بهترین شهر یونان برای زندگی

اشتراک گذاری مطلب:

بهترین شهر یونان برای زندگی

کشور یونان در بخش جنوب شرقی قاره اروپا و بخش جنوبی شبه جزیره بالکان واقع شده است. از جمعیت ۱۱ میلیون نفری این کشور در حدود ۳ میلیون نفر در آتن بهترین شهر یونان برای زندگی سکونت دارند. یونان در بیشتر ماه‌های سال آب و هوایی گرم و مدیترانه‌ای دارد. یونان را اغلب به عنوان مهد تمدن غرب می‌شناسند، کشوری با موزه‌های اساطیری، آثار باستانی و تاریخی کهن که سالانه گردشگران بسیاری را جذب خود می‌کند. البته سواحل و جزایر متعدد، کوه‌های برافراشته، مزارع زیتون و بسیاری جاذبه‌های دیگر این کشور باعث شده تا گزینه مناسبی برای مهاجرت و زندگی نیز باشد. با توجه به اینکه یونان اقلیم و شرایط جوی متنوعی دارد ، انتخاب بهترین شهر این کشور برای زندگی با توجه به سلیقه، بودجه و شخصیت هر فرد تعیین شده و متفاوت است.

یونان کشوری زیبا و سراسر جاذبه

یونان در محل تلاقی سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا قرار گرفته و از نظر تاریخی فراز و فرودهای بسیاری را پشت سر گذرانده است. با نگاهی به فهرست میراث جهانی یونسکو در خواهید یافت که حدود هجده مکان تاریخی ثبت شده در آن متعلق به یونان است. از این تعداد شانزده مورد آن با توجه به معیارهای فرهنگی منحصر به فردی که دارند انتخاب شده‌اند. همچنین یونان از نظر وجود موزه‌های متعدد باستان‌شناسی رتبه نخست را در دنیا دارد. از شگفت انگیزترین مکان‌های تاریخی و باشکوه دنیا می‌توان به مجموعه آکروپولیس اشاره کرد که در شهر آتن واقع شده است. با توجه به موقعیت جزیره‌ای این کشور، بسیاری از مناطق مسکونی و شهرهای یونان در فاصله بسیار کمی از آب قرار دارند. این امر انتخاب زیباترین شهر یونان را کمی دشوار ساخته، چرا که هر نقطه از این کشور با سواحل و جزایر فوق العاده زیبایش گره خورده است. اگر یونان را برای مهاجرت انتخاب کرده‌اید و قصد زندگی در این کشور را دارید بهتر است با بهترین شهرهای آن برای زندگی بیشتر آشنا شوید.

آتن نگین یونان

آتن از جمله شهرهای تاریخی یونان است که قدمتی بیش از ۳۴۰۰ سال دارد. آکروپلیس به عنوان یکی از منحصر به فردترین آثار باستانی دنیا در بالاترین نقطه از شهر آتن واقع شده است. هر ساله گردشگران و مسافران بسیاری برای دیدن این مجموعه تاریخی و باستانی به یونان سفر می‌کنند. انتخاب آتن به عنوان بهترین شهر یونان برای زندگی محدود به مناطق تاریخی و کهن این شهر نیست.

بهترین شهر یونان برای زندگی

بلکه در حال حاضر آتن پایتختی مدرن و توسعه یافته است که امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری دارد. زمانی که در خیابان‌های این شهر قدم می‌زنید با کافه‌ها، رستوران‌ها، مناطق تفریحی و زیبای بسیاری روبرو خواهید شد که نشان از جنب و جوش و حس زندگی در مردم آن دارد. وجود متروی شهری در تمامی نقاط آتن باعث شده تا مردم دسترسی آسان و راحتی به مناطق مختلف شهر داشته باشند. این امر نیاز به خودروی شخصی را کاهش داده و می‌توانید با کمترین هزینه‌ به گشت و گذار در شهر بپردازید. دریافت اقامت یونان از طریق خرید ملک یکی از بهترین روش‌ها برای اخذ اقامت این کشور و داشتن رفت و آمد آزادانه به حوزه شینگن است.

رودس (Rhodes) شهری گرم و جزیره‌ای

در بخش جنوب شرقی کشور یونان شهر جزیره‌ای رودس واقع شده که به نسبت دیگر جزایر این کشور از آب و هوایی نسبتاً گرم و تابستان‌های طولانی برخوردار است. در مناطق قدیمی این شهر می‌توانید خیابان‌های سنگفرش شده را مشاهده کنید که یادآور حال و هوای امپراتوری بیزانس است. به جز ابعاد تاریخی رودس این شهر مکانی ایده‌آل برای زندگی در کشور یونان به شمار می‌آید. سواحلی جذاب همراه با موج‌های آرام دریا، انواع تفریحات آبی مانند کایت سواری، موج سواری و… از جمله جاذبه‌های این شهر کوچک هستند. البته سنتی و کوچک بودن شهر رودس باعث کاهش امکانات و فرصت‌های شغلی در آن نشده است. در این جزیره چندین فرودگاه و اسکله واقع شده که نشان می‌دهد شهر رودس از نظر گردشگری و اقتصادی نیز در سطح بالایی قرار دارد. چنانچه به شهرهای قدیمی و سنتی علاقه‌مند هستید رودس بهترین شهر یونان برای مهاجرت و زندگی خواهد بود.

 تسالونیکی (Thessaloniki) کلان شهری زیبا و مدرن

از دیگر شهرهای ساحلی و بسیار زیبای یونان می‌توان شهر تسالونیکی را نام برد که علاوه بر حال و هوای تاریخی که دارد یک شهر مدرن نیز به شمار می‌آید. اسکله بزرگی که در این شهر واقع شده، مکان مناسبی برای تفریح در کنار دریا و لذت بردن از دوچرخه سواری، سرو غذاهای خوشمزه یونانی و شنیدن موسیقی زنده است. از دیگر ویژگی‌های شهر تسالونیکی می‌توان به دنج و خلوت بودن آن اشاره کرد که با توجه به آب و هوای نسبتا سرد و کوهستانی آن در زمستان‌ها کمترین میزان گردشگر را دارد. شما با سرمایه گذاری در یونان، می‌توانید به آسانی اقامت این کشور را برای خود و اعضا خانوادتان دریافت نمایید.

بهترین شهر یونان برای زندگی

مناطق تفریحی و گردشگری مختلفی در این شهر وجود دارد که از جمله آنها می‌توان والائوریتو و لادادیکا را نام برد. تسالونیکی علاوه بر اینکه زیباترین شهر یونان است از نظر مساحت نیز بسیار وسیع بوده و جزو بزرگترین شهرهای این کشور محسوب می‌شود. از جمله جاذبه‌های گردشگری این شهر می‌توان به وجود سینما، تئاتر، باغ‌ها، گالری‌های هنری و بسیاری از مراکز فرهنگی و اجتماعی دیگر اشاره کرد. با این تفاسیر اگر به یک زندگی آرام و بی دغدغه علاقه‌مند هستید، تسالونیکی گزینه بسیار مناسبی است.

پاتراس (Patras) شهری صنعتی و شلوغ

پاتراس از جمله شهرهای بندری یونان بوده که در ناحیه شمال غربی پلوپونز واقع شده است. این شهر صنعتی در طول سال‌های بسیار طولانی به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز تجارتی یونان به شمار می‌آید. البته این امر  چهره تاریخی و جذاب این شهر را تحت تاثیر قرار نداده و با قدم زدن در آن می‌توانید میدان‌ها و ساختمان‌هایی را با معماری جذاب و کهن در کنار رستوران‌ها و هتل‌های امروزی مشاهده کنید. در حدود ۲۰ هزار نفر دانشجو در این شهر مشغول به تحصیل هستند که باعث شده چهره شهر جوان و پرجنب و جوش به نظر آید. بر همین اساس زندگی در پاتراس باعث سرزندگی و نشاط ساکنان آن خواهد شد.

پاتراس مانند بسیاری دیگر از شهرهای یونان به دو قسمت مدرن و تاریخی تقسیم‌بندی شده است که در بخش‌های تاریخی شهر می‌توانید خیابان‌های سنگفرش شده، قلعه‌های قرون وسطایی و میدان‌های تاریخی را ببینید. در قسمت مدرن شهر نیز مراکز خرید، کافه‌ها، رستوران‌ها و بارهای متعددی برای تفریحات شبانه و خرید ساکنان وجود دارد. در دو طرف شهر نیز دو پارک بسیار بزرگ و سرسبز بنا شده است. آب و هوای این شهر مدیترانه‌ای بوده و زمستان‌های نسبتاً ملایمی را تجربه می‌کند. تجربه زندگی در یونان به خصوص در این شهر شگفت‌انگیز می‌تواند شما را با جاذبه‌ها و زیبایی‌های منحصر به فردی آشنا کند. تمکن مالی یونان، یکی دیگر از انواع روش‌های مهاجرتی به این کشور پیشرفته و توسعه‌یافته است که تنها با اثبات تمکن مالی خود، می‌توانید شانس خود را برای دریافت کارت اقامت اروپایی، امتحان کنید.

خانیا (Chania) در جزیره کرت

خانیا در جزیره کرت قرار داشته و به عنوان دومین شهر بزرگ این منطقه محسوب می‌شود. جزیره کرت مملو از سواحل زیبا و دیدنی مانند Elafonissi ،Falassarna و Balos برای تفریح و گشت و گذار است. با زندگی در شهر خانیا می‌توانید از تمامی این جاذبه‌ها بهره‌مند شده و لذت ببرید. مکان‌های تاریخی، رستوران‌های معروف، آب و هوای دلچسب، درختان پهناور نخل و… از جمله جاذبه‌های گردشگری این شهر محسوب می‌شوند.

سانتورینی (Santorini) زیباترین شهر یونان

حتی اگر به سانتورینی سفر هم نکرده باشید بدون شک از دیوارهای سفید و گنبدهای آبی آن بسیار شنیده‌اید. سانتورینی اگرچه جزو زیباترین شهر یونان به شمار آمده اما شهری نسبتا گران نیز است.

بهترین شهر یونان برای زندگی

در صورت سکونت و زندگی در این شهر همواره به روستاهای سرسبز و باصفایی با باغ‌های متعدد میوه دسترسی خواهید داشت.

میکونوس (Mykonos) شهری تفریحی

اگر عاشق تفریحات و خوشگذرانی‌های شبانه هستید میکونوس همان شهر ایده‌آل شما برای زندگی خواهد بود. سواحل بسیار زیبای پارادیس این شهر همواره میزبان معروف‌ترین دیجی‌های دنیا هستند که هر شب برنامه‌ها و آهنگ‌های متعددی را برای بومیان، مهاجران و گردشگران به اجرا می‌گذارند.

میکونوس همچنین جزو شهرهای گران‌قیمت یونان بوده و با زندگی در آن می‌توانید به بیش از ۲۵ ساحل دیدنی و خوش آب و هوای یونان دسترسی داشته باشید. در بخش داخلی شهر نیز دهکده‌های سنتی و کوچک فراوانی با رستوران‌ها، کافه‌ها و ساختمان‌های قدیمی وجود دارند. ضمن لذت بردن از تفریحات آبی مانند شنا، غواصی و… می‌توانید به پیاده‌روی و دوچرخه سواری در طبیعت سرسبز و ساحلی این شهر بپردازید. برای آشنایی بیشتر با نحوه دریافت نوبت از سفارت کشور یونان، می‌توانید مقاله وقت سفارت یونان فوری را مطالعه فرمایید و برای دریافت اطلاعات بیشتر نیز با کارشناسان ما تماس برقرار کنید.

کورفو (Corfu) شهر گرم و آفتابی

اگر به مناطق گرمسیری علاقه‌مند هستید کورفو بهترین شهر یونان برای اقامت و زندگی شما خواهد بود. منطقه‌ای سرسبز، بکر و سراسر مناطق جنگلی که بهشتی زیبا و رویایی را پیش روی ساکنانش به وجود آورده است. همچنین خط ساحلی این شهر بسیار چشم‌گیر و گسترده‌تر از سایر جزایر کشور یونان است. شهر قدیمی (Corfu) دارای دو قلعه بسیار قدیمی بوده که چشم‌اندازی به سمت بندر داشته و نامش نیز در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. در صورتی که در حین دریافت اقامت کشور یونان، با ریجکتی ویزا مواجه شدید، می‌توانید با کارشناسان ما در وی آی پی گروپ در میان گذاشته و از آن‌ها مشاوره تخصصی دریافت نمایید.

سخن پایانی

یونان با توجه به موقعیت تاریخی، جغرافیایی، اقتصادی و طبیعت زیبایی که دارد از کشورهای ایده‌آل برای مهاجرت و زندگی به شمار می‌آید. از این‌رو سالانه افراد بسیاری از ایران و دیگر نقاط دنیا متقاضی مهاجرت به این کشور باستانی هستند. در این مقاله برخی از معروف‌ترین و بهترین شهرهای یونان را خدمت شما معرفی کردیم. شهرهایی که هر کدام دارای مناطق تاریخی، باستانی، طبیعت سرسبز و سواحل فوق‌العاده زیبایی هستند. البته در کنار این جاذبه‌ها شکل مدرن و امکانات رفاهی مناسب این شهرها باعث شده تا زندگی آرام و راحتی را در یونان تجربه کنید. شما عزیزان می‌توانید بهترین شهر یونان برای زندگی را با توجه به بودجه، سلیقه و شخصیتی که دارید انتخاب نمایید.