اخذ ویزای توریستی سوئد

اشتراک گذاری مطلب:

چگونه ویزای مسافرتی سوئد بگیریم؟ اگر شما قصد سفر به سوئد را دارید حتما این سوال برای شما پیش می آید. برای درخواست ویزای مسافرتی به سوئد چه کارهایی را باید انجام بدهید؟ چه مراحلی دارد و از چه روش هایی می توان ویزای مسافرتی به سوئد گرفت. ما در این مقاله به این سوالات، پاسخ می دهیم تا شما با روند کلی اخذ ویزا آشنا شوید.

 

شما از دو طریق می توانید درخواست ویزای مسافرتی به سوئد بدهید: 1- تقاضای اینترنتی 2-تقاضای کتبی

تقاضای اینترنتی ویزای مسافرتی به سوئد

آسان ترین، سریع ترین و بهترین راه برای درخواست ویزای مسافرتی به سوئد از طریق اینترنت می باشد. شما برای اخذ ویزا باید مراحل زیر را بگذرانید.

1-تکمیل مدارک: کلیه مدارک خود از جمله گذرنامه معتبر، دعوتنامه، بلیط رزرو شده(بلیط برای سفر به سوئد نخرید بلکه رزرو کنید) بیمه مسافرتی. در اولین قدم شما می بایست کلیه این مدارک را آماده کنید.

2-مراجعه به وب سایت اداره مهاجرت سوئد: بعد از اینکه مدارک را آماده کردین ، از طریق اینترنت وارد وب سایت اداره مهاجرت سوئد بشوید و دستورات لازم را انجام دهید. شما از طریق وب سایت اداره مهاجرت سوئد می توانید تقاضانامه تان را ارسال کنید ، وقت سفارت بگیرید و همچنین هزینه ها را پرداخت کنید.

3- سفارت سوئد در تهران: در وقت مقرری که برای شما در سفارت تعیین کرده اند به همراه کلیه مدارک و همچنین پرینت تقاضانامه اینترنتی و رسید پرداخت هزینه ها به سفارتخانه مراجعه کنید.

نکته بسیار مهم این مورد می باشد که در صورت نقص مدارک شما روند درخواست ویزای شما لغو می شود.

در مصاحبه ای که در سفارت انجام می گیرد شما باید پرینت تقاضانامه را امضا کنید و به سوالات مصاحبه کننده پاسخ دهید. در سفارت برای ویزای شنگن ، از همه ی افرادی که سن آنها بیشتر از 12 سال باشد، عکس و اثر انگشت گرفته خواهد شد.

هر شخصی که تقاضای ویزای مسافرتی را دارد می بایست در مصاحبه حضور یابد. اگر قصد دارید به همراه خانواده به سوئد سفر کنید ، تمامی اعضای خانواده می بایست در مصاحبه حضور داشته باشند.

4-اعلام نتیجه: سفارت برای قبول یا رد درخواست ویزای مسافرتی به سوئد به هیچ عنوان با شما تماس نمی گیرد بلکه از طریق ایمیل نتیجه را به شما اعلام می کنند و یا می توانید به صفحه ویزای الکترونیکی مراجعه کنید و از نتیجه خبردار شوید. بعد از مصاحبه سفارت به شما رسیدی ارائه می کند که در آن تاریخ اعلام نتیجه را، ذکر کرده اند.

برای جلوگیری از ریجکت شدن ویزای شینگن خود، نیاز است که کلیه مدارک مورد نیاز را به طور کامل و مرتب همراه با ترجمه آن ها به سفارت کشور سوئد تحویل دهید.

تقاضای کتبی ویزای مسافرتی به سوئد

روشی که سالیان دراز برای درخواست ویزای مسافرتی به سوئد نیز انجام می گرفته است، تقاضا به صورت کتبی می باشد. در این روش شما باید کارهای زیر را انجام دهید.

1- گرفتن وقت سفارت: شما می بایست با یکی از خطوط تلفنی سفارت تماس حاصل کنید و از طریق تلفن گویا به شما وقت مصاحبه داده می شود. با استفاده از تلفن گویا اولین وقت خالی سفارت برای شما منظور می گردد.

حتما در هنگام تماس با سفارت می بایست کارت ملی خود را به همراه داشته باشید تا اطلاعاتی به سفارت بدهید.

2-آماده کردن مدارک: قبل از مراجعه به سفارت در وقت تعیین شده می بایست مدارک خود را آماده کنید و از اعتبار زمانی آنها مطمئن شوید. مدارکی که احتیاج دارید شامل: گذرنامه، بیمه مسافرتی، دعوت نامه و بلیط رزرو سفر به سوئد می باشد.

3-پرداخت هزینه ها: کلیه هزینه های سفارت را قبل از ورود به سفارت از طریق حساب سفارت در بانک پاسارگاد می بایست انجام دهید و فیش آن را در اختیار داشته باشید.

4- مراجعه به سفارت سوئد : در زمان مصاحبه تعیین شده با کلیه مدارک به سفارت سوئد در تهران مراجعه کنید. کلیه اشخاصی که قصد گرفتن ویزا دارند می بایست در مصاحبه حضور داشته باشند.

همه افراد بالای 12 سال که صد اخذ ویزای شنگن را دارند در سفارت سوئد از آنها عکس و اثر انگشت گرفته می شود.

5-اعلام نتیجه نهایی: بعد از مصاحبه سفارت به شما رسیدی ارائه می دهد که زمان اعلام نتیجه نهایی ویزای مسافرتی سوئد در آن مشخص شده است.

شایان ذکر است که امارات نیز در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری در تمامی زمینه‌ها داشته است و برای ایرانیانی که قصد دریافت اقامت دارند، شرایط مناسب را مهیا کرده است. اخذ اقامت دبی با ثبت شرکت یکی از ساده‌ترین روش‌های دریافت اقامت امارات است که در مدت زمان کوتاهی و با پرداخت هزینه کمی می‌توانید آن را دریافت کنید.

در پایان

پیش از آن که به کشور سوئد مهاجرت کنید، باید آشنایی کاملی از این کشور و فرهنگ مردمان آن داشته باشید. به همین منظور می‌توانید با مطالعه مقاله حقایقی در مورد سوئد، اطلاعات کافی در این زمینه کسب کنید. موسسه حقوقی بین المللی VIP GROUP با 17 سال تجربه کاری در حوزه مهاجرتی، به شما در دریافت ویزای مسافرتی سوئد کمک خواهد کرد.