هزینه زندگی در فرانسه

اشتراک گذاری مطلب:

هزینه زندگی در فرانسه از دیگر کشور های همسایه در غرب اروپا بیشتر است ولی در نظر داشته باشید که پاریس یکی از دلایل این مسئله است. بقیه این کشور, به خصوص بخش روستایی و بخش جنوبی آن, هنزیه کمتری برای زندگی نیاز دارند.

در صورتی که تمایل به سکونت در یکی از کشورهای اروپایی نظیر فرانسه را دارید، می‌توانید از طریق اخذ اقامت اسپانیا با خرید ملک، موفق به دریافت کارت اقامت اسپانیا شده و به طور قانونی به دیگر کشورهای اروپایی سفر کنید. برای انجام این کار می توانید از طریق تماس با کارشناسان VIP GROUP (با شماره 09123049037) اطلاعات خود را کامل نمائید و یا برای اقدام برای خرید ملک در اسپانیا مشاوره رایگان دریافت نمائید.

هزینه زندگی در فرانسه در یک نگاه

اگر فکر می کنید که هزینه زندگی بالا در فرانسه, بخصوص در شهر های بزرگ آن, بیش از حد می باشد, در نظر داشته باشید که فرانسه همچنین یکی از با کیفیت ترین کشور های دنیا برای زندگی است. در معیار OECD تعادل کار- زندگی این کشور بیش از حد میانگین است.

همچنین حس جامعه در این کشور وجود دارد. مردم فرانسوی عموما فعالیت های اجتماعی بیشتری دارند, به این معنی که واقعا به اتفاقاتی که در این کشور رخ می دهد, اهمیت می دهند. این شاید به دلیل توانایی اقتصادی بالای آن ها باشد زیرا که سرمایه بسیاری در بخش بیمه اجتماعی این کشور در جریان است و در نگاه نهایی به نفع این جامعه بوده است.

هزینه زندگی در پاریس

پاریس به دلایل متفاوتی مقصدی مناسب برای افراد خارجی است; بعضی علاقه مند هستند که در فضای رومانتیک ایده آل پاریس زندگی کنند, در حالی که بعضی به علت فرصت های شغلی مناسب به پاریس مهاجرت می کنند, جایی که شرکت های بین المللی بسیاری وجود دارند.

هزینه زندگی در پاریس به صورت زیر محاسبه می شود:

  • 22% از نیویورک ارزان تر است.
  • 37% از مادرید گران تر است.
  • 29% از بروکسل گران تر است.
  • 10% از لس آنجلس ارزان تر است.
  • 17% از لندن ارزان تر است.

شما می‌توانید با دریافت گلدن ویزا یونان، به آسانی اقامت یونان را دریافت نمایید و پس از آن به دیگر کشورهای اروپایی نیز به صورت کاملا قانونی سفر نمایید. از سویی دیگر هزینه زندگی در یونان بسیار کم تر از هزینه زندگی در فرانسه است.

هزینه زندگی در لیون

لیون سومین شهر بزرگ فرانسه است و به عنوان بهشت رستوران ها شناخته می شود. این شهر مقصد مناسبی برای فعالیت شغلی کسانی است که در سیستم های بانکی, داروسازی, نرم افزار و دیگر صنایع علاقه مند هستند. این موضوع باعث افزایش هزینه زندگی در لیون شده است.

لیون تنها شهر فرانسه غیر از پاریس است که در معیار Mercur برای هزینه زندگی شامل شده است و در رتبه 150 دنیا در سال 2018 قرار گرفته است.

هزینه زندگی در لیون به صورت زیر است:

        33% از نیویورک ارزان تر است.

        18% از مادرید گران تر است.

        12% از بروکسل گران تر است.

        22% از لس آنجلس ارزان تر است.

        28% از لندن ارزان تر است.

مارسی به عنوان یکی از بین المللی ترین شهر های فرانسه شناخته می شود و تعداد بسیاری افراد خارجی در اثبات این ادعا در این شهر زندگی می کنند. مارسی به عنوان شهری بندری, برای فعالیت های بین المللی و لذت بردن از زندگی با آرامش در شهری ساحلی فوق العاده است.

 نیاز به گفتن نیست, سواحل شنی این شهر جاذبه بسیاری برای مهاجران دارد. در قیاس با هزینه زندگی در پاریس, هزینه زندگی در مارسی به صرفه تر است.

 هزینه زندگی در مارسی به صورت زیر است:

         42% از نیویورک ارزان تر است.

        به اندازه مادرید است.

        به اندازه بروکسل است.

  33% از لس آنجلس ارزان تر است.

● 38% از لندن ارزان تر است.

هزینه سکونت در فرانسه

در صورتی که به دنبال خانه ای مدرن باشید به گرانی خود شهره هستند. ساکنان شهر های پاریس و لیون ممکن است تا 50% از درآمد خود را هزینه اجاره منزل بکنند. وقتی شما گزینه خود را از خانه یک خوابه به چند خوابه تغییر دهید, قیمت ها افزایش بسیاری می کنند. ساکنان می توانند یا نقل مکان به حوزه پاریس یا به خانه ای قدیمی تر, هزینه زندگی خود را به مقدار چشمگیری کاهش دهند. اگر به شهر پاریس علاقه دارید، بدون شک از شهر مادرید نیز خوشتان خواهد آمد. به همین منظور به شما توصیه می‌کنیم تا مطلب جاذبه های گردشگری مادرید را هم مطالعه و با مناطق مختلف این شهر آشنایی کافی پیدا کنید.

برای یک آپارتمان تک خوابه در مرکز پاریس برای مثال, شما باید آمادگی پرداخت ماهی 1.400 یورو را داشته باشید و در صورت در نظر داشتن آپارتمان دو یا سه خوابه باید دو برابر این مبلغ را در نظر بگیرید. لیون در زمینه ملک بسیار ارزان تر است, قیمت ها برای ملک تک خوابه حدود 600 تا 800 یورو در ماه وبرای املاک دو یا سه خوبه حدود 1.100 یورو در ماه هستند. مارسی باز هم شهری ارزان تر است. آپارتمان تک خوابه در این شهر حدود ماهی 550 یورو و برای سه خوابه 950 یورو در ماه است.

اگر قصد خرید ملک در فرانسه را دارید, در نظر داشته باشید که مالیات در فرانسه از دیگر کشورهای اروپایی کمتر است, به خصوص در قیاس با انگلستان.

نوع ملک قیمت
اجاره ماهانه برای ملک 85 متری در منطقه گران 2.121 یورو
اجاره ماهانه برای ملک 85 متری در منطقه معمولی 1.645 یورو
اجاره ماهانه برای ملک 45 متری در منطقه گران 1.805 یورو
اجاره ماهانه برای ملک 45 متری در منطقه معمولی 868    یورو
هزینه هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر پاریس 6.433.89  یورو
هزینه هر متر مربع آپارتمان در حاشیه شهر پاریس 3.987.91  یورو

هزینه قبوض خدماتی و ارتباطی در فرانسه

پاریس عموما هزینه های خدماتی یکسانی با دیگر کشور های اروپایی دارد, که مجموع آنها حدود 160 یورو در ماه برای آپارتمانی با 85 متر مربع فضا می شود. در این مورد ما هزینه آب, گرمایش, برق و جمع آوری زباله را در نظر گرفته ایم.در شهر های کوچک تر در جنوب فرانسه, با وجود هوای متبوع در طول سال, هزینه قبوض خدماتی کاهش چشمگیری پیدا می کنند.

هزینه برق در فرانسه نسبت به دیگر کشورهای اتحادیه اروپا قیمت متعادلی دارد. هزینه متوسط برق در فرانسه حدودن کمتر از 0.15 یورو بر کیلووات است.

هزینه اینترنت در فرانسه مناسب است و با بسته های پایه ای 20 – 30 یورو در ماه شروع می شود. اگر تلوزیون داشته باشید, باید هزینه اشتراک سالیانه ماهواره ( حدود 139 یورو سالانه  ) در نظر داشته باشید.

نوع خدمات قیمت
جمع قبوض ماهانه برای دو نفر در ملک 85 متری 164 یورو
جمع قبوض ماهانه برای یک نفر در ملک 45 متری 126 یورو
اینترنت 8 مگ 21 یورو

هزینه حمل و نقل عمومی در فرانسه

با این که هزینه زندگی در پاریس از دیگر مناطق روستایی فرانسه بیشتر است, اما امتیاز وجود سیستم بسیار پیشرفته حمل و نقل عمومی نیز وجود دارد. افراد خارجی که در پاریس و دیگر شهر های بزرگ فرانسه زندگی می کنند عموما نیازی به استفاده از ماشین شخصی حس نمی کنند.

سیستم مترو و دیگر روش های حمل و نقل عمومی در شهر های فرانسوی خیلی خوب هستند و هزینه زیادی نیز ندارند; برای مثال, بلیط تک سفره در پاریس 1.90 یورو است و بلیط ماهیانه آن 67 یورو است که روش های بسیاری برای گرفتن تخفیف در این موضوع وجود دارد. علاوه بر آن, بسیاری از کارفرما ها هزینه ای برای رفت و آمد به کارمندان خود اختصاص می دهند.

در مناطق روستایی, حمل و نقل عمومی گسترش چندانی نداشته است. بسیاری از افراد خارجی که در مناطق روستایی زندگی می کنند ماشین شخصی خود را دارند و هزینه هر لیتر بنزین در فرانسه 1.48 یورو بر لیتر است. با دریافت اقامت تمکن مالی یونان و زندگی در این کشور، می‌توانید هزینه‌های زندگی خود را تا حد زیادی کاهش دهید.

هزینه تاکسی در فرانسه متغیر است. اگر به عنوان مثال در پاریس یا مارسی تاکسی بگیرید, هزینه آن از 5 یورو شروع میشود و برای هر کیلومتر 1.30 یورو به آن اضافه می شود. در دیگر مناطق تعرفه اولیه در مقدار کمتر 2.50 یورو است و 1.8 یورو برای هر کیلومتر است.

نوع وسیله قیمت
خودرو VW نو 22.558 یورو
هر لیتر بنزین 1.48 یورو
بلیط ماهیانه حمل و نقل عمومی 67 یورو

هزینه خورد و خوراک در فرانسه

فاکتورهای بسیاری هستند که بر هزینه خورد و خوراک شما تاثیر می گذارند. خرید از فروشگاه های مخصوص به جای فروشگاه های زنجیره ای بزرگ با سوپرمارکت های فرانسوی هزینه خورد و خوراک شما را افزایش می دهند.

با این حال, به عنوان قانونی عمومی, شما باید هزینه ماهانه 220 – 290 یورو را برای خورد و خوراک خود در نظر بگیرید.

زندگی در فرانسه هم معنی با استفاده از غذا های بی نظیر است. بسیاری از بهترین آشپز های دنیا فرانسوی هستند یا در فرانسه آموزش دیده اند و تنوع غذا و رستوران در شهر های فرانسه مثال زدنی است.

غذا خوردن در بهترین رستوران ها مشخصا گرانتر است, اما شما به راحتی می توانید غذای بسیار خوب را با قیمتی مناسب, حتی در بازار های محلی معروف فرانسه, پیدا کنید. نان باگت تازه کمتر از 2 یورو قیمت دارد و ساندویچ در کافه ها بین 6 – 8 یورو قیمت دارند.

یک غذا برای دو نفر در یک رستوران خوب عموما 50 یورو هزینه خواهد داشت, که شامل سه بخش می شود. برای مقایسه جهانی, یک وعدن غذایی مک دونالد 8 یورو قیمت دارد. یک کاپوچینو در پاریس برای شما 3.50 یورو قیمت خواهد داشت.

محصولات سوپرمارکتی قیمت
یک وعده غذایی در بخش کاری 15    یورو
500 گرم مرغ 5.89 یورو
یک لیتر شیر 4.09 یورو
6 عدد تخم مرغ 4.56 یورو
نان 1.15 یورو
500 گرم پنیر 7      یورو
نوشابه 2.10 یورو

هزینه تحصیل در فرانسه

یکی از بهترین جنبه های کشور فرانسه سیستم آموزش عمومی آن است. هز کودکی از سن 6 تا 16 سال باید به مدرسه برود و دولت تمامی هزینه های مربوطه به غیر از لوازم مورد نیاز مدرسه و اردو های آن را می پردازد. سیستم آموزشی فرانسه سخت گیر است, که برای بسیاری از کودکان کاربردی می باشد.

با این حال, مدرسه های دولتی فرانسه دو زبانه نیستند. والدینی که به دنبال مدرسه های بین المللی در فرانسه هستند, طبیعتا باید هزینه بیشتری را برای زندگی در فرانسه در نظر بگیرند. در نظر داشته باشید که بعضی از کارفرمایان هزینه های تحصیل کارمندان خارجی خود را پرداخت می کنند.

اگر والدین تصمیم استفاده از مدارس خصوصی یا دو زبانه در فرانسه را داشته باشند, فرزندانشان از برنامه تحصیلی آشنایی استفاده می کنند که به سیستم های آموزشی کشور فرد نزدیک تر است. مدارس خصوص فرانسه گاهی اوقات توسط دولت تامین مالی می شوند و در نتیجه شاید از سیستم آموزشی فرانسه استفاده کنند. مدارسی که از یارانه های دولتی استفاده نمی کنند مختار به پیروی از برنامه آموزشی خود هستند.هزینه سالانه مدارس بسیار متغیر است, اما از حدود 2.250 یورو بر سال شروع می شوند.

دانشگاه ها در فرانسه, اگر دولتی باشند, قیمت های بسیار مناسبی دارند. ابن به خصوص در قیاس با شهریه ها در انگلستان و آمریکا معنی پیدا می کند. همچنین, دانشجویان بین المللی مجبور به پرداخت هزینه های بیشتر نیستند. برای دستیابی به مدرک معادل لیسانس در فرانسه, هزینه های سالانه ممکن است کمتر از 200 یورو در سال باشند. در دانشگاه های خصوصی, باید انتظار شهریه سالانه 3.000 – 10.000 یورو را داشته باشید.

هزینه سیستم های درمانی در فرانسه

یکی از جوانب مثبت هزینه زندگی در فرانسه یارانه سلامت است. با وجود تغییراتی جدید, هر فردی که بیش ار سه ماه در فرانسه اقامت داشته باشد, امکان استفاده از بیمه عمومی درمانی را دارد. این بیمه PUMA توسط بیمه امنیت اجتماعی فرانسه پرداخت می شود. این به این معنی است که حدود 8% درآمد هر فرد به مالیات مربوط به آن تعلق می گیرد و 13% باقی آن توسط کارفرما پرداخت می شود.

همه ابتدا باید توسط شرکت بیمه درمانی فرانسه ثبت نام شوند و توسط کی دکتر تحت معاینه پزشکی قرار گیرند. حدود 70% از هزینه های درمانی تحت پوشش این بیمه قرار می گیرد, اما در بعضی موارد, مثل سرطان, دیابت یا تولد فرزند, تمامی هزینه توسط سیستم درمانی فرانسه پرداخت می شود. کسانی که علاقه مند هستند که 100% هزینه های درمانی آنها پرداخت شوند, باید استفاده از بیمه های خصوصی را بررسی کنند.

نوع خدمات درمانی قیمت
داروی سرماخوردگی برای 6 روز 4.71 یورو
یک جعبه آنتی بیوتیک 6      یورو
شامپو 3.27 یورو
خمیردندان 2.24 یورو
اصلاح موی مردانه 24    یورو

هزینه نگهداری از فرزندان در فرانسه

Creches گزینه اول کسانی اس که به دنبال پرستار فرزند در فرانسه می گردند. آنها مراکز نگهداری از کودکان هستند که حدود 80% بودجه آنها توسط دولت پرداخت می شوند. Creches های دولتی سریعا پر می شوند که به دلیل درخواست بالا برای آن ها است.

شما همچنین می توانید از مرکز های نگهداری کودکان خصوصی استفاده کنید, ولی در نظر داشته باشید که آن ها از بودجه دولتی استفاده نمی کنند و هزینه زندگی در فرانسه را افزایش می دهند. هنگامی که فرزند شما دو ساله شد, تا 6 سالگی امکان استفاده رایگان از مراکز نگهداری از کودکان را دارند.

برای کمک به کمتر کردن هزینه زندگی در فرانسه, به والدین حقوق کودک تعلق می گیرد. برای دو کودک, شما ماهی 120 یورو دریافت می کنید. برای سه کودک, این حقوق به 275 یورو افزایش پیدا کرده و برای هر کودک بعدی 155 یورو نیز به فرد تعلق می گیرد. دریافت اقامت تمکن مالی اسپانیا این شرایط را برای شما مهیا می‌کند تا با اخذ کارت اقامت این کشور، به سایر کشورهای اروپایی نیز بتوانید سفر کنید.

مالیات در فرانسه

فرانسه انواع مالیات متفاوتی دارد (مثل مالیات بر ارث و مالیات شرکتی در فرانسه), اما مالیات بر درآمد مهم ترین آن است. در فرانسه, مالیات بر درآمد در حقوق کارمند کم نمی شود و به همین دلیل هر فرد باید گزارش مالیاتی خود را تحویل داده و تحت هر شرایطی این مبلغ را پرداخت کند.

اگر اقامت فرانسه را نداشته باشید, باید 20% بر هر درآمدی که در فرانسه داشته اید مالیات پرداخت کنید. سطوح مالیات در سال 2019 در فرانسه به شرح زیر است:

  • تا 9.964 یورو: 0%
  • 964 – 27.519 یورو: 14%
  • 519 – 73.779 یورو: 30%
  • 779 – 156.224 یورو: 41%
  • بالای 156.244 یورو: 45%

هزینه بیمه اجتماعی و بازنشستگی در فرانسه

فرانسه انواع مالیات متفاوتی دارد (مثل مالیات بر ارث و مالیات شرکتی در فرانسه), اما مالیات بر درآمد مهم ترین آن است. در فرانسه, مالیات بر درآمد در حقوق کارمند کم نمی شود و به همین دلیل هر فرد باید گزارش مالیاتی خود را تحویل داده و تحت هر شرایطی این مبلغ را پرداخت کند.

اگر اقامت فرانسه را نداشته باشید, باید 20% بر هر درآمدی که در فرانسه داشته اید مالیات پرداخت کنید. سطوح مالیات در سال 2019 در فرانسه به شرح زیر است:

  • تا 9.964 یورو: 0%
  • 964 – 27.519 یورو: 14%
  • 519 – 73.779 یورو: 30%
  • 779 – 156.224 یورو: 41%
  • بالای 156.244 یورو: 45%

جمع بندی کلی

در نظر داشته باشید که ما در این مقاله هزینه های یک زندگی عادی در فرانسه را تحت بررسی قرار داده ایم. با توجه به سبک و محل زندگی شما این هزینه ها متغیر خواهند بود. شایان ذکر است که می‌توانید اقامت یونان از طریق تمکن مالی را ابتدا دریافت و پس از آن به فرانسه سفر کنید. در انتها به میانگین هزینه ماهانه زندگی هر فرد در فرانسه  اشاره می کنیم.

دسته هزینه ماهانه
اجاره 800 – 1200 یورو
برق 48   یورو
خورد و خوراک 600 یورو
هزینه تلفن ثابت 21   یورو
گاز برای گرمایش و آشپزی 59   یورو
اینترنت 23   یورو
حمل و نقل 175 یورو
موبایل 20   یورو
خرید تنقلات 80   یورو
بلیط یک سینما 19   یورو
بیمه درمانی 29   یورو
ناهار برای دو نفر, 5 بار در ماه 200 یورو
جمع ماهانه 2.083 – 2.483 یورو