جاهای دیدنی فرانسه

اشتراک گذاری مطلب:

جاهای دیدنی فرانسه

هر شخصی برای سفر دلیل خاص خود را دارد، اما همواره فرانسه یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری دنیا است. این کشور در غرب اروپا واقع شده و مساحت آن 640.679 کیلومترمرلع است و بیش از 66 میلیون جمعیت دارد. فرانسه کشوری است که در تاریخ، علم، هنر و اندیشه نقش مهمی داشته و همین امر سبب شده است تا آثار به یاد ماندنی فراوانی در این کشور وجود داشته باشد. از سویی دیگر سواحل و ارتفاعات زیبا و بکر در فرانسه، طبیعت آن را غنی کرده و افرادی که علاقه به طبیعت‌گردی دارند، سفر به این کشور و بازدید از مناطق مختلف آن بسیار لذتبخش محسوب خواهد شد. در ادامه جاهای دیدنی فرانسه و جاذبه‌های گردشگری آن را برایتان توصیف خواهیم کرد.

آشنایی با زیبایی های کشور فرانسه

همانطور که گفتیم جاهای دیدنی فرانسه زیاد است و به همین دلیل سالانه تعداد زیادی از گردشگران قصد سفر به این کشور را دارند. پیش از سفر به این کشور شناخت جاذبه‌های گردشگری فرانسه به شما کمک می‌کند تا تجربه سفری به یاد ماندنی را داشته باشید. شما با دریافت گلدن ویزا اسپانیا نیز می‌توانید اقامت این کشور را به دست آورده و پس از آن به دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا نظیر فرانسه نیز سفر کنید.

برج ایفل

یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی فرانسه که در لحظه اول به یاد تمامی افراد می‌آید، بدون شک برج ایفل خواهد بود. این برج نه تنها نماد شهر پاریس است، بلکه به عنوان نماد این کشور در جهان شناخته شده است. این برج در سال 1889 و در میدان شان دو مارس واقع شده است.

جاهای دیدنی فرانسه

شایان ذکر است بدانید در ابتدا که این برج 324 متری ساخته و افتتاح شد، هنرمندان و اندیشمندان فرانسوی آن را قبول نداشتند. نورپردازی که در شب روی این برج انجام می‌گیرد بسیار چشم‌نواز و خیره‌کننده است. این نورپردازی به کمک 336 پروژکتور طلایی رنگ صورت گرفته و جلوه خاصی در شب به شهر می‌بخشد.

موزه لوور

از دیگر مکان‌های دیدنی فرانسه که بایستی به آن اشاره کنیم، موزه لوور است. غیرممکن است که گردشگری به پاریس رفته و از این موزه زیبا دیدن نکند. موزه لوور جزء بزرگترین موزه‌های هنر جهان است و در سمت راست رود سن در منطقه 1 پاریس قرار دارد. قدمت این موزه مربوط به قرن 13 میلادی است و فیلیپ دوم دستور ساخت آن را داد که بعد از کم شدن اهمیت دفاعی قلعه‌ لوور در میانه قرن 16 میلادی، کاربری آن تغییر کرد.

جاهای دیدنی فرانسه

پس از این زمان، لوور به محل اقامت پادشاهان فرانسوی تبدیل شد که این موضوع تا سال 1682 ادامه داشت. در صورتی که به این موزه بروید، این فرصت برای شما مهیا خواهد شد تا از بیش از 38000 اثر هنری را تماشا کنید. امکان دارد این موضوع برایتان حائز اهمیت باشد که یک بخش دیدنی و معروف موزه لوور، سالن ایران است، چرا که آثار ارزشمندی همچون نقش برجسته‌های تخت جمشید در آن‌جا قرار گرفته است. اقامت طلایی اسپانیا یکی از بهترین روش‌های مهاجرتی به حوزه شینگن است و این امکان برای شما فراهم می‌شود تا از طریق آن بتوانید به صورت قانونی به تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا و حوزه شینگن سفر کنید.

کلیسای نوتردام

شهر پاریس جاذبه‌ی گردشگری فرانسه بوده و بازدید از تمامی زیبایی های کشور فرانسه چند روز زمان خواهد برد. کلیسای جامع نوتردام یکی از معروف‌ترین مکان‌های دیدنی این کشور است. این بنای تاریخی میان رود سن و منطقه چهارم شهری در جزیره Ile de la Cite واقع شده است و هر سال بیش از 13 میلیون مسافر از آن‌جا بازدید می‌کنند. با این که تاریخ احداث این کلیسا به قبل از قرن چهارم میلادی برمی‌گردد، ولی در همان زمان بود که از آن به عنوان کلیسا استفاده کردند.

جاهای دیدنی فرانسه

بعد از آن که جمعیت پاریس افزایش پیدا کرد، در سال 1163 متولیان تصمیم گرفتند که بنا کلیسا را تخریب و ساختمان بزرگتری را احداث کنند. شایان ذکر است که تکمیل این بنا حدودا دو قرن زمان برده است. نتیجه این تلاش به جای ماندن زیباترین بناهای معماری گوتیک به همراه صدها مجسمه سنگی و چوبی است.

پل میلائو

از دیگر جاذبه‌های گردشگری فرانسه که در جنوب این کشور و برفراز رودخانه تان واقع شده، پل میلائو است که به دست نورمن فاستر (معمار بریتانیایی) ساخته شده و در نهایت در سال 2004 مورد استفاده عموم قرار گرفته است.

جاهای دیدنی فرانسه

برای ساخت این پل بیشتر از 19 هزار تن فولاد، 5 هزار تن فولاد پیش تنیده و 127 هزار متر مکعب بتن به کار گرفته شده است که این اعداد و ارقام بسیار چشمگیر است. شما با رفتن به این پل می‌توانید دره سرسبز و چمن‌زارهای اطراف را به خوبی تماشا کنید و تجربه‌ای وصف نشدنی را به دست آورید. برای سفر به فرانسه، یکی دیگر از راه‌های مهاجرتی به اتحادیه اروپا اقامت تمکن مالی اسپانیا است. با دریافت اقامت از طریق این روش، می‌توانید به تمامی کشورهای اروپایی سفر کنید.

قلعه چنانسی

از قدیمی‌ترین جاذبه‌های گردشگری فرانسه که مربوط به قرن 15 میلادی است، قلعه چنانسی بوده که روس سطح رودخانه در روستای چنانسیکس واقع شده است و اطراف آن را گل‌های رنگارنگ احاطه کرده‌اند.

جاهای دیدنی فرانسه

در گذر زمان، پادشاهان دوره‌های مختلف با توجه به سلیقه شخصی خود در این مکان دخل و تصرف نمودند و حوادث طبیعی مانند آتش‌سوزی، سیل و جنگ سبب آسیب رسیدن به این قلعه شده است. پس از آن که مالکیت قلعه چنانسی به دست خانواده منیر افتاد، این ملک و باغ‌های آن به طور کامل بازسازی شدند و امروزه مسافران زیادی از آن‌جا بازدید می‌فرمایند.

رشته کوه آلپ

در صورتی که شما هم به هوای برفی و کوهستانی علاقه‌مند هستید، بازدید از رشته کوه‌های آلپ را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این رشته کوه از کشورهایی نظیر فرانسه، آلمان، ایتالیا و سوئیس گذشته است و بلندترین قله‌های آن در مرز بین فرانسه و ایتالیا در منطقه مون بلان قرار دارد.

کوهستان آلپ از شهر نیس در جنوب شرقی فرانسه آغاز و تا شهر وین امتداد دارد. اهمیت این رشته کوه به حدی بالاست که چند دوره مختلف المپیک‌های زمستانه در آن منطقه برگزار می‌شد. چنانچه تصور می‌کنید که این منطقه همیشه سرد است، بایستی بگوییم که در فصل تابستان فضای این منطقه تغییر کرده و می‌توانید طراوت و سرسبزی را در آن‌جا مشاهده کنید.

مونت سن میشل

در بخش مانش و منطقه نرماندی که در شمال غربی کشور فرانسه است، جزیره‌ای قرار دارد که سالانه بیش از 2 میلیون و پانصدهزار مسافر از آن بازدید می‌کنند. این جزیره جاذبه‌هایی از قبیل مناظر طبیعی و آثار تاریخی مختلف را در خود جای داده است. به طور معمول در ابتدا ورود به این منطقه ساختمان صومعه‌ای که در بالای جزیره بنا شده است را خواهید دید.

در بخش پایینی جزیره هم فروشگاه‌های محلی به چشم می‌خورند که در این مسیر با بومیان منطقه هم برخورد خواهید داشت. دقت فرمایید به دلیل جزر و مد شدیدی که در این جزیره اتفاق می‌افتد، زمان مناسبی را برای سفرتان انتخاب نمایید تا مانند بعضی از گردشگران در دریا غرق نشوید. برای رفتن به جزیره مونت سن میشل در ابتدا بایستی به پونتورسون بروید و پس از آن به کمک وسیله شخصی یا وسایل حمل و نقل عمومی به همراه یک راهنمای پر تجربه، به سمت این جزیره بروید. اقامت یونان با خرید ملک این امکان را برایتان فراهم می‌کند تا کارت اقامت اروپایی داشته باشید و بتوانید به صورت قانونی به تمامی کشورهای اروپایی سفر کنید.

جزیره کرس

جزیره کرس یکی دیگر از جزایر زیبای کشور فرانسه است که زادگاه ناپلئون مهم‌ترین امپراطور فرانسه نیز بوده است. این جزیره در جنوب شرقی این کشور واقع شده و مساحت آن در حدود 8.680 کیلومتر مربع است.

جاهای دیدنی فرانسه

صخره‌های فراوان و مناطق مناسب برای شنا، از دلایلی است که این منطقه را مورد بازدید گردشگرانی که به دریا علاقه دارند، قرار داده است. از سویی دیگر منطقه‌ای در حدود 3500 کیلومترمربع محافظت شده است و این امکان وجود دارد که با خیالی آسوده از آن‌جا دیدن فرمایید. شما می‌توانید اقامت یونان با سرمایه گذاری گرفته و از این طریق دسترسی آسان به سایر کشورهای اروپایی نیز داشته باشید.

کاخ ورسای

شهر ورسای که در 20 کیلومتری جنوب غربی پاریس قرار دارد، یکی از مشهورترین و بزرگترین قصرهای سلطنتی را در خود جای داده است. در کاخ ورسای حوادث تاریخی گوناگون مهمی مانند امضای معاهده ورسای (پیمان پایان جنگ جهانی اول) اتفاق افتاده و اهمیت این بنا را افزایش داده است.

جاهای دیدنی فرانسه

امپراطور لویی سیزدهم در سال 1624 دستور ساخت این بنا را داد و لویی چهاردهم بود که برای نخستین بار از این بنا تحت عنوان کاخ استفاده نمود. معماری منحصر به فرد این کاخ سبب شده تا به یک الگو برای معماری بناهای تاریخی تبدیل گردد. به غیر از این، وجود دو آپارتمان مشابه به هم، هفت تالار و تعدادی خوابگاه، سنت سلطنتی را دچار تغییر کرده است.

روستای آلزاس

در کنار کشورهای سوئیس و آلمان و در شرق فرانسه، منطقه‌ای با قدمت قبل از دوران میلاد مسیح وجود دارد. مرکز منطقه آلزاس شهر استراسبورگ است و به دلیل آن که این بخش پس از جنگ جهانی دوم به فرانسه اضافه گردید، کماکان می‌توان فرهنگ آلمانی را در آن مشاهده نمود.

جاهای دیدنی فرانسه

چنانچه علاقه‌ای به طبیعت‌گردی دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا از تپه‌های سرسبز این منطقه دیدن فرمایید. شهر تاریخی کلمار از دیگر جاهای دیدنی فرانسه در آلزاس است و می‌توانید خانه‌هایی با بناهای چوبی زیبا را مشاهده نمایید. قدمت بناها در این شهر به بیش از 16 قرن می‌رسد که شما را به خوبی با تاریخ این کشور آشنا خواهد کرد. چنانچه با رفیوز شدن ویزا مواجه شدید، می‌توانید از خدمات موسسه حقوقی بین‌المللی VIP GROUP استفاده نمایید و در مدت زمان کوتاهی پرونده خود را به سرانجام برسانید.

دره لوآر

از دیگر جاهای دیدنی فرانسه، دره لوآر است. این دره در فهرست میراث یونسکو نیز به ثبت رسیده است. شما با رفتن به این منطقه می‌توانید به غیر از باغ‌های متعدد، از دژهای باستانی و قلعه‌های مختلف نیز دیدن فرمایید. رفتن به قلعه شامبورد و بازدید از آن، بدون شک تجربه‌ای خاص برای شما به حساب خواهد آمد.

جاهای دیدنی فرانسه

برگزاری جشنواره‌های متعدد موسیقی به خصوص فستیوال‌های موسیقی جز، برای مسافران بسیار سرگرم‌کننده است. در صورتی که تمایل دارید از این دره دیدن کنید، بایستی به جنوب کشور فرانسه و به منطقه رون آلپ سفر نمایید.

شانزلیزه

از نظر مردم فرانسه زیباترین و منحصر به فردترین خیابان جهان، شانزلیزه است. این خیابان واقع در بخش اشرافنشین پاریس و در منطقه 8 شهری است و کافه‌های فراوان، سالن‌های نمایش و همچنین درخت‌های سرسبز در این منطقه، زیبایی خاصی به آن بخشیده است.

جاهای دیدنی فرانسه

طاق پیروزی پاریس از بناهای باارزش خیابان شانزلیزه بوده و در انتهای غربی خیابان و میدان شارل دوگل قرار گرفته است. در سال 1806 این طاق طراحی و بیش از 49 متر ارتفاع، 22 متر عمق و همچنین 45 متر عرض دارد. روی دیوارهای این بنا شما نام فرماندهان نیروهای فرانسوی تا دوره ناپلئون را مشاهده خواهید نمود و در زیر آن هم مقره سربازان گمنامی که مربوط به جنگ جهانی اول است به چشم می‌خورد.

در پایان

سالانه میلیون‌ها نفر از اقصی نقاط جهان برای بازدید از زیبایی های کشور فرانسه به آن سفر می‌کنند. به غیر از جاذبه‌های تاریخی، مناطق طبیعی این کشور نظیر رشته کوه‌های آلپ نیز نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. در میان شهرهای مختلفی که کشور فرانسه دارید، پاریس از اهمیت گردشگری بالایی برخوردار است، چرا که موزه‌ها، کلیساها، قصرها و قلعه‌های تاریخی فراوانی در آن‌جا قرار دارد .