالاگا (Malaga)

از بهترین شهرهای اسپانیا برای زندگی و کار، می‌توان به مالاگا اشاره کرد. تعداد زیادی از مهاجران سالانه برای گذراندن دوران بازنشستگی به این شهر نقل مکان می‌کنند.

مادرید (Madrid)

شهر مادرید یکی از مرکزهای مالی بزرگ در کشور اسپانیا به حساب می‌آید و سالانه متقاضیان زیادی قصد مهاجرت به آن و یافتن شغلی مناسب در این شهر را دارند. در مادرید شما می‌توانید شغل‌هایی باکیفیت و حقوق و مزایا بالا در مقایسه با دیگر شهرهای این کشور پیدا نمایید.

بارسلونا (Barcelona)

رتبه ششم از بین ده شهر برتر اسپانیا، متعلق به شهر بارسلونا است که پایتخت کاتالونیا بوده و یکی از بهترین شهرهای اسپانیاست. مشاغلی در حوزه فناوری و اطلاعات و بیوتکنولوژی، از موقعیت شغلی مناسبی در بارسلونا برخوردار هستند.

پیش از مهاجرت به بارسلونا باید بدانید که در این شهر به طور معمول قراردادهای موقت کاری به جای قراردادهای دائمی رواج دارند. در صورتی که به دو زبان اسپانیایی و کاتالانی تسلط داشته باشید، جایگاه ویژه‌ای در بازار کار بارسلونا خواهید داشت.

بهترین شهرهای اسپانیا برای زندگی

بهترین شهرهای اسپانیا برای تحصیل ایرانیان

تعداد دانشگاه‌های معتبری که از جایگاه مناسبی در سطح بین‌المللی برخوردار هستند و در شهرهای مختلف اسپانیا قرار دارند، کم نیست. در این کشور حدودا 80 دانشگاه وجود دارد که اغلب آن‌ها دولتی بوده و مابقی خصوصی هستند. شهرهایی که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد، از بهترین شهرهای اسپانیا برای تحصیل هستند. همچنین اگر می‌خواهید بهترین شهر برای زندگی انتخاب کنید، مطلب “گام به گام تا دریافت اقامت اسپانیا با 25000 یورو” را مطالعه کنید تا انتخاب درست را انجام دهید.

مادرید (Madrid)

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در اسپانیا را دارند، بی تردید مادرید یکی از بهترین شهرها برای آن‌ها خواهد بود. این شهر امکانات فوق‌العاده‌ای همانند سیستم مترویی با قابلیت رفت و آمد آسان، فروش غذا در تمام ساعات شبانه‌روز و همچنین حمل و نقل آسان را در اختیار دانشجویان خود قرار می‌دهد.

سالامانکا (Salamanca)

از دیگر شهرهای اسپانیا که برای مهاجرت دانشجویان مناسب است، سالامانکا را می‌توان نام برد. امروزه شهر شمال غربی سالامانکا به یک شهر کالج باستانی که پر از دانشجویان 18 تا 35 سال است، تبدیل شده و در نزدیکی آن شهر مادرید قرار دارد. قدیمی‌ترین دانشگاه اسپانیا و اروپا در سالامانکا واقع شده است.

والنسیا (Valencia)

سومین شهر بزرگ اسپانیا، والنسیا نام دارد. دانشگاه والنسیا تحت عنوان موسسه بین‌المللی با برخورداری از بهترین امکانات علمی، به زبان‌های مختلفی همچون انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی، کاتالانی و والنسیایی کلاس‌های متفاوتی ارائه می‌دهند.

بهترین شهرهای اسپانیا برای ایرانیان از نظر مراقبت پزشکی

به طور کلی کشور اسپانیا از سیستم مراقبت پزشکی و درمانی پیشرفته‌ای برخوردار است و پوشش پزشکی برای تمامی شهروندان آن تضمین می‌شود. مراقبت‌های بهداشتی به دو دسته خصوصی و عمومی تقسیم می‌شوند و برخی از بیمارستان‌های اسپانیا خدمات درمانی خصوصی و برخی دیگر به صورت عمومی ارائه می‌دهند. از بهترین شهرهای اسپانیا برای زندگی و ارائه خدمات پزشکی به ایرانیان می‌توان به گرانادا، بارسلونا و مادرید اشاره نمود.

بهترین شهرهای اسپانیا برای ایرانیان از نظر هزینه‌های مربوط به زندگی

هزینه‌های قابل پرداخت برای قبوض آب و برق در اسپانیا به نسبت دیگر کشورهای اروپایی مناسب‌تر است. اما بایستی بدانید که در مقابل هزینه گاز در این کشور بالاتر از دیگر کشورهای اتحادیه اروپاست. البته شایان ذکر است که هزینه‌های زندگی در شهر مادرید خیلی ارزان‌تر از دیگر پایتخت‌ها در اتحادیه اروپا بوده و از لندن هم 39درصد ارزان‌تر است. تعدادی از بهترین شهرهای اسپانیا از نظر به صرفه بودن هزینه‌های مورد نیاز برای زندگی عبارتند از:

مالاگا (Malaga)

از قدیمی‌ترین و مناسب‌ترین شهرهای اسپانیا برای مهاجرت، به مالاگا می‌توان اشاره کرد. این شهر همچنین یکی از ارزان‌ترین شهرهای اسپانیا برای زندگی و مهاجرت به حساب می‌‌آید. برای مثال میانگین اجاره ملک در لندن 195درصد بیشتر از مالاگا است.

والنسیا (Valencia)

آن دسته از متقاضیان که به دنبال شهری با هزینه زندگی متوسط همراه با امکانات رفاهی مناسب هستند، والنسیا بهترین انتخاب خواهد بود. اجاره ملک در این شهر به میزان 37درصد کمتر از مادرید و 52درصد کمتر از لندن است. از این رو تعداد زیادی از افراد والنسیا را برای مهاجرت انتخاب می‌کنند.

بهترین شهرهای اسپانیا برای ایرانیان از نظر سرمایه‌گذاری

خرید ملک در اسپانیا یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری برای متقاضیان است. در شهرهای اسپانیا فرصت‌های مناسبی از لحاظ اقتصادی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد. این کشور سالانه 82 میلیون بازدیدکننده دارد و به همین جهت جایگاه دوم را در صنعت گردشگری به خود اختصاص داده است. از این رو سرمایه‌گذاری در حوزه ملک و املاک در اسپانیا با سود بالایی همراه است.

مادرید به عنوان پایتخت این کشور برای سرمایه‌گذاری و زندگی مهاجران بسیار مناسب است. میانگین اجاره ماهانه ملک در این شهر 13.51 یورو به ازای هر مترمربع است. بعد از مادرید، بارسلونا به عنوان دومین شهر بزرگ اسپانیا، مکانی مناسب برای خرید ملک و سرمایه‌گذاری است.

در پایان

تصمیم‌گیری در خصوص این که بهترین شهر اسپانیا برای مهاجرت ایرانیان کدام است، به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. هر شخص پیش از اقدام برای مهاجرت، عوامل مختلفی نظیر آب و هوا، هزینه‌های زندگی، امکانات پزشکی و… مورد بررسی قرار می‌دهد و با توجه به شرایط شخصی خود، بهترین شهر را به عنوان مقصد خود برای مهاجرت انتخاب می‌نماید. ما در این مقاله شهرهای مختلف اسپانیا را از جهات مختلف مورد بررسی قرار دادیم، اما مسلما برای شناخت بهتر نسبت به این کشور، نیاز به دریافت مشاوره تخصصی خواهید داشت.

هلدینگ VIP GROUP با 17 سال تجربه کاری و بیش از 30 نیرو متخصص در حوزه مهاجرتی، در این مسیر از ابتدا همراه شما خواهد بود و بهترین مشاوره را به صورت کاملا رایگان در اختیار شما عزیزان قرار خواهد داد. تنها کافی است با شماره 02128111666 تماس گرفته تا همکاران ما پاسخگوی سوالات شما باشند.