اشتراک گذاری مطلب:

پاسپورت یونان و روش های اخذ اقامت این کشور

یونان از کشورهای اروپایی زیبا با تاریخی کهن است که با توجه به آب و هوای مطلوب و وجود اماکن باستانی و طبیعت بکرش از پرتقاضا‌ترین مقاصد مهاجرتی و گردشگری در دنیا به شمار می‌آید. یکی از معتبرترین پاسپورت‌های دنیا به پاسپورت یونان اختصاص دارد که دارندگان آن می‌توانند بدون داشتن ویزا به حدود ۱۷۳ کشور مختلف دنیا سفر کنند.

یونان با توجه به اقتصاد قدرتمند، جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فوق‌العاده‌اش از معدود کشورهایی است که اغلب افراد، متقاضی اخذ پاسپورت آن هستند. علاوه بر جاذبه‌های گردشگری فراوان، یونان به واسطه هزینه‌های مناسب زندگی و موقعیت جغرافیایی ایده‌آلی که دارد از محبوب‌ترین مقاصد مهاجرتی محسوب می‌شود. برای اطلاع از روش اقامت کشور یونان و و چگونگی دریافت پاسپورت این کشور تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

پاسپورت یونان؛ از پاسپورت‌های قوی و محبوب دنیا

چنانچه موفق به اخذ پاسپورت یونان شوید می‌توانید بدون داشتن ویزا به کشورهای مختلفی مانند آلمان، فرانسه، برزیل، فنلاند و سوئیس سفر کنید. این امر موجب شده تا اغلب افراد به خصوص متقاضیان ایرانی در پی دریافت این پاسپورت ارزشمند باشند. به طور کلی پاسپورت یونان دارای فرایندی ویژه بوده که بایستی به دقت طی شود. آماده‌سازی مدارک لازم، تکمیل اطلاعات شخصی و حضور در سفارت یونان از مهمترین مراحل اخذ پاسپورت یونان به شمار می‌آید. با دریافت این پاسپورت ضمن داشتن سفری راحت به کشورهای مختلف دنیا می‌توان از دیگر مزایای آن مانند سرمایه‌گذاری، تحصیل و اقامت در اروپا نیز بهره‌مند شد.

سفری آسان به اروپا با پاسپورت آبی یونان

پاسپورت از مهمترین مدارک سفر است که علاوه بر تایید هویت، مجوزی برای ورود و خروج فرد به سایر کشورها محسوب می‌شود. جالب است که بدانید پاسپورت‌ها در رنگ‌های اصلی از جمله قرمز، آبی، سبز و مشکی صادر می‌شوند که هر کدام مزایا و ویژگی‌های خاص خود را دارند. در این میان پاسپورت کشور یونان به رنگ آبی بوده که مظهر آزادی و قدرت است.

روش اقامت کشور یونان

البته به جز یونان، حدود ۷۸ کشور دیگر نیز رنگ آبی را برای پاسپورت خود برگزیده‌اند. از مهمترین مزایای این پاسپورت می‌توان به سفر آسان و راحت به کشورهای عضو اتحادیه اروپا مانند ایتالیا، آلمان، فرانسه و… اشاره کرد.

کسب پاسپورت یونان؛ بهترین روش اقامت کشور یونان

بهترین روش اقامت کشور یونان در واقع خرید و کسب پاسپورت این کشور است که راه‌های مختلفی برای دریافت آن از جمله خرید ملک وجود دارد. البته برخی متقاضیان تمایل به تهیه پاسپورت شباهتی دارند. برای خرید این پاسپورت بایستی از طریق شرکت‌های دارای مجوز و معتبر اقدام کرد. با توجه به اینکه امروزه در گیت‌های فرودگاه و مراحل چک کردن پاسپورت از سیستم‌های مدرن و به‌روز استفاده می‌شود، سفر کردن با استفاده از پاسپورت‌های جعلی دیگر ممکن نخواهد بود.

دریافت پاسپورت یونان با خرید ملک

خرید ملک در واقع از مطمئن‌ترین و آسان‌ترین روش‌ها جهت اخذ پاسپورت یونان محسوب می‌شود. متقاضیان اقامت یونان از طریق سرمایه گذاری می‌توانند به سرعت و به شکل قانونی موفق به اخذ اقامت این کشور شوند.

روش اقامت کشور یونان

البته توجه داشته باشید که ملک مورد نظر باید دارای موقعیت جغرافیایی مناسبی بوده و مطابق قوانین مهاجرتی کشور یونان باشد.

بررسی مراحل دریافت پاسپورت یونان

در این بخش از مقاله به بررسی مراحل کامل چگونگی دریافت پاسپورت یونان خواهیم پرداخت.

حضور قانونی در یونان

در اولین مرحله دریافت پاسپورت یونان نیاز به اقامت قانونی در این کشور است. مدت زمان حضور متقاضی در این کشور با توجه به نوع پاسپورت بین ۳ الی ۷ سال خواهد بود.

قبولی در آزمون شهروندی

در دومین مرحله از اخذ اقامت یونان و دریافت پاسپورت این کشور، متقاضی بایستی در آزمون شهروندی نمره قبولی را کسب نماید. بر همین اساس فرد بایستی ضمن تسلط کافی بر زبان یونانی، با فرهنگ و تاریخ این کشور آشنایی مناسبی داشته باشد.

تکمیل فرم درخواست و ارائه مدارک لازم

در مرحله سوم بایستی نسبت به تکمیل فرم درخواست پاسپورت اقدام کرده و مدارک مورد نیاز آن مانند کپی و اصل پاسپورت، شناسنامه، گواهی عدم سابقه کیفری و گواهی ازدواج  را آماده نمایید.

طی  شدن روند اداری و تایید مدارک

در این مرحله متقاضی بایستی پیگیر روند اداری و تایید مدارک اخذ پاسپورت  باشد. مدت زمان لازم این روند با توجه به نوع پاسپورت متفاوت است. بعد از تایید مدارک متقاضی می‌تواند پاسپورت خود را دریافت کند.

پاسپورت یونان و هزینه‌های اخذ آن

هزینه‌های دریافت پاسپورت یونان با توجه به هر مرحله متفاوت است که در ادامه به تشریح آنها می‌پردازیم.

هزینه اولیه دریافت پاسپورت یونان

چنانچه برای اولین بار متقاضی دریافت پاسپورت یونان باشید هزینه پرداختی شما به مبلغ ۷۰۰ یورو خواهد بود.

هزینه پاسپورت یونان برای دومین درخواست

چنانچه برای دومین بار تمایل به ارائه درخواست پاسپورت یونان دارید بایستی مبلغ ۲۰۰ یورو را پرداخت نمایید.

هزینه درخواست تابعیت یونان

متقاضیانی که فاقد تابعیت یونان بوده و تمایل به اخذ آن دارند برای ثبت درخواست خود بایستی مبلغ ۱۰۰ یورو پرداخت نمایند.

هزینه مراحل پایانی دریافت پاسپورت یونان

بعد از اینکه درخواست متقاضی مبنی بر اقامت یونان پذیرفته شد با توجه به شرایطی که دارد بایستی اقدام به پرداخت هزینه‌های نهایی به شرح زیر نماید:

برای افرادی که بالای ۱۴ سال سن دارند پاسپورت ۵ ساله صادر می‌شود که هزینه آن برابر ۸۴.۴ یورو و برای افرادی که زیر ۱۴ سال سن دارند پاسپورت سه ساله صادر خواهد شد که هزینه آن برابر ۷۳.۶ یورو است.

مدارک لازم برای دریافت پاسپورت یونان

برای دریافت گذرنامه یونان با توجه به نوع پاسپورت آن نیاز به مدارک مختلفی است. در این بخش از مقاله به مهم‌ترین مدارک لازم برای این امر اشاره می‌کنیم.

  • پاسپورت یونان
  • مدارک شناسایی از جمله کارت ملی، شناسنامه و کارت پایان خدمت
  • گواهی عدم سابقه کیفری
  • مدارک ازدواج و مدارک تولد فرزندان
  • مدرک تسلط به زبان یونانی
  • مدرک کار
  • مدرک سرمایه‌گذاری

بررسی مزیت‌های پاسپورت یونان

دارندگان پاسپورت یونان می‌توانند از مزیت‌های بسیار زیاد این گذرنامه بهره‌مند شوند که برخی از آنها عبارتند از:

  • سفر آسان و بدون محدودیت به ۱۸۷ کشور دنیا
  • تحصیل در دانشگاه‌ها و مدارس یونان و دیگر کشورهای عضو شینگن
  • اقامت و امکان کار در یونان و دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا
  • بهره‌مندی از خدمات درمانی رایگان در کشور یونان و دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا
  • بهره‌مندی از بیمه و بازنشستگی

پاسپورت یونان و روش‌های اخذ آن

روش‌های مختلفی برای کسب پاسپورت یونان وجود دارد که در ادامه به بررسی هر یک از آنها می‌پردازیم:

ویزای شغلی کشور یونان

بر اساس این روش متقاضی بایستی در یکی از شرکت‌ها یا ادارات یونانی موفق به پیدا کردن شغل شده و از کارفرمای خود ویزای شغلی درخواست نماید. با موافقت کارفرما متقاضی موفق به اخذ ویزای شغلی یک ساله خواهد شد. بعد از ۷ سال نیز می‌تواند اقدامات لازم را جهت کسب پاسپورت یونان انجام دهد.

ویزای تحصیلی کشور یونان

برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور متقاضی بایستی از موسسات آموزشی یا دانشگاه‌های معتبر یونان موفق به دریافت پذیرش تحصیلی شود. مدت اعتبار این ویزا بر اساس مدت زمان تحصیل متقاضی تعیین می‌شود. برای اخذ ویزای دائم نیز متقاضی بایستی ویزای تحصیلی را به ویزای شغلی تبدیل نماید.

ویزای سرمایه‌گذاری کشور یونان

برای کسب ویزای طلایی یونان متقاضی بایستی به مبلغ ۲۵۰ هزار یورو در کشور یونان سرمایه‌گذاری نماید. دریافت این پاسپورت تقریباً ۴۰ روز زمان برده و هر ۵ سال نیاز به تمدید دارد. جهت کسب اقامت دائم با این روش بایستی به مدت ۷ سال پیاپی در کشور یونان حضور داشته باشید که این مدت برای هر سال بیش از ۱۸۰ روز خواهد بود.

ویزای تولد کشور یونان

کودکانی که پدر یا مادر آنها دارای تابعیت یونان باشد می‌توانند از حق شهروندی این کشور بهره‌مند شوند. برای این کودکان پاسپورت به مدت حداقل ۵ سال یا به صورت دائمی صادر خواهد شد.

ویزای ازدواج کشور یونان

متقاضیانی که با شهروند یونانی ازدواج کرده‌اند، می‌توانند بعد از مدت ۳ الی ۷ سال از ازدواج‌شان برای اخذ پاسپورت این کشور اقدام کنند. بعد از مدت پنج سال از ازدواج می‌توان اقامت دائم و بعد از هفت سال حق شهروندی یونان را کسب کرد.

ویزای پناهندگی کشور یونان

در صورتی که متقاضیان از راه پناهندگی به کشور یونان وارد شوند بعد از مدت ۳ سال می‌توانند جهت اخذ پاسپورت این کشور اقدام کنند.

ویزای خدمت سربازی کشور یونان

متقاضیانی که دارای اجداد یونانی هستند می‌توانند به شکل داوطلبانه عضو نیروی مسلح این کشور شده و یا در آکادمی نظامی یونان ثبت‌نام کنند تا حق شهروندی این کشور به آنها اعطا گردد.

ویزای راهبه شدن کشور یونان

چنانچه متقاضیان در صومعه‌های آگیون و اوروس راهبه شوند موفق به کسب ویزای دائم این کشور خواهند شد.

سخن پایانی

پاسپورت یونان از قوی‌ترین و محبوب‌ترین پاسپورت‌های دنیا است که دارندگان آن می‌توانند به بیش از ۱۷۳ کشور مختلف دنیا سفری آسان و سریع داشته باشند. خرید ملک بهترین گزینه برای کسب قانونی و سریع پاسپورت این کشور است. البته روش‌های دیگری نیز برای دریافت پاسپورت یونان وجود دارد که عبارتند از:

  • ویزای شغلی
  • ویزای تحصیلی
  • ویزای ازدواج
  • ویزای تولد
  • ویزای سرمایه‌گذاری
  • ویزای پناهندگی
  • ویزای خدمت سربازی
  • ویزای راهبه شدن

شما می‌توانید با توجه به اهداف و شرایطی که دارید در نهایت بهترین روش اقامت کشور یونان را انتخاب کنید. همچنین برای دریافت تخصصی‌ترین مشاوره‌ها در خصوص دریافت اقامت انواع کشورها از جمله یونان می‌توانید با کارشناسان ما در موسسه حقوقی VIP GROUP تماس بگیرید.