اشتراک گذاری مطلب:

جاهای دیدنی دبی

زمانی که از جاهای دیدنی دبی صحبت می‌کنیم، امکان دارد تصور کنید دیدنی‌های دبی تنها در آسمان‌ خراش‌های مدرن آن خلاصه می‌شود، اما باید بدانید که این تصوری کاملا اشتباه است. جاذبه‌های گردشگری دبی متنوع بوده و هر شخص با هر سلیقه‌ای که دارد، بدون شک دبی مقصد مناسبی برای سفر او خواهد بود. پیش از هر چیزی باید بدانید که شما با ثبت شرکت در دبی می‌توانید اقامت دو ساله دریافت نمایید.

در این شهر از مکان‌های تاریخی گرفته تا موزه‌ها و مراکز خرید شیک و مدرن به چشم می‌خورند. در این مقاله قصد داریم تا شما را با مکان‌های دیدنی این شهر آشنا کنیم تا پیش از سفر به دبی، یک برنامه مناسب برای سفرتان بچنیند و تجربه سفری لذتبخش را برای خود و خانوادتان به ارمغان بیاورید.

بهترین جاهای دیدنی دبی

همانطور که پیش‌تر به این مورد اشاره کردیم، دبی جاذبه‌های دیدنی فراوانی نظیر برج خلیفه، دبی مال، قاب دبی، آبنمای دبی، دهکده جهانی، باغ معجزه، سیاره سبز و… دارد که از معروف‌ترین جاذبه‌های این شهر است و توصیه می‌کنیم زمانی که به دبی سفر می‌کنید، از بازدید این مکان‌ها غافل نشوید. در ادامه متن جاهای دیدنی دیدنی دبی به طور کامل و با جزئیات برایتان شرح می‌دهیم.

برج خلیفه

برای شروع، مهم‌ترین و معروف‌ترین نماد دبی را به شما معرفی می‌کنیم. برج خلیفه عنوان بلندترین برج دنیا را به خود اختصاص داده است و از تمامی نقاط این شهر دیده می‌شود. این امکان وجود دارد که در فاصله 95 کیلومتری از شهر دبی نیز این برج را مشاهده کنید.

رکوردی که این برج زده است تنها مربوط به تعداد طبقات زیادش نیست، بلکه برج خلیفه سریع‌ترین آسانسور دنیا را نیز دارد که به ازای هر ثانیه 10 متر جابجا می‌شود. در صورتی که تمایل داشته باشید از این آسانسور استفاده کنید، بایستی ابتدا بلیط تهیه کرده و برای مدتی در انتظار باشید. در اتاق‌های انتظار با نوشیدنی و خوراکی‌های متنوع از شما پذیرایی می‌شود. در هر یک از طبقات آن انواع آثار هنری به نمایش گذاشته شده‌اند.

برای خوردن یک وعده غذایی در بلندترین ساختمان جهان، بایستی به طبقه 122 بروید. البته شایان ذکر است که در چنین رستوران‌هایی باید حواستان به بودجه‌ای که برای صرف غذا در نظر گرفته‌اید باشد و پیش از رفتن به آن‌جا از قیمت غذاها آگاهی کافی داشته باشید.

جاهای دیدنی دبی

از سویی دیگر اگر می‌خواهید از بالای این برج مناظر خیره‌کننده شهر را با تلسکوپ ببینید، می‌توانید به دو طبقه 124 و 148 بروید. مرتفع‌ترین بخش برج مربوط به طبقه 163 است، اما متاسفانه بازدید از این طبقه برای عموم مردم آزاد نیست.

به این نکته توجه کنید که بلیط‌‌های خریداری شده برای برج تا 90 روز اعتبار دارند. برای بازدید در روزهای عادی بهتر است از دو هفته قبل بلیط تهیه کنید. برای بازدید در ایام تعطیل نیز بایستی حداقل از یک ماه قبل بلیط خود را خریداری کنید. از سویی دیگر با توجه به ساعتی که از برج بازدید می‌کنید، قیمت بلیط‌ها متغیر خواهد بود.

شما می‌توانید به صورت 24 ساعته از برج خلیفه بازدید کنید. متوسط قیمت بلیط این برج با توجه به نوع آن، برای بلیط نوع یک که مختص طبقات 124 و 125 است حدودا 149 درهم و بلیط نوع دو که برای طبقات 124، 125 و 148 است بین 378 تا 533 درهم خواهد بود.

اقامت دبی با ثبت شرکت یکی از بهترین روش‌های مهاجرتی به کشور امارات است و این امکان برای شما فراهم می‌شود تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، موفق به اخذ اقامت شوید و به طور کاملا قانونی و بدون نیاز به پرداخت مالیات، کسب و کار خود را آغاز نمایید.

دبی مال

با این که مراکز خرید در لیست مکان های دیدنی دبی قرار نمی‌گیرند، اما به جهت آن که دبی مال تعداد زیادی از دیدنی‌های دبی را در خود جای داده، یکی از مراکز دیدنی این شهر به حساب می‌آید. پیش از هر چیزی باید بدانید که این مرکز خرید یکی از بزرگترین مرکز خریدهای دنیا است که وسعت آن به اندازه 50 زمین فوتبال است. بخش‌های مختلف دبی مال به صورت منحصر به فردی طراحی شده‌اند و معماری آن بسیار جذاب است و همواره سوژه عکاسی افراد قرار می‌گیرد.

یکی از زیبایی‌های این مرکز خرید که می‌توانیم به آن اشاره کنیم، آبشار دبی مال است. قطر این آبشار دایره‌ای شکل حدودا به 30 متر می‌رسد و ارتفاعش نیز 24 متر است. می‌توان گفت که دبی مال بهشت آن دسته از افرادی است که علاقه فراوانی به شیرینی‌ها دارند، چرا که بزرگترین آبنبات فروشی دنیا در این مجموعه قرار دارد.

جاهای دیدنی دبی

یکی از مزیت‌های دبی مال این است که شما به صورت رایگان می‌توانید از بخش‌های مختلف آن دیدن کنید. اسکی، تم پارک و دیگر بخش‌های تفریحی نمونه‌هایی از این بخش‌ها هستند. این مرکز خرید بیش از 1200 مغازه را در خود جای داده است و انواع برندهای معروف دنیا در آن‌جا شعبه دارند.

ساعت کاری این مجموعه از شنبه تا دوشنبه از ساعت 10 صبح تا 12 شب بوده و در دیگر روزها از ساعت 10 صبح الی 11 شب دایر است. همانطور که در بالاتر به آن اشاره کردیم برای رفتن به آن نیازی به خریداری بلیط ندارید.

آبنمای دبی

آبنمایی که در نزدیکی برج خلیقه قرار دارد نیز یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی دبی بوده و انواع رکوردهای جهانی را به خود اختصاص داده است. این آبنمای مشهور در دریاچه برج خلیفه قرار گرفته و طول آن به اندازه دو زمین فوتبال است. این بنا می‌تواند به ازای هر ثانیه 22 هزار گالن آب را به سوی آسمان پرتاب نماید. شما چه در داخل برج باشید یا این که در اطراف آبنما قدم بزنید، می‌توانید نمایش موزیکال آن را تماشا کنید.

جاهای دیدنی دبی

در این بخش یک مسیر پیاده‌روی تعبیه شده که این امکان را فراهم نموده است تا نمایش موزیکال را از فاصله 9 متری تماشا نمایید. شب‌ها بهترین زمان ممکن برای رفتن به این مکان هست. ساعت بازدید از آبنما از ساعت 5:45 عصر تا 11:30 شب است و نمایش هر نیم ساعت یکبار برگزار می‌گردد. بهایی که باید برای خرید این بلیط بپردازید 65 درهم امارات است و کودکان زیر 4 سال نیازی به خرید بلیط ندارند. ثبت شرکت در امارات متحده عربی موجب می‌شود تا دولت این کشور، اقامت دو ساله امارات را به شما اهدا کنند و پس از آن بتوانید به صورت قانونی همراه با خانواده خود در این کشور سکونت فرمایید.

قاب دبی

قاب دبی به غیر از آن که یکی از مشهورترین جاهای دیدنی دبی است، یکی از بهترین مکان‌ها برای عکاسی حرفه‌ای نیز به شما می‌رود. امکان دارد به خوبی بزرگی این بنا را در عکس‌هایی که به اشتراک گذاشته شده‌اند نبینید، اما ارتفاع آن 150 متر و عرضش 95 متر است. این قاب یک نمای منحصر به فرد از گذشته و آینده را به تصویر می‌کشد. شما با خرید بلیط می‌توانید وارد قاب شده و از طبقات بالایی آن چشم‌انداز زیبایی از شهر ببینید.

جاهای دیدنی دبی

پیاده‌روی روی سقف شیشه‌ای این بنا یکی از کارهای محبوب میان توریستان است. از سویی دیگر این امکان وجود دارد که صبحانه خود را در این مکان میل کنید و پیش از رفتن به آن‌جا برای خوردن صبحانه جا رزور کنید. برای بازدید از این مکان هیچ محدودیت خاصی در نظر گرفته نشده و تمامی مسافران خارجی و بومیان می‌توانند از این قاب بازدید کنند. ورود حیوانات خانگی به این مکان ممنوع است و برای فرزندان زیر 3 سال نیز نیازی به خرید بلیط نخواهد بود.

بهترین زمان بازدید از قاب دبی طبق نظر توریستان حوالی ساعت 5 عصر است، چرا که می‌توانید از این بنا به خوبی غروب خورشید را تماشا کنید. به طور کلی ساعات بازدید از قاب دبی از ساعت 9 صبح الی 9 شب است و بهای بلیط آن برای بزرگسالان 50 درهم و کودکان بین 3 تا 12 سال 20 درهم است.

دهکده جهانی دبی

بازدید از دهکده جهانی دبی به معنی بازدید از تمام دنیا خواهد بود. شما در این مجموعه با فرهنگ و تاریخ بیش از 90 کشور از اروپا، خاورمیانه، آمریکا و آسیا آشنا خواهید شد. این شرایط مهیا شده تا در این دهکده بتوانید صنایع دستی کشورهای مختلف را خریداری و غذاهای محبوبشان را تست کنید. در این مکان سالانه بیش از 1200 فستیوال برگزار می‌گردد که در میان آن‌ها کنسرت‌های رایگان طرفداران بسیار زیادی دارد.

ورودی هر کشور در مجموعه با توجه به در نظر گرفتن سبک معماری آن کشور طراحی شده است و نمادهای مختلفی در بخش‌های مختلف آن به چشم می‌خورد. از دیوار طویل چین گرفته تا اهرام مصرف، حتی تاج محل و تخت جمشید، تمامی این‌ها را می‌توانید تنها در یک روز مشاهده فرمایید.

جاذبه های گردشگری دبی

اولین رکورد برای دهکده جهانی دبی زمانی ثبت شد که به عنوان وسیع‌ترین منطقه گردشگری، فرهنگی، هنری و تفریحی در جهان شناخته شد. دقت کنید که این مکان تنها از ماه اکتبر تا فوریه باز است.

ساعت‌های بازدید از دهکده جهانی دبی از دوشنبه تا پنجشنبه از ساعت 4 بعد از ظهر تا 12 شب و روزهای جمعه تا یکشنبه از ساعت 4 بعد از ظهر تا 1 شب است. برای خریداری بلیط این مجموعه به ازای هر نفر بایستی 20 درهم امارات پرداخت کنید و برای کودکان زیر 3 سال و سالمندان بالای 65 سال احتیاجی به خرید بلیط نخواهد بود. در صورتی که با ریجکتی ویزا دبی مواجه شدید، می‌توانید برای رفع ریجکت ویزا به موسسه حقوقی بین‌المللی VIP GROUP مراجعه فرمایید.

باغ معجزه دبی

یکی دیگر از معروف‌ترین جاهای دیدنی دبی باغ معجزه دبی یا دبی میراکل گاردن است که هرساله از ماه نوامبر تا آوریل (حدودا از آذر تا اردیبهشت) باز بوده و پذیرای توریستان است. این باغ به دلیل جای دادن 150 میلیون گل در خود، عنوان بزرگترین باغ گل دنیا را به خود اختصاص داده است. نام این باغ هم به دلیل عظمتی که دارد در لیست گینس به چشم می‌خورد.

دلیل جذابیت باغ معجزه به جهت طراحی خاص و منحصر به فردی است که دارد و در اولین نظر نگاه هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند. هنرمندان در دنیای گل و گیاه با چیدن منظم گونه‌های گیاهی مختلف، منظره‌ای رنگارنگ را پدید آورده‌اند.

جاذبه های گردشگری دبی

در هر بخش از این باغ گل‌ها به شکل خانه، اشیا مختلف، حیوانات، وسایل نقلیه و… کنار یکدیگر چیده شدند. باغ معجزه بهترین مکان برای کسانی است که به عکاسی حرفه‌ای از گل‌ها علاقه دارند. از خیره‌کننده‌ترین سازه‌های این باغ هواپیما ایرباسی است که با گل ساخته شده است. ساعت بازگشایی باغ معجزه میراکل از ساعت 9 صبح الی 9 شب است و بهای بلیط برای این مجموعه به ازای هر شخص بزرگسال 55 درهم امارات و برای کودکان 3 تا 12 سال هم 40 درهم خواهد بود.

سیاره سبز دبی

امکان دارد تصور کنید که شهر کویری دبی در زمینه طبیعت بکر و سبز هیچ فضایی برای ارائه دادن ندارد، اما باید بگوییم که کاملا در اشتباه هستید. سیاره سبز دبی فضایی شبیه ساز شده جنگلی در دل کویر است. در این مجموعه انواع گونه‌های گیاهی، پرندگان و دیگر جانواران وجود دارند و این محل به مکانی مناسب برای حیات آن‌ها تبدیل شده است.

در این مجموعه اکوسیستم به صورت کاملا شفاف برای تمامی سنین به زبانی ساده توضیح داده شده است. در بخش مرکزی سیاره سبز دبی، درختی به ارتفاع 25 متر قرار گرفته است که در کنار آبشار منظره‌ای چشم‌نواز را به ارمغان آورده است. این سیاره ارتفاعی 50 متری دارد که توسط سقف شیشه‌ای پوشانده شده است. اکثر گیاهان کاشته شده در این فضا برای آمریکای جنوبی هستند.

جاهای دیدنی دبی

حیواناتی که در سیاره سبز دبی هستند محدود به خزندگان و پستانداران نبوده و گونه‌های دیگر هم در آن‌جا قرار دارند. برای مثال آکواریومی در مجموعه قرار دارد که انواع آبزیان در آن حضور دارند. پل‌های معلق و بندبازی بخش مورد علاقه کودکان در سیاره سبز است.

ساعات بازدید از این مجموعه در روزهای یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 صبح الی 7 شب و پنجشنبه تا شنبه نیز از 10 صبح الی 8 شب است. شما به ازای هر نفر بایستی بلیط تهیه کنید که هزینه آن به صورت حضوری 140 درهم و به صورت آنلاین 110 درهم امارات است. ورود کودکان زیر 3 سال به طور رایگان بوده و برای کودکان 3 تا 12 سال نیز تخفیفاتی در نظر گرفته شده است. اگر درخواست ویزا شما رد شده و می‌خواهید دلیل ریجکت شدن ویزا را بدانید، باید نامه‌ای که از سوی سفارت برای شما ارسال می‌شود را مطالعه فرمایید.

موزه آینده دبی

موزه آینده دبی در ساختمانی با ارتفاع 77 متر قرار گرفته است و پیش از آن که به مرحله افتتاحیه برسد، تبدیل به یکی از عجایب معماری دنیا شد. اغلب توریستان باور دارند که تاکنون چنین بنای زیبایی را در دنیا ندیده‌اند. امکان دارد به دلیل نام این موزه تصور کنید که در آن تنها آثاری مربوط به آینده به نمایش گذاشته شده است، اما باید بدانید که این موزه پیوندی بین آینده و گذشته را ایجاد کرده است و در آن تمامی سبک‌های هنری قدیمی قرار گرفته است.

فضای موزه آینده بیش از 30 هزار مترمربع بوده و اشعار شیخ محمد بن راشد به عنوان نقش و نگار روی آن هک شده است. موزه آینده دارای 7 طبقه است که هر یک از طبقات مختص موضوعی خاص هستند. سه طبقه از این نمایشگاه مربوط به حوزه‌های مهندسی زیست‌شناسی، اکوسیستم و سلامت است.

یک طبقه از این مجموعه هم به کودکان اختصاص داده شده و به نحوه تشویق آن‌ها برای حل نمودن دشواری‌های آینده بشر  پرداخته شده است. در هر یک از این بخش‌ها به بهترین صورت از فناوری واقعیت مجازی استفاده شده است که از طریق آن می‌توانید جنگل‌های آمازون تا دنیای بی‌انتهای فضا را ببینید.

ساعات بازدید از موزه آینده دبی از 10 صبح تا 6 عصر است و برای خرید بلیط نیز باید مبلغ 145 درهم امارات پرداخت نمایید. (هزینه ورود برای کودکان زیر سه سال رایگان است.)

یونان کشوری تاریخی و با قدمتی باستانی است که سالانه مهاجران زیادی از اقصی نقاط جهان برای بازدید از این کشور، به آن‌جا سفر می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با این کشور می‌توانید مقاله جاهای دیدنی یونان را مطالعه فرمایید تا پیش از سفر به آن‌جا، آگاهی نسبی در خصوص جاهای مختلف یونان داشته باشید.

در پایان

دبی شهری توریستی در قلب امارات است و سالانه گردشگران از اقصی نقاط جهان به این منطقه سفر می‌کنند و از مکان های دیدنی دبی بازدید می‌کنند. ما در این مقاله نقاط گردشگری مختلف شهر دبی را با توجه به جذابیتی که برای مسافران دارند برایتان شرح دادیم. مسلما شرح تمامی جاذبه های گردشگری دبی در این مقاله امکان‌پذیر نخواهد بود.