وقت سفارت یونان فوری

اشتراک گذاری مطلب:

وقت سفارت یونان فوری

یونان از منحصر به فردترین کشورهای اروپا در جنوب شرقی این قاره بوده که از تاریخ و تمدنی کهن برخوردار است. جزایر و سواحل فوق العاده زیبای این کشور در کنار آثار باستانی و تاریخی آن موجب شده تا هر ساله تعداد کثیری از گردشگران به یونان سفر کنند. چنانچه شما نیز قصد مهاجرت یا سفر به این کشور اسطوره‌ای را دارید برای اخذ ویزا نیاز به تعیین وقت سفارت یونان فوری خواهید داشت. در این مقاله به بررسی گرفتن وقت فوری سفارت یونان پرداخته و اطلاعاتی در خصوص نحوه گرفتن وقت سفارت یونان را به شما عزیزان ارائه می‌دهیم.

نحوه گرفتن وقت سفارت یونان

در سال‌های گذشته متقاضیان برای گرفتن وقت سفارت یونان به جهت اخذ اقامت یونان، حضوراً به سفارت این کشور مراجعه می‌کردند و مدتی را در صف انتظار قرار می‌گرفتند که بعضاً نیاز به مراجعه مجدد هم بود. اکنون با پیشرفت‌هایی که در حوزه اطلاعات و ارتباطات به وجود آمده، شیوه گرفتن وقت سفارت برای کشور یونان نیز تغییر یافته و بسیار آسان و سریع انجام می‌شود. این تغییرات با شیوع بیماری کرونا اعمال گردید و متقاضیان به جای صرف هزینه‌های بالا و انتظار برای تعیین وقت سفارت می‌توانند به صورت بر خط نوبت خود را دریافت کنند.

برای تعیین وقت سفارت یونان کافی است به سامانه VSF مراجعه کنید؛ این سامانه متعلق به کارگزار سفارت کشور یونان است که نوبت لازم را برای وقت سفارت ارائه می‌دهد. چنانچه در خصوص فرایند نوبت‌دهی و اخذ ویزای یونان اطلاعاتی ندارید، کارشناسان گروه حقوقی VIP GROUP شما را در این امر راهنمایی خواهند کرد. کافی است مدارک خود را به موسسه تحویل داده تا فرم‌های مورد نظر تکمیل شده و سپس وقت سفارت برای شما رزرو گردد. با توجه به مراحل فوق دیگر نیازی به پیگیری وقت سفارت کشور یونان نبوده و با آرامش بیشتری می‌توانید سایر مراحل اخذ ویزا را طی کنید.

ضرورت گرفتن وقت سفارت یونان فوری

گرفتن وقت فوری سفارت کشور یونان در بسیاری از مواقع ضرورت دارد، مانند زمانی که برای شرکت در یک همایش علمی در یونان دعوت شده‌اید! یا نیاز به انجام درمان‌های پزشکی فوری در این کشور دارید. برای ورود به موقع به کشور یونان بایستی از ماه‌ها پیش اقدامات لازم را برای گرفتن وقت سفارت یونان و دریافت ویزا انجام دهید. اما همانطور که می‌دانید طی کردن این فرایند بسیار پرهزینه و زمانبر است. اما با گرفتن وقت سفارت یونان فوری از طریق موسسه حقوقی VIP GROUP دیگر نیازی به انجام مراحل فوق نخواهید داشت. هزینه‌های انجام شده برای گرفتن وقت فوری سفارت کشور یونان ارزش آن را خواهد داشت تا به موقع وارد خاک این کشور شده و از بروز ضرر و زیان‌های بیشتری جلوگیری کنید.

گرفتن وقت عادی سفارت یونان

چنانچه در سفر به کشور یونان با محدودیت زمان مواجه نیستید، نحوه گرفتن وقت سفارت یونان به صورت عادی خواهد بود. تنها کافی است به سامانه‌های طراحی شده برای این منظور مراجعه کرده و یا از طریق موسسات حقوقی مربوطه وقت سفارت یونان را رزرو کرده و منتظر بمانید.

 

وقت سفارت یونان فوری

هزینه‌های گرفتن وقت سفارت کشور یونان به صورت عادی کمتر از وقت فوری بوده و طبیعتاً زمان بیشتری هم خواهد برد. انتخاب هر یک از روش‌های فوق با توجه به شرایط و نیاز شما برای حضور در خاک یونان بستگی دارد. اقامت طلایی یونان یکی از بهترین روش‌های مهاجرتی به این کشور است که متقاضیان از طریق آن می‌توانند کارت اقامت کشور یونان را دریافت نمایند.

تعیین وقت سفارت یونان و بررسی مراحل آن

برای دریافت ویزا در اولین قدم بایستی نوبت خود را برای اخذ وقت سفارت یونان رزرو کنید. بنابراین به سایت مورد نظر مراجعه کرده و اطلاعات لازم را تکمیل کنید. بعد از تکمیل اطلاعات، رسید آن را دریافت کرده و تا فرا رسیدن نوبت وقت سفارت منتظر بمانید. همانطور که گفته شد کلیه این مراحل را می‌توانید به متخصصان گروه حقوقی VIP GROUP بسپارید.

از جمله اطلاعات درخواستی در زمان ثبت‌نام گرفتن وقت سفارت کشور یونان، نوع ویزای درخواستی متقاضی است که با توجه به سفر  وی تعیین می‌گردد. از انواع ویزای یونان می‌توان به ویزای شینگن و ویزای بلندمدت اشاره کرد که هر کدام شرایط و مدارک خاصی را می‌طلبد. یکی از انواع ویزاهای یونان، ویزای خودحمایتی یونان است که از طریق آن می‌توانید همراه با خانواده خود به این کشور مهاجرت کنید.

تعیین وقت سفارت یونان و مدارک لازم آن

بعد از دریافت وقت سفارت کشور یونان بایستی در زمان مربوطه به محل سفارت مراجعه کرده و حضور داشته باشید. در سفارت مدارک مورد نظر از متقاضی تحویل گرفته شده و در صورت نیاز عملیات بیومتریک مانند انگشت نگاری انجام می‌شود. بعد از آن نوبت به شرکت در مصاحبه است. مدارک ارائه شده توسط متقاضی بایستی حتماً در دارالترجمه‌های رسمی ترجمه شده تا از اعتبار کافی برخوردار باشند. این مدارک عبارتند از:

تکمیل فرم درخواست ویزا

برای دریافت این فرم کافی است به صفحه فرم درخواست ویزا مراجعه کرده و فایل آن را دانلود نمایید. این امر باعث می‌شود تا هنگام مراجعه به سفارت یونان در وقت خود صرفه‌جویی نمایید.

ارائه پاسپورت معتبر

گذرنامه متقاضی بایستی در ۱۰ سال گذشته صادر گردیده و بعد از خروج از خاک یونان نیز دارای سه ماه اعتبار بوده و همچنین دارای یک صفحه خالی به منظور انجام مهر ویزا نیز باشد.

ارائه دو قطعه عکس پاسپورتی

عکس پاسپورتی بایستی رنگی همراه با زمینه سفید بوده و در فاصله شش ماه گذشته تهیه شده باشد.

ارائه بیمه سلامت

چنانچه سفر شما به یونان جنبه پزشکی نداشته و برای مدت کوتاهی انجام می‌شود بایستی بیمه نامه‌ای با میزان پوشش حداقل ۳۰ هزار یورو تهیه کنید. چنانچه سفر شما جنبه پزشکی دارد و برای اعمالی از جمله ویزیت، بستری، عمل جراحی و… به یونان سفر می‌کنید، با توجه به اقامت طولانی مدت بایستی بیمه نامه پزشکی را از خدمات دهندگان معتبر تهیه نمایید.

ارائه مدارک مربوط به محل سکونت

برای اخذ ویزا و گرفتن وقت سفارت یونان بایستی مدارک مربوط به محل سکونت خود را نیز ارائه دهید. برای دولت این کشور بسیار مهم است که در مدت سفرتان به یونان در چه محلی سکونت خواهید داشت. این مدارک می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

وقت سفارت یونان فوری

 

  • ارائه واچر هتل که تاریخ ورود و خروج متقاضی به همراه نام و نام خانوادگی وی و اطلاعات هتل در آن ثبت شده باشد.
  • ارائه دعوتنامه مبنی بر اینکه متقاضی از سوی افراد ساکن در یونان دعوت شده که شامل آدرس محل سکونت، نام و نام خانوادگی میزبان، کپی از مدارک شناسایی میزبان و… است.
  • اجاره نامه که در آن امضای مالک و مستاجر، آدرس محل اجاره شده، اطلاعات هویتی مالک و… ثبت شده باشد.

ارائه مدارکی در خصوص وضعیت مالی

در صورتی که سفر متقاضی جنبه تجاری و اقتصادی داشته باشد در زمان گرفتن وقت برای سفارت یونان بایستی مدارکی مانند گردش حساب بانکی در سه ماهه اخیر، چک‌ها، اسناد دارایی مانند ماشین و منزل، فیش حقوقی و برگه تمکن مالی را به سفارت ارائه دهد.

ارائه مدارکی در خصوص مدت زمان و برنامه سفر

بلیط رزرو هواپیما برای رفت و برگشت از جمله مدارکی است که نشان می‌دهد برنامه سفر متقاضی و مدت زمان آن چگونه است.

ارائه گواهی پزشکی

برای تعیین وقت سفارت و دریافت ویزای یونان بایستی گواهی پزشکی که توسط پزشک معتبر امضا شده است ارائه شود.

گواهی استخدام یا پذیرش تحصیلی

با توجه به نوع ویزای فرد متقاضی که شغلی باشد یا تحصیلی نیاز به ارائه گواهی استخدام یا پذیرش تحصیلی است.

مدت زمان گرفتن وقت سفارت یونان

مدت زمان لازم برای اخذ وقت سفارت یونان با توجه به شیوه انتخابی شما اعم از عادی یا فوری بستگی داشته و به صورت کلی این مدت زمان متناوب است. در صورتی که روش فوری را انتخاب نمایید در حدود دو هفته در انتظار وقت سفارت یونان خواهید بود و در روش عادی این مدت زمان طبیعتاً بیشتر است.

هزینه تعیین وقت سفارت یونان

هزینه‌های مربوط به تعیین وقت سفارت کشور یونان بر اساس موسسه انتخابی شما و خدمات ارائه شده از سوی آنها مانند حق مشاوره، هزینه بیمه، هزینه رزرو بلیط و… تعیین شده و متفاوت است. البته در زمان حضور در سفارت نیز بایستی مبلغ جداگانه‌ای را به صورت یورو بپردازید.

آدرس سفارت یونان و ساعت کاری آن در تهران

بعد از اینکه نوبت به وقت سفارت کشور یونان رسید بایستی در حدود ۱۵ دقیقه قبل از این زمان در محل سفارت که واقع در خیابان ولیعصر، بلوار آفریقا، بلوار اسفندیار،  پلاک ۴۳ است حضور پیدا کنید. همچنین می‌توانید پیش از آن با شماره تلفن سفارت ۲۲۰۵۰۵۳۳-۰۲۱ و بخش کنسولی به شماره ۲۲۰۲۶۹۶۰-۰۲۱ در تماس باشید. ایمیل بخش کنسولی نیز به آدرس [email protected] است. این بخش برای رسیدگی به امور مربوط به دریافت ویزای متقاضیان در روزهای یکشنبه الی پنجشنبه از ساعت ۱۰ صبح الی ۵ عصر پاسخگو است. شما همچنین می‌توانید برای آشنایی بیشتر با انواع روش اقامت کشور یونان، مقاله موسسه وی آی پی گروپ را در این زمینه مطالعه فرمایید.

سخن پایانی

در این مقاله درباره نحوه گرفتن وقت سفارت یونان و روش‌های مختلف آن از جمله وقت سفارت یونان فوری و عادی توضیحاتی را ارائه کردیم. برای سفر به یونان در اولین مرحله  بایستی برای اخذ ویزای این کشور اقدام نمایید. درخواست وقت سفارت یونان به منظور ارائه مدارک و انجام مصاحبه ضروری است. برای اینکه بتوانید کلیه مراحل اخذ ویزا و گرفتن وقت سفارت را به راحتی و در کمترین زمان ممکن طی کنید نیاز به خدمات موسسات حقوقی معتبر و با سابقه خواهید داشت. گروه حقوقی VIP GROUP از جمله این موسسات است شما را در مراحل اخذ ویزا و گرفتن وقت سفارت همراهی می‌کند. کارشناسان و متخصصان مجرب ما در گروه حقوقی VIP GROUP آماده ارائه راهنمایی‌ها و مشاوره‌های لازم در خصوص تعیین وقت سفارت و ویزای یونان به شما عزیزان هستند.