هزینه زندگی در سوئد

اشتراک گذاری مطلب:

هزینه زندگی در سوئد

هزینه زندگی در سوئد و اقامت سوئد بالاست و به عنوان کشوری گران در اروپا شناخته می شود. از جهات بسیاری این هزینه ارزش مند است و حتی با وجود هزینه های بالا در سوئد, امکان زندگی با بودجه ای محدود نیز در این کشور وجود دارد.  ما این مقاله را برای کمک به افراد مهاجر و آشنایی آنها با هزینه های روزمره زندگی در سوئد آماده کرده ایم.

اگر شما قصد مهاجرت یا سفر به سوئد را داشته باشید, با استفاده از این مقاله امکان محاسبه تقریبی هزینه های خود را به دست خواهید آورد.

بعضی از هزینه های یاد شده در این مقاله مانند هزینه هتل برای مسافران نوشته شده اند, در حالیکه بقیه آنها برای مهاجران که نیاز به استفاده از خدمات زورمره را دارند, سودمند تر خواهد بود.

نیاز به گفتن نیست که تمامی هزینه های یاد شده در این مقاله به صورت تقریبی می باشد و امکان وجود تفاوت هایی جزئی وجود دارد.

در صورتی که علاقه به خرید ملک در سوئد دارید می توانید از طریق تماس با کارشناسان VIP GROUP (با شماره 09128710583) اطلاعات خود را کامل نمائید و یا برای اقدام برای خرید ملک در سوئد مشاوره رایگان دریافت نمائید.

سکونت

هزینه سکونت بخش بزرگی از مخارج شما را تشکیل خواهد داد, به خصوص اگر در شهر ها استکهلم یا گوتنبرگ سکونت داشته باشید. در این شهر ها کمبود مکان های اقامتی و هزینه های بالای آنها قابل اعتنا است. اما می‌توانید برای کاهش هزینه‌های خود، اقامت یونان از طریق سرمایه گذاری را دریافت نمایید و به صورت آزادانه به دیگر کشورهای اروپایی همچون سوئد سفر کنید.

حتی با وجود داشتن بودجه مناسب, پیدا کردن آپارتمانی برای اجاره بلند مدت دشوار خواهد بود, و افراد محلی نوبت های طولانی برای اجاره ملک را باید سپری کنند.

از طرف دیگر, املاک در مناطق خارج شهری سوئد به خصوص در مناطق شمالی آن, به راحتی و با قیمت مناسبی قابل دستیابی خواهند بود.

در کل استکهلم و گوتنبرگ, و تا حدودی مالمو, گران ترین شهر های سوئد برای اقامت هستند. با این حال در سفر خود با قیمت های یکسان هتل در شهر های مختلف سوئد رو به رو خواهید شد.

هتل و اقامتگاه های در Lapland می تواند به اندازه پایتخت گران باشند. استفاده از سایت های هتل یابی گزینه مناسبی برای پیدا کردن هتل های ارزان قیمت است اما در صورت اقامت بلند مدت استفاده از Airbnb مقرون به صرفه تر خواهد بود.

کوتاه مدتقیمت هر شبتخت خواب در یک خوابگاه مشترک175 – 300     کروناتاق دو نفره در هتل اقتصادی500 – 1000   کروناتاق دو نفره در یک هتل لوکس1500 – 3500 کرونآپارتمان یک خوابه از طریق Airbnb400 – 1500   کرونکلبه چهار نفره پایه در مناطق روستایی300 – 600     کرونبلند مدتاجاره هر ماهآپارتمان تک خواب (مرکز شهر)10.000 – 12.000 کرونآپارتمان تک خواب (حاشیه شهر)5000 – 7000      کرونخوابگاه / آپارتمان دانشجویی2700 – 6500      کرونخریدقیمت تقریبیآپارتمان تک خواب (مرکز شهر)2 – 4    میلیون کرونآپارتمان تک خواب (حاشیه شهر)1.2 – 2 میلیون کرون

غذا

اگر عادت به درست کردن غذای خود دارید و خرید مواد غذایی خود را به خرید های یک مرتبه به سوپرمارکت ها اختصاص دهید, هزینه خورد و خوارک در سوئد به طرز شگفت آوری ارزان خواهد بود. با استناد به آمار ارائه شده توسط آزانس مصرف کننده سوئد, فرد مقیم سوئد در صورت درست کردن غذای خود در منزل به غیر از ناهار در آخر هفته ها, هزینه ای معادل با 1635 کرون سوئد در ماه خواهد داشت.

به وجود آمدن سوپرمارکت های خارجی ارزان در سوئد در سال های گذشته, هزینه های خورد و خوارک را برای افرادی که بودجه محدودی دارند به شدت کاهش داده است. در نظر داشته باشید که برای کنترل هزینه های خود بهتر است که از سوپرمارکت های کوچک در مرکز شهر دوری کرده و خرید خود را از سوپرمارکت های بزرگ خارج شهر به قیمت بسیار ارزان تری انجام دهید.

حقوق بسیار مناسب برای کارکنان رستوران ها و مالیات های سنگین بر نوشیدنی ها, باعث گران بودن بسیار رستوران ها در این کشور شده است. خوشبختانه فرهنگ انعام دادن در سوئد به اندازه کشور های دیگر الزامی نیست که این مورد کمک بسیاری به کم کردن هزینه های عادی یک فرد می کند. شایان ذکر است که هزینه خورد و خوراک در برخی دیگر از کشورهایی اروپایی همچون یونان بسیار پایین‌تر از هزینه غذا در سوئد است. به همین منظور می‌توانید با دریافت ویزای تمکن مالی یونان و پس از آن اخذ اقامت یونان، در این کشور سکونت داشته و از پرداخت هزینه‌های سنگین برای غذا جلوگیری کنید.

محصولات سوپرمارکتی قیمت
شیر یک لیتری 9   کرون
نان 30 کرون
6 عدد تخم مرغ 15 کرون
55 گرم پنیر 70 کرون
1 کیلوگرم گوشت چرخ کرده 60 کرون
اسنک ها قیمت
قهوه بیرون بر 18 – 40  کرون
هات داگ 10 – 25  کرون
بطری آب 22 – 30  کرون
نوشابه 10         کرون
فلافل 25 – 55  کرون
سالاد بیرون بر 55 – 105 کرون
همبرگر 70 – 90 کرون
رستوران قیمت
وعده غذایی برای دو نفر در رستوران معمولی 500        کرون
وعده غذایی برای دو نفر در رستوران شیک 1500      کرون
نوشیدنی 55 – 140 کرون

 

حمل و نقل

حمل و نقل عمومی در سوئد به طرز شگفت انگیزی هزینه کمی دارد. حتی سفر های بلند که صدها کیلومتر مسیر باید طی شود از هزینه رفتن به سر کار در بعضی کشور ها (انگلستان) کمتر است. اجاره ماشین در سوئد با توجه به قیمت روزانه ماشین و مالیات بالا بر بنزین هزینه بالایی دارد.

تا حدود 15 سال قبل تنها شرکت حمل و نقل در سوئد, شرکت دولتی SJ بود. در حال حاضر تعداد بسیاری شرکت خصوصی در قسمت حمل و نقل عمومی حضور دارند. این قسمت از شبکه بسیار خوبی از اتوبوس های عمومی که شهر ها و روستا ها را به یکدیگر مرتبط می کنند تشکیل شده اند.

قیمت حمل و نقل عمومی در سوئد بسیار مناسب است. حتی در قسمت های روستایی که ممکن است تنها یک شرکت خدمات ارائه کند نیز قیمت های بسیار مناسبی در نظر گرفته شده است.

سفر های داخلی ممکن است هزینه بر باشند, به خصوص در مسیرهایی که هنوز تنها توسط شرکت SAS خدمت رسانی می شود. شرکت Norwegian شروع به رقابت در مسیر های اصلی با شرکت SAS نموده است که نتیجه آن کاهش چشمگیر قیمت های در مسیر های محبوب شده است.

حمل و نقل شهری عموما قیمت بسیار مناسبی دارد و خدمات ارائه شده حتی در شهر های گوتنبرگ و استکهلم, ارزان و بهینه هستند. تاکسی تنها در در شرایط وخیم به شما توصیه میشود. قیمت تاکسی بالا می باشد اما امکان استقاده از Uber در شهر های گوتنبرگ و استکهلم وجود دارد.

حمل و نقل طولانیقیمتپرواز داخلی استکهلم – گونبرگ200 – 2500 کرونپرواز داخلی استکهلم – کیرونا400 – 3500 کروناتوبوس استکهلم – گوتنبرگ250 – 450   کروناتوبوس مالمو – گوتنبرگ130 – 250   کرونقطار استکهلم – گوتنبرگ عادی195 – 1000 کرونقطار استکهلم – کیرونا700 – 1500 کرونحمل و نقل شهریقیمتبلیط اتوبوس و مترو استکهلم تک سفره36   کرونبلیط اتوبوس و مترو استکهلم ماهانه790 کرونتراموا گوتنبرگ تک سفره26   کروناتوبوس مالمو تک سفره22   کرونتاکسی در مسیر 10 دقیقه ای در استکهلم150 کرونرانندگیقیمتاجاره ماشین یک روز400 – 600 کرونیک لیتر بنزین13 – 15 کرون

سرگرمی

بیرون رفتن در سوئد می تواند هزینه زیادی داشته باشد. این شامل سینما, اجرا و کنسرت ها می شود. کلوب های شبانه نیز می توانند هزینه بر باشند, و این در صورتی است که حتی از نوشیدنی های کمی استفاده کنید. ورودی های 150 کرون یا بیشتر رایج بوده و برای نگهداری از کت خود 20 کرون هزینه باید بپردازید.

سرگرمی قیمت
بلیط سینما 150 کرون
بلیط بازی حرفه ای هاکی روی یخ 200 – 500 کرون
ورودی به کلوب شبانه 100 – 250 کرون
بازی بینگو 50 – 100   کرون

گردشگری

گردشگری در سوئد می تواند به سرعت گران شود, با این حال فعالیت های رایگان بسیاری برای انجام در شهر های بزرگ وجود دارد. برای آشنایی با جاذبه های گردشگری سوئد به مقاله مربوطه رجوع کنید.

به عنوان قانونی کلی موزه ها و گالری های دولتی از انواع خصوصی آنها قیمت کمتری دارند. نکته ای دیگر, اگر قصد دارید هزینه های گردشگری خود را کاهش دهید, از تور های توبوسی و قایقی برنامه ریزی شده دوری کنید و ار حمل و نقل عمومی استفاده کنید.

استکهلم قیمت
تور قایق سه ساعته 220      کرون
پیاده روی یک ساعته روی سقف شهر 600      کرون
تور پیاده روی یک ساعته 200      کرون – رایگان
ورودی موزه Vasa 130      کرون
گوتنبرگ قیمت
تور مینی ون دو ساعته 500      کرون
تور قایق Paddan 165      کرون
ورودی به موزه سرگرمی Liseberg 90       کرون
مالمو قیمت
ورودی به موزه Moderna رایگان
شنا / سونا در Riberborgs 65       کرون

الکل و تنباکو

سیگار کشیدن در سوئد نسبتا ارزان می باشد, این با در نظر گرفتن مالیات های عموما بالای سوئد می باشد.

الکل داستان متفاوتی دارد. قیمت آنها در بارها و رستوران ها بسیار بالا می باشد, تنها یک فروشگاه دولتی اجازه فروش نوشیدنی های با درصد بالاتر از 3.5 را دارد.

الکل قیمت
نوشیدنی 10 – 100 کرون و بالاتز
سیگار قیمت
پاکت سیگار 50 کرون و بالاتر

قرارداد ها و قبوض خدماتی

اگر شما قصد اقامت بلند مدت در سوئد را داشته باشید و آپارتمانی شخصی داشته باشید, باید هزینه قبوض خدماتی خود را نیز در نظر بگیرید.

قرارداد های تلفن موبایل به شما پیشنهاد های مناسبی را برای تماس و پیامک ارائه می کنند, اما راه مناسب تر استفاده از سیم کارت های اعتباری در سوئد است.

قبض ها قیمت
قبض برق در آپارتمان تک خواب 300 کرون
اینترنت 300 کرون
قرارداد تلفن همراه 100- 450 کرون
موارد اضافه قیمت
عضویت در باشگاه 200 کرون در ماه
اصلاح ساده 200 کرون

جمع بندی کلی

در نظر داشته باشید که ما در این مقاله هزینه های یک زندگی عادی در سوئد را تحت بررسی قرار داده ایم. با توجه به سبک و محل زندگی شما این هزینه ها متغیر خواهند بود. در صورتی که تمایل دارید هزینه‌های خود را کاهش دهید، می‌توانید با دریافت ویزای طلایی یونان و اخذ اقامت این کشور، با پرداخت  هزینه کمتری در اتحادیه اروپا زندگی کنید. در انتها به میانگین هزینه ماهانه زندگی هر فرد در سوئد و میانگین درآمد هر فرد در سوئد اشاره می کنیم. در صورتی که تمایل دارید در خصوص خدمات پزشکی در سوئد اطلاعات کسب کنید، می‌توانید مقاله خدمات پزشکی در سوئد چگونه است را مطالعه فرمایید.

درآمد میانگین
درآمد ماهانه 24.000 کرون
هزینه زندگی ماهانه برای هر فرد 16.000 کرون

 

 

 

در نظر داشته باشید که هزینه ماهانه مشخص شده به ازای هر فرد می باشد. در صورتی که با خانواده خود قصد مهاجرت به سوئد را دارید, به ازای هر عضو خانواده یک سوم این مبلغ به هزینه های ماهانه میانگین شما اضافه خواهد شد.