زیباترین کشورهای دنیا

اشتراک گذاری مطلب:

معرفی زیباترین کشورهای دنیا

وقتی صحبت از زیباترین کشورهای دنیا می‌شود در وهله اول یاد قاره همیشه سرسبز اروپا می‌افتیم. قاره ای که سرآمد آنها اسپانیای دوست داشتنی و شگفت‌انگیز است. وجود جزایر زیبا و متعدد در این کشور باعث شده تا با جاذبه‌های گردشگری منحصر به فردی در اسپانیا روبرو شویم. از اسپانیا که بگذریم به کشور اسطوره‌ها و تاریخ تمدن بشر یعنی یونان خواهیم رسید که از کشورهای بسیار زیبا در دنیا به شمار می‌آید. جزیره سانتورینی با آن ساختمان‌های سفید و گنبدهای آبی رنگش به تنهایی نشان می‌دهد که یونان مناطق شگفت‌انگیز و جذاب بسیاری برای دیدن دارد. البته شمار کشورهای زیبا در دنیا بسیار زیاد است که از جمله آنها می‌توان به فرانسه، ایتالیا، کانادا و… اشاره کرد. معیار زیبایی هر یک از این کشورها با توجه به سلیقه و انتظار افراد متفاوت خواهد بود. اما در این مقاله قصد داریم به بررسی زیبایی‌ها و جاذبه‌های گردشگری دو کشور اسپانیا و یونان که از زیباترین کشورهای دنیا هستند پرداخته و درباره این کشورهای جذاب بیشتر بدانیم.

اسپانیا کشور زیبای ماتادورها

اسپانیا در بخش جنوب غربی قاره سر سبز اروپا واقع شده است و یکی از زیباترین کشورهای دنیا بوده که با کشورهای پرتقال و فرانسه همسایگی دارد. همجواری این کشور با دریای مدیترانه از شرق و با اقیانوس اطلس از غرب باعث شده تا از جزایر زیبای بسیاری برخوردار شود. با سفر به این کشور زیبا از نزدیک با طبیعت دل انگیز و مردمان خونگرم و سرزنده آن آشنا خواهید شد. گردش یک روز بهاری در سواحل مدیترانه، شکوه قصر خلیفه و کلیسای همیشه آرام سانتیاگو همه و همه تجربه‌های بی‌نظیری هستند که در طول این سفر کسب خواهید کرد. جاذبه‌های گردشگری متنوع و فراوانی در این کشور وجود دارد که هر کدامشان فرهنگ غنی، تاریخ دیرینه و طبیعت شگفت‌انگیز اسپانیا را روایت می‌کنند. شما می‌توانید اقامت اسپانیا با سرمایه گذاری را دریافت کنید و پس از آن همراه با خانواد خود به صورت کاملا قانونی به این کشور رفت و آمد داشته باشید.

مادرید پایتخت دوست داشتنی

مادرید از شهرهای بزرگ و پرجمعیت اسپانیا است که پایتخت این کشور نیز به شمار می‌آید. اقامتگاه‌ها و رستوران‌های مختلف و متنوعی در مادرید وجود دارند تا پاسخگوی حجم عظیمی از مسافرانی باشند که هر ساله به این کشور سفر می‌کنند. هتل «اینتور پالاسیو سن مارتین» از مشهورترین هتل‌های مادرید است. همچنین در این شهر وسایل نقلیه مختلفی برای جابجایی مردم و مسافران وجود دارد. جاذبه‌های گردشگری مادرید آنقدر فراوان است که بازدید از تمامی آنها در طی چند روز امکان‌پذیر نخواهد بود. کلیسای جامع آلمودنا و  پورتا دل‌سول‌مادری از جمله این اماکن دیدنی به شمار می‌ آیند.

با توجه به قدمت کهن اسپانیا می‌توان بناها و کاخ‌های سلطنتی بسیاری را در این شهر مشاهده کرد. سالن‌های تئاتر، موزه‌ها و مناظر طبیعی دلنشینی در مادرید وجود دارد که گردشگران به بازدید از آنها می‌پردازند. با توجه به اینکه اغلب شهرهای اسپانیا از جمله مادرید به دریای مدیترانه مشرف هستند، گردشگران و مردم این شهر با آب و هوای مدیترانه‌ای و شرجی روبرو خواهند بود. بر این اساس در فصل‌های گرم سال از جمله تابستان‌ها گاهی دمای هوای مادرید به ۴۰ درجه خواهد رسید و از آن طرف زمستان‌هایی بسیار سرد و پربارش را تجربه می‌کند.

کوردوبا

از دیگر شهرهای جذاب و دیدنی در اسپانیا می‌توان کوردوبا را نام برد که به قرطبه نیز معروف است. این شهر در جنوب اسپانیا و ناحیه اندلس واقع شده است. شهری که از آن به عنوان مهد فرهنگ و تمدن کشور اسپانیا یاد می‌شود. به واسطه جمعیت مسلمان این شهر شاهد مسجدهای عظیم و باشکوهی در مناطق مختلف کوردوبا خواهید بود.

مهمترین فعالیت اقتصادی این شهر به کارخانه‌های قندسازی، کاغذسازی، چرم‌سازی و مواد شیمیایی ارتباط دارد. کوردوبا با توجه به جاذبه‌های گردشگری و آثار تاریخی فراوانی که دارد از شهرهای پر گردشگر اسپانیا محسوب می‌شود. برای سفر به دل زمان و پی بردن به تاریخ پرفراز و نشیب اسپانیا می‌توانید سری به بناها، ساختمان‌ها و موزه‌های قدیمی این شهر بزنید. کوردوبا زمانی یکی از مهم‌ترین شهرهای محل اقامت امپراتوری روم محسوب می‌شد. از این‌رو بیشترین جاذبه‌ها و دیدنی‌های این شهر صرف نظر از طبیعت دل‌انگیزش به بناها و آثار باستانی متنوعش برمی‌گردد. همین امر باعث شده تا نام کوردوبا در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت گردد. اخذ ویزای خودحمایتی اسپانیا این شرایط را برایتان فراهم می‌کند تا بتوانید به این کشور سفر کنید و از مناطق توریستی و گردشگری آن دیدن نمایید.

بارسلون قلب اسپانیا

با توجه به اینکه شهر بارسلون در مرکز اسپانیا قرار دارد می‌توان از آن به عنوان قلب این کشور یاد کرد. این شهر سراسر جاذبه که در بخش شمال غربی دریای مدیترانه قرار دارد ضمن جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیرش در بسیاری عرصه‌های دیگر نیز شهرت دارد. از جمله این عرصه‌ها می‌توان سیستم آموزشی کارآمد، تجارت موفق، اهمیت هنر و آزادی رسانه را نام برد. این شهر زیبا با توجه به نقاط دیدنی مختلفی که دارد هر ساله میزبان بیش از ۱۵ میلیون گردشگر از اقصی نقاط دنیا است. بعد از شهرهای لندن و پاریس، بارسلونا را می‌توان جزو محبوب‌ترین مناطق گردشگری اروپا قلمداد کرد.

فلاتی که شهر بارسلونا بر روی آن قرار گرفته، دارای مساحت تقریبی ۱۷۰ کیلومتر مربع بوده که بخشی از آن را رودخانه و دریا شامل می‌شود. همچنین مرتفع‌ترین کوه در کشور اسپانیا تحت عنوان تیبیدابو در این شهر واقع شده است که در حدود ۵۱۰ متر ارتفاع دارد.

زیباترین کشورهای دنیا

بارسلونا از شهرهای قدیمی و کهن در اسپانیا بوده و دارای قدمتی ۲۰۰۰ ساله است. از این‌رو اماکن و بناهای باستانی بسیاری مانند کلیسا، موزه، کاخ و… را می‌توانید در این شهر مشاهده کنید. نکته قابل توجه شهر بارسلون آب و هوای دلپذیر و معتدل آن حتی در فصل زمستان است. بنابراین در هر فصلی از سال می‌توانید با خیال راحت به این کشور سفر کرده و از طبیعت زیبا، امکانات رفاهی و سایر جاذبه‌های گردشگری آن حداکثر استفاده را نمایید.

این شهر ساحلی در نقاط مختلف خود دارای سواحل و پارک‌های بسیاری است. در حدود ۶۸ پارک اعم از باغ گیاه شناسی، پارک‌های طبیعی و جنگلی در شهر بارسلونا وجود دارند. همچنین هفت ساحل در نزدیکی این پارک‌ها واقع شده که گذراندن اوقاتی جذاب و پرنشاط را به گردشگران نوید می‌دهد.

ایبیزا شهر جزیره ای زیبا

ایبیزا نمونه یک شهر زیبا و منحصر به فرد در اسپانیا است. این شهر که با عنوان ایویزیا و یابسه نیز مشهور بوده از شهرهای جزیره‌ای اسپانیا است که در جزایر بالئارس قرار دارد. با توجه به موقعیت جغرافیایی و جاذبه‌های بسیاری که دارد از مقاصد گردشگری بسیار مهم اسپانیا به شمار می‌آید. به طوری که اغلب افراد در سفر به اسپانیا اولین مقصد خود را به اقامت در این جزیره اختصاص می‌دهند.

با توجه به همسایگی ایبیزیا با شهر والنسیا برای بازدید از این شهر بایستی نخست به والنسیا بروید. جالب است بدانید که این ساحل زیبا در تمامی اوقات سال میزبان جشنواره‌ها و موسیقی‌های متنوعی است. به طوری‌که در تابستان‌ها شاهد برگزاری فستیوال‌های تابستانی در فضایی بسیار شاد و سرزنده خواهید بود. این امر باعث شده تا ایبیزیا با وجود مساحت اندکش سالانه پذیرای بیش از ۲ میلیون گردشگر باشد. جزیره‌ای بودن شهر ایبیزیا موجب شده تا از آب و هوای مدیترانه‌ای نه خیلی سرد و نه خیلی گرم برخوردار باشد. با دریافت اقامت طلایی اسپانیا، امکان رفت و آمد آزادانه به این کشور را، برای خود و خانوادتان فراهم کنید.

ماربلا شهری قانونمند و تمیز

ماربلا با توجه به طبیعت شگفت‌انگیز، سواحل زیبا و آثار تاریخی و باستانی فراوانش از جمله شهرهای منحصر به فرد اسپانیا محسوب می‌گردد. این شهر در بخش جنوبی اسپانیا و در نزدیکی دریای مدیترانه قرار گرفته است. با توجه به این موقعیت، ماربلا  آب و هوای بسیار مطلوب و مدیترانه‌ای دارد. ماربلا شهری ساحلی با مناظر خیره‌کننده و جذاب است که باعث شده گردشگران بعد از اولین بازدید، بارها و بارها به این شهر سفر کنند. اقامت در سواحل این شهر بسیار دل‌انگیز است چرا که کلیه ساحل‌ها تمیز، سرسبز و دارای فضایی قانونمند هستند. به طوری‌که ساعت‌ها می‌توانید بر روی ماسه‌ها قدم زده و یا در آب‌های بسیار تمیز دریا به شنا و آب‌تنی بپردازید.

دیدنی‌های ماربلا تنها به مناظر و سواحل منحصر به فردش محدود نشده و می‌توانید ساختمان‌ها و بناهای باستانی را با معماری کهن در این شهر مشاهده کنید. آثار به جای مانده از قلعه‌ها و کاخ‌های پادشاهان روم از جمله جذابیت‌های ماربلا محسوب می‌شود.

شهرهای ایرانی نشین اسپانیا

مالاگا

از بزرگترین و معروف‌ترین شهرهای اسپانیا می‌توان مالاگا را نام برد. شهری که در جنوبی‌ترین قسمت این کشور واقع شده و با سواحل دریای مدیترانه همسایگی دارد. بر همین اساس از زمستان‌های معتدل و تابستان‌هایی گرم برخوردار است. از جمله جاذبه‌های گردشگری مالاگا می‌توان به طبیعت سرسبز آن از جمله باغ‌ها و سواحل دل‌انگیزش اشاره کرد. در کنار این طبیعت منحصر به فرد، مالاگا از شهرهای تاریخی اسپانیا نیز محسوب می‌شود. بنابراین گردشگران می‌توانند در طی تفریحات و گشت و گذار خود در این شهر از اماکن تاریخی و قدیمی مالاگا نیز دیدن کنند.

آب و هوای دلچسب، سواحل بی‌نظیر و وجود کافه و رستوران‌های متعدد در این شهر زمینه را برای جذب گردشگران بسیاری از نقاط مختلف دنیا فراهم کرده است. همچنین موزه‌های بسیاری در مالاگا وجود دارند که در بازدید از آنها می‌توانید آثار هنری، مجسمه‌های تاریخی و معماری قدیمی به جا مانده از تاریخچه این کشور را در زمان رومی‌ها، مسلمانان، اعراب و مردم آفریقا نظاره کنید. 

یونان کشور اسطوره‌ها

یونان کشوری توسعه یافته است که در جنوب شرقی قاره اروپا و بخش جنوبی شبه جزیره بالکان قرار دارد. اغلب مردم دنیا این کشور را به واسطه اسطوره‌ها و فلاسفه‌های بزرگش، جزایر متعدد و فراوانش و محلی برای برگزاری بسیاری از بازی‌های المپیک می‌شناسند. یونان در واقع محل تلاقی سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا محسوب می‌شود. همچنین در بخش جنوبی و شرقی این کشور دریای اژه و در بخش غربی آن دریای یونان واقع گردیده است. استقرار یونان در منطقه کوهستانی باعث شده تا فقط ۲۸ درصد از زمین‌های این کشور قابل کشت باشند.

زیباترین کشورهای دنیا

یونان جزو زیباترین کشورهای دنیا است که در بازدید از هر نقطه‌اش می‌توانید جذابیت‌های بسیاری را مشاهده کنید. این کشور زیبا علاوه بر اینکه تاریخی پرفراز و نشیب و مناظری جذاب دارد، از غذاهای فوق‌العاده خوشمزه و متنوع نیز برخوردار است. چنانچه تجربه سفر به این کشور را ندارید در اولین مسافرت به یونان مطمئنا عاشق زیبایی‌ها و جذابیت‌های خیره‌کننده آن خواهید شد. در ادامه به معرفی چند شهر فوق‌العاده زیبا و معروف یونان می‌پردازیم تا بتوانید تصمیم بگیرید بعد از دریافت اقامت یونان از طریق سرمایه گذاری، در کدام یک از شهرهای این کشور سکونت داشته باشید.

آتن و روستای بی‌نظیر آن پلاکا

آتن از شهرهای زیبای یونان است که به عنوان پایتخت این کشور نیز به شمار می‌آید. مهمترین جاذبه‌های گردشگری این شهر به مجموعه پارتنون یا آکروپولیس اختصاص دارد. این شهر در مقایسه با دیگر پایتخت‌های قاره اروپا از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار است. آتن در طی قرن‌ها از تلفیق دهکده‌های کوچک به وجود آمده و امروزه تبدیل به شهری زیبا و جذاب گردیده است. ‌روستاها با گذر زمان رفته رفته تکامل پیدا کرده و در قالب شهر امروزی آتن ظاهر شده‌اند. با این حال محله‌ای تحت عنوان پلاکا وجود دارد که هنوز هم بافت قدیمی و تاریخی خود را حفظ کرده است. رستوران‌ها، کافه‌ها و ساختمان‌های قدیمی بسیاری در خیابان‌های سنگفرش شده پلاکا وجود دارند که لذت پیاده‌روی در این محله را صد چندان می‌کنند.

همچنین در کوچه پس کوچه‌های باریک این محله می‌توانید مغازه‌ها و نانوایی‌های محلی بسیاری را مشاهده کنید. در نقطه‌ای دیگر از پلاکا می‌توانید خانه‌های کوچک سنتی به رنگ آبی، سفید و پله‌های مزین به گل‌های زیبا را ببینید. پیشنهاد می‌شود در سفر به یونان و شهر آتن حتماً از این روستای فوق‌العاده زیبا و بی‌نظیر دیدن کنید.

 

کفالونیا و بازدید از روستای آسوس

کفالونیا از شهرهای جزیره‌ای بسیار زیبا و خیره‌کننده در یونان است که جاذبه‌های گردشگری آن تمامی ندارد. از سواحل آرامش‌بخش آن که پوشیده از ماسه‌های سفید است و صخره‌های کوچک و بزرگش که با کاج‌های مرتفع احاطه شده‌اند هر چقدر بگوییم کم است.  از جمله جاذبه‌های طبیعی و بی‌نظیر کفالونیا می‌توان به غار دریاچه ملیسانی اشاره کرد که جاذبه‌ای سراسر شگفتی است. همچنین در این شهر جزیره‌ای، روستایی منحصر به فرد وجود دارد که بایستی حتماً از آن دیدن کنید. در روستای آسوس می‌توانید خانه‌های نقلی با رنگ‌های شاد و پاستلی را مشاهده کنید. این روستا در حدود ۱۰۰ نفر جمعیت دارد اما هر ساله با شمار بسیاری از گردشگران مواجه می‌شود.

زیباترین کشورهای دنیا

آسوس در شبه جزیره‌ای واقع در سواحل بخش شمال غربی شهر کفالونیا قرار دارد و از سه سمت با دریای مدیترانه متصل است. در قسمتی از این روستا می‌توانید ویرانه‌های قلعه ونیزی را مشاهده کنید که جزو جاذبه‌های گردشگری کفالونیا نیز به شمار می‌آیند. همچنین در سواحل پوشیده از سنگریزه و ماسه‌ها رستوران‌های سنتی متعددی وجود دارند که به سرو غذاهای دریایی متنوع می‌پردازند. ضمن بازدید از زیبایی‌های روستای آسوس می‌توانید در سواحل دلپذیر این روستا ساعتی را به آب‌تنی و شنا اختصاص دهید.

ناکسوس کارت پستالی زنده از طبیعت

ناکسوس متشکل از ۲۰۰ جزیره یونانی واقع در دریای اژه است. بیشترین شهرت این شهر به زیبایی خیره‌کننده‌اش، وجود بناهای تاریخی فراوان و کشت سیب زمینی‌های مرغوب برمی‌گردد. اگر به هنر و تاریخ علاقه‌مند هستید پیشنهاد می‌شود به شهر شگفت‌انگیز ناکسوس سفری داشته باشید. در تپه‌های این شهر خانه‌هایی به شکل مربع وجود دارند که شما را یاد اثار هنری کوبیسم می‌اندازند. همچنین در داخل شهر ناکسوس قلعه‌ای بسیار قدیمی وجود دارد که قدمت ساخت آن به قرن سیزدهم پیش از میلاد بر می‌گردد. در این شهر شگفت‌انگیز عمارت‌های ونیزی، خیابان‌های سنگفرش شده، کلیسای جامع کاسترو، صومعه‌ها و موزه‌های بسیاری را مشاهده خواهید کرد.

همزمان با غروب آفتاب می‌توانید بر بالای تپه‌های این شهر سوژه‌های تاریخی بسیار زیبایی را برای ثبت عکس‌هایی ماندگار پیدا کنید.  از جمله آنها تپه‌ای است که به سمت معبد آپولو مشرف می‌شود، خرابه‌های ورودی این معبد بهترین سوژه‌های عکاسی خواهد بود. با رفتن به شهر ناکسوس یونان می‌توانید در دل تاریخ این کشور نفوذ کرده و به کشف قلعه‌های قرون وسطایی و ویرانه‌های معابد یونانی بپردازید.

پارگا

از سواحل بسیار عالی و جذاب یونان می‌توان پارگا را نام برد. شهری ساحلی که در اطراف خرابه‌های یک قلعه واقع شده است. در سواحل پر از شن و ماسه این شهر می‌توانید صخره‌های آهکی متعددی را مشاهده کنید. انتخاب با شماست که به ساحل Valtos بروید یا ساحلLichnos، همچنین می‌توانید ساحل زیبای Krioneri را انتخاب کرده و بعد از کمی پیاده‌روی به آنجا برسید.

زیباترین کشورهای دنیا

نه تنها در شهر پارگا بلکه در هر جای این سرزمین که سفر کنید درختان متعدد زیتون را مشاهده خواهید کرد.‌ همین امر باعث شده تا زیتون در سبد غذایی مردم یونان جایگاه بسیار ویژه‌ای داشته باشد. با سفر به پارگا در واقع می‌توانید از جاذبه‌های بسیاری به طور همزمان دیدن کرده و لحظاتی خوش و به یاد ماندنی را از سفر خود ثبت کنید.

میکونوس شهری سراسر شادی

چنانچه به مهمانی و جشن علاقه‌مند هستید می‌توانید میکونوس از شهرهای بسیار جذاب یونان را برای اقامت و سفر انتخاب کنید. جزیره‌ای که در زنجیره جزایر سیکلات‌ها واقع شده و در حدود ۸۶ کیلومتر مربع مساحت دارد. این شهر با وجود مساحت اندکش خاستگاه بسیاری از حوادث اجتماعی و فرهنگی تاریخ یونان بوده است.

آفتاب‌های میکونوس به قدری درخشنده و عمیق هستند که در هنگام خارج شدن از محل اقامت بایستی از کلاه‌های آفتابی استفاده کنید. همچنین در گوشه‌ای از شهر، منطقه‌ای تحت عنوان ونیز کوچک قرار دارد که می‌توانید در آنجا بارها و رستوران‌های مختلفی که در امتداد ساحل وجود دارند را مشاهده کنید. خیابان‌ها و کوچه‌های تو در تو با بوتیک‌ها و کافه‌های دنج زیبایی خاصی به چهره این شهر بخشیده‌اند. همزمان با غروب خورشید می‌توانید در کنار آسیاب‌های بادی میکونوس قرار گرفته و عکس‌های کارت پستالی جذابی را ثبت کنید. از جمله جاذبه‌های فوق العاده بی‌نظیر میکونوس می‌توان به کلیسایPanagia Paraportiani اشاره کرد که به سبک مامامیا ساخته شده است. این کلیسا با برخورداری از برج قوسی برجسته و دیوارهای سفید از خیره کننده‌ترین جاذبه‌های یونان به شمار می‌آید. شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با کشور اسپانیا، مقاله جاذبه های گردشگری اسپانیا را نیز مطالعه فرمایید و با ناشناخته‌های این کشور که یکی از زیباترین کشورهای دنیا است، آشنا شوید.

سخن پایانی

در این مقاله دو کشور اسپانیا و یونان از زیباترین کشورهای دنیا را خدمت شما معرفی کردیم. همچنین با برخی از منحصر به فردترین شهرها و جاذبه‌های گردشگری این دو کشور آشنا شدید. همانطور که گفته شد معیارهای زیبایی  کشورها با توجه به سلیقه و نظر افراد تعیین می‌گردد. اما با توجه به توصیفات ارائه شده از این دو کشور شما هم به این نتیجه خواهید رسید که اسپانیا و یونان از زیباترین و جذاب‌ترین کشورهای دنیا به شمار می‌آیند.