اخذ ویزای توریستی کانادا با استارت آپ

اشتراک گذاری مطلب:

اگر یک ایده خوب دارید (که یکی از 3 شرط دارای نوآوری خاصی بودن – اشتغال‌زا بودن – قابل رقابت در مقیاس جهانی بودن) را داراست و بتوانید یکی از سازمان های معرفی شده برگزیده (سازمان‌های برگزیده به گروه‌های تجاری گفته می‌شوند که امکان سرمایه‌گذاری در آنها یا حمایت آنها از استارت آپ شما وجود داشته و به تأیید رسیده‌اند) توسط اداره مهاجرت را متقاعد به سرمایه گذاری در ایده خود کنید، ویزای استارت آپ به شما و خانواده شما داده خواهد شد که به واسطه آن ویزای اقامت دائم کانادا هم دریافت خواهید کرد. توجه کنید که شما مجاز به سرمایه گذاری شخصی نیستید مگر سازمان های معرفی شده از شما بخواهند تا در سرمایه گذاری مشارکت کنید.

برنامه ی ویزای استارت-آپ به کارآفرینان مهاجر همزمان کمک به استقرار در کانادا کرده و در ادامه ویزای اقامت دائم نیز می دهد. این برنامه کارآفرینان مهاجر را ترغیب می کند تا شرکت های خود را در کانادا ثبت وگسترش دهند. ایده های موفق با سازمان های بخش خصوصی کانادا سرو کار دارند و می توانند در زمینه ی راه اندازی شرکت خود در کانادا، بودجه، راهنمایی و تخصص کمک های خوبی دریافت نمایند.

سالانه تا ۲۷۵۰ پرونده در برنامه Start up انتخاب می شوند. در صورت موفقیت در دریافت این ویزا، به شما و خانواده شما ویزای اقامت دائم کانادا داده می شود و این ویزا وابسته به موفق بودن بیزینس مورد نظر نیست و اگر بیزینس مورد نظر پس از ورود به کانادا موفق هم نشود، اشکالی در اقامت دائم شما و خانواده تان ایجاد نمی شود.

یکی دیگر از انواع ویزای کانادا، ویزای مولتیپل کانادا است که مدت اعتبار آن برای ایرانیان 5 سال (به اندازه مدت اعتبار پاسپورت آن‌ها) است.

شروط ویزای استارت آپ کانادا (به جز عدم درخواست استقرار در کبک)

1- ثابت کنید که طرح و ایده شما توسط یکی از سازمان های معرفی شده حمایت می شود که در این حالت بایستی نامه ای از این شرکت ها مبنی بر پذیرفته شدن طرح و ایده تان دریافت نمایید.

انواع سرمایه گذاری های شرکت ها در این روش به شرح زیر است:

– صندوق‌های سرمایه‌گذاری برگزیده designated Canadian venture capital fund این سازمان‌ها معمولاً روی کسب و کارهای دارای ریسک بالا ولی بازدهی عالی درصورت موفقیت سرمایه‌گذاری می‌کنندو شما باید از یک یا چندتا از شرکت‌های معرفی شده، حداقل تا سقف 200 هزار دلار، سرمایه جذب نمائید.

– گروه‌های سرمایه‌گذاری برگزیده designated Canadian angel investor group  گروه‌های سرمایه‌گذاری معمولاً سرمایه خود را بر روی کسب و کارهای دارای ریسک پائین‌تر و بازدهی خوب، قرار می‌دهند. شما باید از یک یا چندتا از شرکت‌های معرفی شده این بخش، حداقل 75 هزار دلار، سرمایه برای مهاجرت به کانادا جذب نمائید.

– مراکز رشد کسب و کار برگزیده Canadian business incubator program مراکز رشد یا انکوباتورهای کسب و کار، معمولاً طرح‌هایی را انتخاب می‌کنند که نیاز به سرمایه زیادی برای شروع و اجرا ندارند، اما ارزش فعالیت در کانادا را خواهند داشت. برای دریافت حمایت از این سازمان‌ها، نیازی به کسب سرمایه و سرمایه گذاری نداشته و کافی است در برنامه کاری این مراکز پذیرفته شوید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص سرمایه گذاری، می‌توانید مطلب سرمایه گذاری در کانادا را مطالعه فرمایید.

2- مهارت خود در یکی از زبان های انگلیسی و فرانسوی (یا هردو) را در سطح CLB5 در تمامی 4 مهارت زبانی به اثبات برسانید. این موضوع شامل IELTS بین 4 تا 4.5 و TEF بین 121 تا 224 در مهارت های مختلف زبانی می باشد.

3- بایستی سرمایه کافی برای تامین هزینه های خود و خانواده تان را در 6 ماه اول زندگی در کانادا داشته باشید . این سرمایه به عنوان سرمایه گذاری نیست و تنها مخارج شما را شامل خواهد شد. میزان آن از 12.000 دلار برای 1 نفر تا 30.000 دلار برای 6 نفر متغییر است. به طور کل هرچقدر سرمایه‌ی شما برای زندگی در کانادا بیشتر باشد، با درخواست ویزای شما سریع‌تر موافقت شده و پیدا کردن مسکن برای شما راحت‌تر می شود.

در صورتی که درخواست شما برای دریافت ویزای استارت آپ رد شد، می‌توانید نسبت به اعتراض به ریجکتی ویزا خود اقدام نمایید و با تکمیل مدارک و رفع نواقص پرونده، رای سفارتخانه را تغییر دهید.

هزینه های درخواست ویزای استارت آپ کانادا

– هزینه بررسی مدارک و حق اقامت دائم کانادا 1540 دلار
– هزینه بررسی مدارک و حق اقامت دائم کانادا برای همسر 1040 دلار
– هزینه بررسی مدارک و حق اقامت دائم کانادا برای هر فرزند 150 دلار

هزینه های جانبی درخواست ویزای استارت آپ کانادا
– هزینه آزمایشات پزشکی
– هزینه گواهی های پلیس
– هزینه آزمون های زبان
– هزینه وکیل برای ارائه درخواست و پیگیری امور

مدت زمان بررسی مدارک
مدت زمان بررسی درخواست متقاضی برای اقامت کانادا از طریق ویزای استارت آپ کانادا بستگی به دفتری که درخواست و مدارک شما را مورد بررسی قرار می‌دهد، دارد و ممکن است با یکدیگر متفاوت باشند. این مورد بستگی شدیدی به وکلایی که از آن ها استفاده می کنید دارد.

شما می‌توانید ویزای توریستی کانادا با دعوت نامه دریافت کنید و با رفتن به خاک این کشور، آن را به ویزای کاری 3 ساله تبدیل نمایید. در حال حاضر این قانون تا فوریه سال 2024 اعتبار دارد و امکان تمدید دوباره آن وجود خواهد داشت.