بهترین دانشگاه های اسپانیا

اشتراک گذاری مطلب:

بهترین دانشگاه های اسپانیا

اسپانیا شرایط مناسبی را برای دانشجویان بین‌الملل مهیا کرده است و به همین جهت سالانه تعداد زیادی دانشجو از سرتاسر جهان برای ادامه تحصیل به این کشور مهاجرت می‌کنند. خیلی از این افراد تنها تمایل دارند در بهترین دانشگاه های اسپانیا به تحصیل بپردازند، اما در مقابل برخی دیگر نیز قصد دارند پس از اتمام تحصیل در اسپانیا مانده و مشغول به کار شوند.

در هر حال متقاضی به هر دلیلی که قصد ادامه تحصیل در اسپانیا را داشته باشد، این کشور بهترین دانشگاه‌ها را داشته و مزایای فراوانی در اختیار آنان قرار می‌دهد. رتبه‌بندی دانشگاه‌های اسپانیا در مقیاس جهانی از جایگاه بالایی برخوردار هستند که اعضا هیئت علمی آن نقش بسزایی در این زمینه دارند.

در صورتی که قصد تحصیل و آشنایی با بهترین دانشگاه های اسپانیا را دارید، در این مقاله از هلدینگ VIP GROUP همراه ما باشید تا لیست بهترین دانشگاه‌های این کشور را برای شما عزیزان شرح دهیم. توجه فرمایید که پیش از اقدام برای مهاجرت از طریق تحصیل، شما باید اطلاعات کافی در خصوص دانشگاه‌های کشور مقصد داشته باشید.

لیست بهترین دانشگاه‌ های اسپانیا

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، اسپانیا دارای دانشگاه‌های معتبر فراوانی است که از نظر تحصیلی بسیار پیشرفته هستند و متقاضیان زیادی تمایل به ادامه تحصیل در آن‌ها هستند. شما می‌توانید نسبت به دریافت اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی اقدام نمایید و اقامت این کشور را دریافت نمایید و پس از آن در آن‌جا مشغول به تحصیل شوید. لیست بهترین دانشگاه های اسپانیا براساس رتبه‌بندی جهانی را در ادامه برای شما آورده‌ایم.

دانشگاه بارسلونا

دانشگاه بارسلونا یکی از دانشگاه‌های دولتی این کشور بوده که در سال 1450 احداث شده است. پردیس‌های متعددی وجود دارند که متعلق به این دانشگاه هستند و در مناطق مختلف بارسلونا و اطراف آن واقع شده‌اند. پردیس علوم انسانی در مرکز شهر بارسلونا و در مرکز اصلی این دانشگاه قرار دارد. از دیگر پردیس‌ها می‌توان به پردیس علوم بهداشتی (Bellvitge Health Sciences Campus) و علوم غذایی تغذیه (Food and Nutrition Torribera Campus) اشاره نمود.

هزینه‌ای که بایستی برای تحصیل در دانشگاه بارسلونا پرداخت نمایید، برای دانشجویان بین‌المللی و اسپانیایی به یک اندازه است. در برخی موارد در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به دانشجویان خوابگاه تعلق می‌گیرد. دانشگاه بارسلونا دارای دانشکده‌های اقتصاد و تجارت، زیست‌شناسی، پزشکی و علوم بهداشتی، حقوق، فلسفه و روانشناسی است.

بهترین دانشگاه های اسپانیا برای ایرانیان

در دانشگاه بارسلونا معمولا به زبان اسپانیایی و کاتالانی تدریس می‌کنند، اما برخی از رشته‌ها در مقاطع لیسانس و بالاتر از آن به طور کامل یا در بخشی از درس‌ها به زبان انگلیسی نیز تدریس می‌کنند. در رشته‌های مدیریت بازرگانی در مقطع کارشناسی و رشته اقتصاد در مقطع کارشناسی ارشد، استادان این دانشگاه به زبان انگلیسی به دانشجویان درس می‌دهند.

دانشگاه مستقل بارسلونا

دانشگاه مستقل بارسلونا نیز یکی دیگر از مراکز دولتی اسپانیاست که در سال 1968 آغاز به کار کرده است. این دانشگاه در میان عموم مردم به UAB نیز شناخته می‌شود و مجموعه‌های مختلفی در داخل یا اطراف اسپانیا دارد. پردیس اصلی دانشگاه مستقل بارسلونا در منطقه شهری قرار دارد. دانشجویانی که تابعیت آن‌ها غیر از کشورهای اتحادیه اروپاست، شهریه بیشتری بایستی برای این دانشگاه بپردازند. خوابگاه‌های داخلی دانشگاه مستقل بارسلونا ظرفیتی بیش از 2000 نفر دارد.

بهترین دانشگاه های اسپانیا

این دانشگاه خودمختار 13 دانشکده مختلف نظیر پزشکی، دامپزشکی، حقوق، اقتصاد، مهندسی و… دارد. زبان اصلی آموزش در این دانشگاه نیز به زبان اسپانیایی و کاتالانی است، اما در برخی از رشته‌ها اساتید به زبان انگلیسی نیز تدریس می‌کنند. یکی از مزیت‌های این دانشگاه این است که به دانشجویانی که تسلطی بر زبان کاتالانی ندارند، به صورت رایگان این زبان را آموزش می‌دهد. شما به منظور تحصیل در اسپانیا، می‌توانید ابتدا اقدام به مهاجرت به اسپانیا از طریق تمکن مالی نمایید و بعد از آن به طور رایگان و کاملا قانونی در این کشور مشغول به ادامه تحصیل شوید.

دانشگاه پمپئو فابرا

بهترین دانشگاه اسپانیا، دانشگاه پمپئو فابرا یا UPF است که در سال 1990 احداث شده است. سه پردیس این دانشگاه در قلب شهر بارسلوناست و خوابگاه‌های دانشجویی متعددی در داخل این شهر و در کنار دانشگاه ساخته شده‌اند که هیچ یک از آن‌ها متعلق به خود دانشگاه نیستند.

بهترین دانشگاه های اسپانیا برای تحصیل

فعالیت دانشگاه پمپئو فابرا در سه شاخه علوم اجتماعی و انسانی، ارتباطات و فناوری و همچنین علوم زیستی و بهداشت است. 20 درصد از افرادی که عضو هیئت علمی این دانشگاه هستند را افراد خارجی تشکیل داده‌اند. تدریس در این دانشگاه به 3 زبان انگلیسی، اسپانیایی و کاتالانی انجام می‌شود. در مقطع لیسانس به طور کلی زبان آموزش کاتالانی است. تعدادی از رشته‌های موجود در این دانشگاه مانند فلسفه سیاسی و تحقیقات زیست پزشکی در مقطع فوق لیسانس و مقاطع بالاتر کلا به زبان انگلیسی آموزش داده می‌شوند.

دانشگاه مستقل مادرید

UAM که نام دیگر دانشگاه مستقل مادرید است، یکی دیگر از مراکز آموزش علمی دولتی اسپانیاست و در سال 1968 آغاز به کار کرده است. کانتوبلانکو نام اصلی پردیس دانشگاهی آن است که در بخش‌های شمالی شهر مادرید قرار گرفته است. پردیس پزشکی آن نیز در چند مایلی جنوب سایت کانتوبلانکو واقع شده و موقعیت مکانی آن نزدیک بیمارستان لاپاز است. شما می‌توانید رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی را در این دانشگاه بخوانید.

بهترین دانشگاه های اسپانیا

دانشجویان بین‌الملل باید هزینه‌ی بیشتری برای تحصیل در این دانشگاه به نسبت دیگر دانشجویان بومی پرداخت نمایند. متقاضیان تحصیل در مقاطع لیسانس و بالاتر درصورت دارا بودن برخی شرایط، می‌‌توانند از خوابگاه‌های این دانشگاه نیز استفاده نمایند. دانشگاه مستقل مادرید نیز مانند دیگر دانشگاه‌ها تعدادی دانشکده در حوزه علوم تجاری و اقتصاد، پزشکی، حقوق، هنر و… دارد. اسپانیایی زبان اصلی و رایج تدریسی این دانشگاه است و برخی از رشته‌ها مانند بیوتکنولوژی و فیزیک به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. اقامت طلایی اسپانیا یکی از انواع روش‌های اقامتی به این کشور است که از طریق آن می‌توانید اقامت اسپانیا را به دست آورده و پس از آن در آن کشور به طور قانونی سکونت داشته باشید.

دانشگاه والنسیا

یکی دیگر از بهترین دانشگاه ‌های اسپانیا که می‌توانیم به آن اشاره کنیم، دانشگاه والنسیا است که یک مرکز علمی دولتی بوده و در سال 1499 احداث شده است. این دانشگاه سه پردیس دانشگاهی دیگر در والنسیا و مناطق اطراف آن دارد. میزان شهریه پرداختی برای دانشگاه والنسیا برای دانشجویان بومی و بین‌الملل یکسان است.

دانشجویان می‌توانند از خوابگاه‌های وابسته و همچنین ملکی این دانشگاه بهره‌مند شوند. انواع رشته‌های مهندسی، علوم پایه و تجربی، علوم بهداشتی، علوم انسانی، اقتصاد و علوم اجتماعی توسط اساتید خبره آموزش داده می‌شود. در این دانشگاه غالبا به زبان اسپانیایی تدریس می‌شود، اما برخی از رشته‌های تحصیلی در مقاطع لیسانس و بالاتر به طور جزئی یا حتی کامل به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند که مدیریت بازرگانی بین‌المللی و اقتصاد یکی از این رشته‌هاست.

بهترین دانشگاه های اسپانیا برای تحصیل

پارک علمی دانشگاه والنسیا یکی از موسسات تحقیقاتی و تجاری است که بیشتر از 70 شرکت را در خود قرار داده است. رصدخانه نجومی نیز یکی دیگر از مراکز تحقیقاتی این دانشگاه است که قدمت آن به یک قرن می‌رسد.

دانشگاه گرانادا

دانشگاه گرانادا که به UGR نیز در میان عموم مردم معروف است، از دیگر مراکز دولتی اسپانیاست که در سال 1531 در شهر گرانادا به دست امپراطور چارلز پنجم احداث شده است. این دانشگاه به غیر از این که یکی از بهترین دانشگاه های اسپانیا به حساب می‌آید، جزء چهارمین دانشگاه بزرگ اسپانیا نیز قرار گرفته است. پردیس‌های مختلفی از این دانشگاه حتی در شمال آفریقا نیز ساخته شده‌اند.

بهترین دانشگاه های اسپانیا

دانشگاه گرانادا رتبه نخست را در رشته مهندسی و علوم کامپیوتر در اسپانیا به خود اختصاص داده است. از سویی دیگر در رشته علوم محاسباتی و ریاضی نیز یکی از بهترین دانشگاه‌های دنیا خواهد بود. این دانشگاه نیز همانند دیگر دانشگاه‌های اسپانیا پردیس‌های متعددی داشته که دانشکده‌های مهندسی، علوم، داروسازی، دندانپزشکی، پزشکی و روانشناسی برخی از آن‌ها هستند.

دانشگاه کمپلوتنسه مادرید

دانشگاه کمپلوتنسه مادرید که مردم آن را با نام UCM هم می‌شناسند، دانشگاهی عمومی همراه با بودجه دولتی است که در شهر مادرید اسپانیا قرار دارد. این دانشگاه به دانشگاه دولتی مادرید نیز شناخته شده است و از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های اروپا و همچنین دنیاست. سال تاسیس UCM 1293 است که در سال 1822 بار دیگر آن را بازسازی کردند. با دریافت ویزای خودحمایتی اسپانیا و پس از آن اقامت این کشور، می‌توانید در دانشگاه‌های دولتی اسپانیا به تحصیل بپردازید.

بهترین دانشگاه های اسپانیا برای تحصیل

دانشگاه کمپلوتنسه 26 دانشکده در 5 حوزه متفاوت دارد که با یکدیگر فعالیت می‌کنند. از سویی دیگر دانشگاه کمپلوتنسه دارای 39 موسسه دانشگاهی، 7 کالج تخصصی، 13 کلینیک و بیمارستان، 18 مرکز تحقیقانی و همچنین 32 کتابخانه است. زبان اسپانیایی زبان اصلی تدریس این دانشگاه است.

بهترین دانشگاه های اسپانیا

بارسلونا دانشگاهی تحت نام پلی تکنیک کاتالونیا دارد که یکی از بزرگترین دانشگاه‌های مهندسی در منطقه کاتالونیا است. دانشگاه کمپلوتنسه مادرید با نام UPC نیز شناخته شده و در رشته‌های معماری، مهندسی، ریاضیات، علوم دریایی، علوم اجتماعی و فیزیک در کشور اسپانیا پیشرو است.

 

رتبه‌بندی دانشگاه‌های اسپانیا

دانشگاه‌های اسپانیا از سطح علمی بالایی در جهان برخوردار هستند و سالانه تعداد زیادی متقاضی از سرتاسر دنیا قصد ادامه تحصیل در این دانشگاه‌ها را دارند. در جدول زیر رتبه‌بندی بهترین دانشگاه های اسپانیا را برایتان آوردیم که به شرح زیر است:

نام دانشگاه رتبه در جهان رتبه در اروپا رتبه در اسپانیا
دانشگاه بارسلونا 87 28 1
دانشگاه مستقل بارسلونا 154 53 2
دانشگاه پمپئو فابرا 188 77 3
دانشگاه مستقل مادرید 208 86 4
دانشگاه والنسیا 212 88 5
دانشگاه گرانادا 303 129 6
دانشگاه کمپلوتنسه مادرید 346 149 7
دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا 367 157 8

 

رتبه‌بندی بین‌الملی QS دانشگاه‌‌های اسپانیا

با توجه به رتبه‌بندی QS، 5 تا از دانشگاه‌های اسپانیایی در سال 2019 میلادی در این رتبه‌بندی از میان بهترین دانشگاه‌های دنیا رتبه زیر 300 را به دست آورده‌اند. این دانشگاه‌ها عبارتند از:

  • دانشگاه مستقل مادرید
  • دانشگاه بارسلونا
  • دانشگاه مستقل بارسلونا
  • دانشگاه کمپلوتنسه مادرید
  • دانشگاه ناوارا

در صورتی که تمایل دارید به کشور اسپانیا مهاجرت کنید، می‌توانید مقاله معرفی بهترین شهرهای اسپانیا برای زندگی ایرانیان را نیز مطالعه کنید و آشنایی جزئی با هر یک از شهرهای اسپانیا پیدا کرده، تا در نهایت مهاجرت آگاهانه‌ای به این کشور داشته باشید.

در پایان

برای مهاجرت به کشور اسپانیا از طریق تحصیل، نیاز است که پیش از آن با بهترین دانشگاه های اسپانیا از نظر رتبه‌بندی علمی در جهان آشنایی داشته باشید. انتخاب یک دانشگاه مناسب برای ادامه تحصیل مساله‌ای بسیار حائز اهمیت است که باید به آن توجه کنید.

موسسه حقوقی بین‌المللی VIP GROUP در این مقاله به بررسی دانشگاه‌های اسپانیا از نظر سطح علمی در جهان پرداخته و آن‌ها را به اختصار برایتان شرح داده است. دقت فرمایید که مهاجرت باید آگاهانه انجام بگیرد، به همین منظور پیش از هر اقدامی، حتما با وکلای مهاجرتی در این زمینه مشورت نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02128111666 تماس حاصل فرمایید و مشاوره رایگان از کارشناسان مجموعه دریافت کنید.