خدمات پزشکی در سوئد

اشتراک گذاری مطلب:

خدمات پزشکی در سوئد چگونه است؟در هنگام بیماری یا مشکلات اورژانسی چکار باید کرد؟ برای وقت دکتر گرفتن در سوئد چه کارهایی را باید انجام داد؟ هزینه خدمات پزشکی در سوئد به چه اندازه ای می باشد ؟ و ده ها پرسش دیگری که شاید برای شما هم که قصد اقامت در سوئد را دارید پیش بیاید و به دنبال پیدا کردن جواب برای آنها باشید. بیماری و مبتلا شدن به بیماری عملی اجتناب ناپذیر است و فرقی نمی کند شما درچه سنی باشید، در کجا اقامت داشته باشید. هر لحظه ممکن است مشکلی برای شما حادث شود و شما نیاز به پزشک داشته باشید. ما در این مقاله قصد داریم کلیه قوانین، ویژگی ها و اطلاعات مربوط به خدمات پزشکی در سوئد را در اختیار شما قرار دهیم. چنانچه شرایط شما برای دریافت اقامت سوئد مساعد نیست، می‌توانید ابتدا اقامت یونان با تمکن مالی دریافت نمایید و پس از آن به کشور سوئد سفر کنید.

خدمات پزشکی در سوئد برای شهروندان آن

اگر شما شهروند سوئد می باشید برای استفاده از خدمات پزشکی در سوئد حتما می بایست خود را در یک  درمانگاه ثبت کنید. شما می توانید با جستجو در میان درمانگاه ها و تحقیق در مورد آنها، بهترین درمانگاه برای خود را پیدا کنید و در آن خود را ثبت کنید. حتما لازم نیست که درمانگاه نزدیک محل سکونت شما باشد بلکه شما با توجه به نکته هایی می توانید خود را در درمانگاه خاصی ثبت کنید. برای مثال اگر شخص خارجی در سوئد می باشید می توانید در درمانگاهی خود را ثبت می کنید که پزشک آنجا هم زبان و هموطن شما باشد.

نحوه ملاقات پزشک

برای استفاده از خدمات پزشکی در سوئد، شما احتیاج دارید که در مواقع بیماری با یک پزشک ملاقات کنید. در سوئد برای ملاقات و ویزیت یک دکتر شما حتما می بایست وقت قبلی گرفته باشید. که این قرار ملاقات را هم به صورت تلفنی و هم به صورت اینترنتی  رزرو کنید.

البته در بیشتر درمانگاه ها ساعاتی از روز را به معاینه های بدون وقت قبلی اختصاص داده اند ولی در اینگونه موارد شما توسط یک پرستار معاینه می شوید و نه یک دکتر. برای ویزیت دکتر و استفاده از خدمات پزشکی در سوئد شما حتما می بایست وقت قبلی بگیرید.

نوع دیگری از استفاده از خدمات پزشکی در سوئد استفاده از خدمات اینترنتی 1177 می باشد. نحوه عملکرد این سامانه به این صورت می باشد که شما برای گرفتن وقت پزشک تمام علائم بیماری خود را از طریق اینترنت در این سامانه ثبت می کنید، پزشکی را که قصد ملاقات با او را دارید را انتخاب می کنید، سپس با توجه به زمان های خالی آن پزشک، زمان ویزیت خود را رزرو می کنید.

موسسه حقوقی بین‌المللی VIP GROUP به شما عزیزان توصیه می‌کند تا برای دریافت اقامت سوئد، ابتدا اقامت یکی دیگر از کشورهای اروپایی را دریافت کنید. مهاجرت به اسپانیا با خرید ملک یکی از بهترین روش‌ها برای دریافت کارت اقامت است. شما با داشتن کارت اقامت می‌توانید به سایر کشورهای اروپایی سفر کنید.

هزینه خدمات پزشکی در سوئد

هزینه خدمات پزشکی در سوئد معمولا در تمام نقاط کشور بستگی به شهرداری آن منطقه دارد ولی تقریبا هزینه یکسان می باشد. هزینه خدمات پزشکی در سوئد برای افراد زیر 18 سال معمولا رایگان می باشد. اگر قصد کنسل کردن زمان ملاقات با پزشک خود را داشته باشید می بایست قبل از 24 ساعت آن را کنسل کنید در غیر این صورت هزینه را از شما دریافت می کنند. تقریبا هزینه بستری شدن در سوئد به مدت یک شبانه روز 100 کرون می باشد.

هزینه خدمات پزشکی در کشور یونان بسیار پایین‌تر از کشور سوئد است. به همین دلیل شما می‌توانید اقامت از طریق خرید ملک در یونان دریافت کنید و به طور قانونی در آن جا همراه با خانواده خود زندگی کنید و هزینه کمتری برای زندگی در اتحادیه اروپا بپردازید.

رمیس چیست؟

در این قسمت در مورد این مسئله صحبت خواهیم کرد که اگر در هنگام ملاقات با پزشک عمومی او شما را به رمیس ارجاع داد به چه معنا می باشد. معمولا هنگامی که شما با پزشکی ملاقات می کنید، و به نظر آن پزشک شما می بایست به یک پزشک متخصص مراجعه کنید. او شما را به آن پزشک متخصص معرفی می کنید و نام آن رمیس می باشد. البته برای ملاقات با پزشک متخصص حتما نیاز به رمیس نیست و شما می توانید به طور خصوصی نیز مراجعه کنید.

خدمات پزشکی بعد از ساعات اداری

درمانگاه های شبانه ای در سراسر سوئد وجود دارند که به شما بعد از ساعات اداری نیز خدمات پزشکی را ارائه می دهند. برای آگاهی از محل این درمانگاه ها هم می توانید به سایت مراجعه کنید و هم می توانید با شماره تلفن 1177 تماس بگیرید تا آنها نزدیک ترین درمانگاه شبانه روزی به محل سکونت شما را به شما اطلاع دهند.

خدمات چشم پزشکی در سوئد

دولت سوئد در راستای خدمات چشم پزشکی به مردم کمک هزینه هایی را در نظر گرفته است. برای فرزندان زیر 7 سال شما باید فرزند خود را به یک چشم پزشک برده تا او را معاینه کنند و در صورت نیاز به خرید عینک کمک هزینه ای به شما ارائه می دهد. برای آگاهی بیشتر در مورد میزان هزینه‌ها در سوئد، می‌توانید مقاله هزینه زندگی در سوئد را مطالعه فرمایید.

برای افراد بین 8 تا 19 سال مستقیما می توانند به عینک فروشی مراجعه کنند و در آنجا معاینه شوند.

همچنین دولت برای خرید عینک یا لنز طبی مبلغی بین 800 تا 1600 کرون را به عنوان کمک هزینه خرید عینک یا لنز طبی به شما پرداخت می کند البته برای دریافت این کمک هزینه نیاز به نسخه پزشک می باشد.

این کمک هزینه برای مهاجرین زیر 19 سال دارای کارت LMA نیز وجود دارد.

موسسه حقوقی بین‌المللی VIP GROUP با داشتن وکلای مهاجرتی خبره در کلیه امور مهاجرتی همچون دریافت ویزای توریستی کانادا به شما عزیزان خدمات ارائه می‌دهد. تنها کافیست با کارشناسان ما در مجموعه تماس برقرار کنید و به صورت رایگان مشاوره دریافت نمایید.

اوووپس! نمی توانیم فرم شما را بیابیم.