بیمه درمانی در کشور سوئد

اشتراک گذاری مطلب:

بیمه آسیب شغلی در سوئد به چه نحوی می باشد؟ اگر در حین انجام دادن کار و یا هر زمان دیگری مشکلی برای پیش بیاید بیمه در سوئد چه خدماتی را به ما ارائه خواهد داد؟ در رابطه با سوانح شغلی چطور؟ زمانی که شما در سوئد اقامت دارید و قصد دارید بیمه شوید، حتما این سوالات برای شما پیش می آید. با ما همراه باشید تا کامل ترین اطلاعات درباره ی بیمه آسیب شغلی در سوئد را به دست آورید.

چه اشخاصی شامل بیمه در سوئد می باشند؟

تمام افراد اعم از کارگر، کارمند، کارگرهای تمام وقت، نیمه وقت و کارفرمایان و حتی دانشجویان نیز شامل بیمه آسیب شغلی در سوئد می شوند. اما دانشجویان زمانی شامل بیمه می شوند که به دلیل تکمیل دوران تحصیلی خود مدت زمانی به عنوان کارآموز در مکانی مشغول به فعالیت باشند.

غرامت های بیمه سوانح شغلی در سوئد به چه نحوی می باشد؟

اگر در حین کار شما آسیبی ببینید و دچار مصدومیت بشوید اداره بیمه در سوئد به شما غرامت پرداخت می کند.

اغلی این غرامت ها به چندین صورت می باشد و حتی در صورت فوت شخص مشمول بیمه سوانح شغلی در سوئد به بازماندگان آن شخص نیز غرامت پرداخت می شود. نوع دیگری از پرداخت غرامت تقبل هزینه های مربوط به درمان می باشد. نوع دیگر پرداخت غرامت به صورت حقوق صدمات کاری یا مستمری مادام العمر می باشد.

در بعضی از موارد غرامت کسری درآمد ناشی از آسیب شغلی نیز به شما تعلق می گیرد. این غرامت به این معنی می باشد که اگر بر اثر سانحه شما نتوانید مدت زمانی به فعالیت مشغول غرامتی جایگزین حقوق به شما می دهند. در صورت مرخصی استعلاجی نیز به شما حقوق بیماری تعلق خواهد گرفت.

موسسه حقوقی بین‌المللی VIP GROUP خدمات مربوط به ویزای توریستی کانادا تضمینی را هم در کنار دیگر امور مهاجرتی به شما عزیزان ارائه می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره 09128710583 تماس گرفته و به صورت رایگان مشاوره دریافت نمایید.

چه آسیب هایی شامل بیمه آسیب شغلی در سوئد می شود؟

در اداره بیمه کشور سوئد یک تعریف جامع و کامل در رابطه با بیمه آسیب شغلی وجود دارد و آن این می باشد که هرگونه حادثه غیرمترقبه و ناگهانی که در زمان انجام کار و یا در مسیر رفت و آمد منزل و محل کار اتفاق افتد را آسیب شغلی می نامند.

البته بعضی شغل هایی وجود دارد که آسیب های آنها در طولانی مدت نمایان می شود و این نوع آسیب ها نیز در بیمه آسیب شغلی در سوئد تعریف شده است. مانند کار با مواد شیمیایی، وجود لرزش های بسیار در کار، وجود صداهای مهیب و ناهنجار در محیط کاری، کارهای سنگین و طاقت فرسا و همچنین شغل هایی که در طولانی مدت در روحیه افراد تاثیر می گذارد نمونه ای از آسیب های شغلی می باشد که در دراز مدت بر روی افراد تاثیر می گذارد.

نوع دیگری از آسیب های شغلی که عموما در محیط های بیمارستانی و بهداشتی می باشد نظیر بیماری های واگیری نیز در بیمه آسیب شغلی در سوئد گنجانده شده است. برای مثال برای شغل هایی که بیماری حیوانات سروکار دارد مانند دامپزشکی ها، کار در مراکز درمانی و کار در آزمایشگاه نمونه هایی از آن می

باشد.

اعلام حادثه به اداره بیمه

چه زمانی آسیب های شغلی را می بایست به بیمه اعلام کرد. شما اگر به عنوان کارگر و یا در جایی استخدام شده اید، در صورت وقوع حادثه می بایست سریعا به کارفرمای خود اطلاع بدهید و او نیز به اداره بیمه اعلام کند.

و در صورتی که شما خود کارفرما می باشید می بایست در اولین زمان ممکن مراتب را به اداره بیمه اعلام کنید.

کشور اسپانیا خدمات درمانی کاملی را به مهاجران ایرانی که اقامت این کشور را دریافت می‌کنند اعطا می‌کند. شما می‌توانید با دریافت اقامت خودحمایتی اسپانیا به همراه خانواده خود به این کشور مهاجرت کرده و از خدمات متعدد آن بهره‌مند شوید.

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم اگر شما به عنوان دانشجو شامل بیمه آسیب شغلی در سوئد باشید می بایست وقو حادثه را به دانشگاه خود اعلام کنید.

اعلام سریع حادثه و یا مصدومیت به اداره بیمه باعث می شود که از اطلاعاتی که شما در اختیار اداره بیمه قرار می دهید در جهت افزایش امنیت محیط کاری استفاده کنند تا اینگونه حوادث و مصدومیت ها کاهش یابد.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این مسئله می باشد ارسال گزارش حادثه و یا مصدومیت برابر با گرفتن غرامت از اداره بیمه نمی باشد. با توجه به حادثه پیش آمده اگر اداره بیمه قصد پرداخت غرامت را داشته باشد ابتدا آسیب شغلی شما را بررسی می کند و بعد خواهان ارائه کامل جزئیات پزشکی و مراحل درمانی می باشد، همچنین در گزارش ی بایست شرح حادثه پیش آمده را نیز ارسال کرد.

بیمه آسیب شغلی در سوئد در مورد دندانپزشکی

اگر مصدومیت و یا حادثه ای که برای شما اتفاق افتاده، باعث آسیب دیدگی در ناحیه دهان و دندان شما شده باشد نیز شما با فرم کردن فرم مخصوصی می توانید از خدماتی که در این رابطه ارائه می شود استفاده کنید. البته برای دریافت غرامت دندانپزشکی تنها نکته ای که وجود دارد این مسئله می باشد که دندانپزشکی که شما را معالجه می کند می بایست به سیستم خدمات الکترونیکی دندانپزشکی دولت سوئد ارتباط داشته باشد.

پیش از مهاجرت به سوئد و زندگی در این کشور، بهتر است مقاله شغل های مورد نیاز در سوئد چه شغل هایی هستند را مطالعه فرمایید تا از بازار کار در این کشور آگاهی داشته باشید.

کشورهای اروپایی با وجود آن که خدمات خوبی را به مهاجران ارائه می‌دهند، اما در این میان کشور کانادا نیز سالانه مهاجران زیادی را از اقصی نقاط جهان به خصوص ایران می‌پذیرد. موسسه حقوقی بین‌المللی VIP GROUP کلیه خدمات مربوط به مهاجرت به کانادا با ویزای توریستی را به شما عزیزان ارائه می‌دهد.