دریافت اقامت سوئد

اشتراک گذاری مطلب:

کمک هزینه تحصیلی در سوئد برای کسانی که اقامت دائم سوئد را دارند می باشد. شاید برای شما هم به عنوان شخصی که اقامت دائم سوئد را دارید این سوال مطرح باشد که کمک هزینه تحصیلی به چه نحوی است و چه مواردی را شامل می‌شود. اگر شما اقامت دائم سوئد را دارید و می خواهید از سیستم کمک هزینه تحصیلی در این کشور آگاه باشید، متن زیر را با دقت مطالعه کنید.

کشور سوئد برای تحصیل و ارتقا سطح علمی کشور خود و افراد جامعه خدمات بسیار زیادی را ارائه می دهد تا افراد بتوانند به راحتی به تحصیل بپردازند. اغلب این کمک ها به صورت کمک هزینه تحصیلی و وام می باشد. البته نکته بسیار مهم این می باشد که این کمک هزینه ها فقط برای شهروندان سوئد و کسانی که اقامت دائم سوئد را دارند می باشد.

در صورتی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارید، یونان نیز کشوری مناسب برای ادامه تحصیل است. شما می‌توانید اقامت خود حمایتی یونان را دریافت کنید و پس از آن از خدمات آموزشی در این کشور بهره‌مند شوید.

کمک هزینه تحصیلی در سوئد

در کشور سوئد اداره ای مسئول پرداخت کمک هزینه تحصیلی و وام خرید منزل می باشد که نام آن اداره CSN می باشد. کمک هزینه تحصیلی در کشور اروپایی سوئد به کلیه افراد ، دانش آموزان و دانشجویان در رده سنی 16 تا 56 سال تعلق می گیرد. همچنین کمک هزینه تحصیلی به کلیه مقاطع راهنمایی، دبیرستان، دانشگاه و کالج تعلق می گیرد.

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم کمک هزینه تحصیلی در کشور سوئد به کسانی که اقامت دائم سوئد را دارند صورت می گیرد ولی سوئد به پناهندگان این کشور نیاز هزینه ای را به عنوان خرید لوازم منزل کمک می کند.

در صورتی که با ریجکت شدن ویزا از سوی سفارت سوئد روبه‌رو شدید، بایستی نسبت به رای صادر شده اعتراض کنید. در این مسیر موسسه حقوقی بین‌المللی VIP GROUP همراه شما عزیزان خواهد بود. تنها باید با شماره 09198005763 تماس بگیرید و از کارشناسان ما درخواست مشاوره رایگان داشته باشید.

کمک هزینه تحصیلی برای افراد بالای 20 سال

برای افرادی که بالای 20 سال سن دارند و در مدارس بزرگسالان تحصیل می کنند امکان دریافت کمک هزینه تحصیلی امکان پذیر می باشد. این یک وام تحصیلی و کمک هزینه بلاعوض می باشد. مقدار این کمک هزینه به نوع تحصیل شما (پاره وقت یا تمام وقت) و همچنین تعداد هفته های تحصیل شما بستگی دارد. از نکته هایی که در رابطه با این کمک هزینه تحصیلی وجود دارد این مسئله می باشد که اگر شما فرزند زیر 18 سال داشته باشید و یا قبلا کار کرده باشید میزان این کمک هزینه بیشتر می شود.

یک بار دیگر ذکر این نکته ضروری می باشد که کمک هزینه تحصیلی در این کشور فقط برای شهروندان سوئدی و افرادی که اقامت دائم سوئد را دارند انجام می گیرد و کمک هزینه ای که در این قسمت درباره آن صحبت کردیم مخصوص مدارس بزرگسالان می باشد و نه دانشگاهیان.

کشور اسپانیا نیز دارای دانشگاه‌های معتبر فراوانی است و سالانه افراد زیادی برای ادامه تحصیل به این دانشگاه‌ها مراجعه می‌کنند. شما می‌توانید با دریافت اقامت خود حمایتی اسپانیا، این شانس را برای فرزندان خود ایجاد کنید تا بتوانند به طور رایگان در دانشگاه‌های اسپانیا به تحصیل بپردازند.

مقدار کمک هزینه تحصیلی در کشور سوئد

همچنان که در بالا به آن اشاره کردیم میزان و مقدار کمک هزینه تحصیلی بستگی به چندین نکته دارد. اولین مورد نوع تحصیل شما می باشد. این بدان معناست که شما تمام وقت تحصیل می کنید و یا به صورت پاره وقت. قطعا اگر به صورت تمام وقت تحصیل می کنید میزان کمک هزینه بیشتر از مقداری است که برای افرادی که به صورت پاره وقت تحصیل می کنند.

شما تا سن 56 سالگی می توانید برای تحصیل از این کمک هزینه تحصیلی در سود استفاده کنید ولی بعد از سن 47 سالگی میزان هفته هایی که وام به شما تعلق می گیرد، کاهش پیدا خواهد کرد.

اگر شما زمانی که تحصیل می کنید دارای فرزند زیر 18 سال باشید نیز میزان کمک هزینه تحصیلی بیشتر می باشد اما این به شرطی می باشد که 1- حضانت فرزند بر عهده شما باشد. 2- تنها یکی از والدین می توانند به این صورت از کمک هزینه تحصیلی استفاده کنند. 3- در صورتی که فرزند تحت حضانت شما باشد ولی خارج از سوئد باشد شما باید مدارکی را به اداره CSN ارائه بدهید تا این حرف شما را تصدیق کند.

یکی دیگر از شرایط برای دریافت کمک هزینه تحصیلی به این شیوه می باشد که اگر شما 25 سال سن داشته باشید و قبلا مشغول به فعالیت و کار بوده باشید می توانید درخواست وام بیشتری از اداره CSN  داشته باشید.

 

حداقل درآمد برای دریافت کمک هزینه تحصیلی در کشور سوئد

اداره CSN برای میزان اعطای کمک هزینه تحصیلی به شما به میزان درآمد سالیانه شما توجه می کند. اگر میزان درآمد سالیانه شما بیشتر از سقف تعیین شده از سوی اداره CSN باشد به همان مقدار از میزان کمک هزینه تحصیلی به شما کسر می کنند.

بازپرداخت وام تحصیلی در سوئد

شما زمانی که از وام تحصیلی در سوئد استفاده می کنید می بایست بعد از مدت زمان مشخصی شروع به بازپرداخت آن بکنید. حداقل 6 ماه بعد از دریافت آخرین کمک هزینه تحصیلی شروع بازپرداخت وام تحصیلی شما در سوئد می باشد.

شما حتما می بایست وام را پرداخت کنید و مدت زمان پرداخت آن نیز 25 سال می باشد. شما می توانید سالانه یا ماهانه وام خود را پرداخت کنید و حتما قبل از سن 60 سالگی باید وام را به طور کامل پرداخت کنید. شما برای آگاهی از هزینه اجاره‌خانه در سوئد، می‌توانید مقاله اجاره خانه در سوئد به چه نحوی می باشد را مطالعه فرمایید.

موسسه حقوقی بین‌المللی VIP GROUP با سابقه کاری بیش از یک دهه در کلیه امور مربوط به مهاجرت، اعم از اقامت دبی از طریق ثبت شرکت به شما عزیزان خدمات ارائه می‌دهد. می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09128710583 تماس گرفته و با کارشناسان ما مشاوره رایگان داشته باشید.