هزینه اقامت در اسپانیا

اشتراک گذاری مطلب:

هزینه اقامت و زندگی در اسپانیا چقدر است؟ هزینه زندگی ماهانه در اسپانیا چقدر است؟

هزینه اقامت در اسپانیا نسبت به سایر کشورهای اروپایی پایین‌تر است. به همین خاطر متقاضیان بین‌المللی برای مهاجرت، این کشور را انتخاب می‌کنند. هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه زندگی در مقایسه با دیگر کشورهای اروپای غربی باعث شده تا اسپانیا روز به روز مهاجران بیشتری را بپذیرد. هزینه‌های ماهانه زندگی در اسپانیا برای هر مهاجر خارجی با توجه به سبک زندگی فرد متفاوت است. اما این مبلغ به‌صورت میانگین بین ۱.۳۰۰ تا ۴.۹۵۰ دلار است. درصورتی‌که نیاز دارید اطلاعات بیشتری درباره هزینه اقامت اسپانیا به دست بیاورید، چند دقیقه را به مطالعه این مقاله از سایت وی آی پی گروپ ویزا اختصاص دهید.

شرایط اقتصادی اسپانیا

هزینه اقامت در اسپانیا به‌صورت مستقیم با اقتصاد این کشور در ارتباط است. در سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۳ تولید ناخالص داخلی اسپانیا ۰.۵ درصد بود. این رشد اقتصادی هم به خاطر توسعه صنعت گردشگری اسپانیا به دست آمد. همچنین نرخ بیکاری نیز در سال ۲۰۲۳ کاهش پیدا کرد و به ۱۲.۷ رسید. کارشناسان اقتصادی پیش‌بینی می‌کنند که میزان بیکاری در کشور اسپانیا در سال ۲۰۲۴ به ۱۲.۴ درصد برسد. البته یک نکته منفی هم وجود دارد و آن هم درباره کاهش دستمزدها است. با توجه به اینکه میزان دستمزدها در کشور اسپانیا رشد چندانی در سال ۲۰۲۳ نداشته است، بسیاری از افراد معتقدند که اشتغال در این کشور نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای افراد باشد. البته اگر بخواهیم میزان دستمزدها را با هزینه‌های پایین زندگی مقایسه کنیم، می‌توان گفت که هنوز هم مهاجرت به این کشور یک انتخاب عاقلانه است. برای مهاجرت به اسپانیا، می‌توانید اقامت اسپانیا با خرید ملک را انتخاب نمایید و اقدامات لازم برای آن را انجام دهید.

شرایط و هزینه زندگی در اسپانیا

بسیاری از افراد تصور می‌کنند بعد از بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ که کل کشورهای اروپایی را زمین گیر کرد، کشور اسپانیا نتوانسته از نظر اقتصادی رشد چندانی داشته باشد. البته این موضوع تا حدودی صحت دارد. حتی شیوع بیماری کرونا هم باعث تشدید مشکلات اقتصادی در کشورهای اروپایی و اسپانیا شد. اما دولت این کشور توانست آرام آرام اقتصاد خود را بهبود ببخشد و علیرغم وجود تورم بالا در این کشور، شرایط بهتری نسبت به سایر کشورهای اروپایی پیدا کند. اگرچه هنوز هم اسپانیایی‌ها معتقدند که تعداد مشاغل کمتر شده و دستمزد آن ها نیز پایین است، اما در مقابل از این ماجرا خوشحال هستند که هزینه‌ های زندگی نسبت به کشورهای دیگر مناسب‌تر است.

هزینه اقامت در اسپانیا

افرادی که در اسپانیا زندگی متوسطی داشته باشند، می‌توانند به خوبی هزینه‌ های ماهانه خود را مدیریت کنند و با پرداخت ماهیانه ۱.۰۰۰ تا ۳.۷۲۰ دلار در ماه، زندگی خود را بگذرانند. البته این مبلغ ممکن است بیشتر هم باشد که هر کس با توجه به سبک زندگی خود می‌تواند آن را مدیریت کند. هزینه‌ های زندگی در اسپانیا، مربوط به هزینه اقامت، حمل ‌و نقل عمومی، خورد و خوراک و پرداخت قبوض می‌شود که در این قسمت به‌صورت کامل به آن ها اشاره می‌کنیم.

هزینه محل اقامت در اسپانیا

هزینه اقامت اسپانیا با توجه به اینکه مهاجران کجا زندگی می‌کنند و چه مقدار کرایه پرداخت می‌کنند، متفاوت است. این هزینه در شهرهای مختلف اسپانیا نیز با یکدیگر فرق دارد. به‌عنوان‌مثال اگر مهاجران در مرکز شهر، یک آپارتمان کوچک اجاره کنند، هزینه اجاره آن با زندگی در بیرون شهر متفاوت است.

به‌صورت میانگین هزینه محل زندگی و اقامت در این کشور ماهانه بین ۵۰۰ الی ۱.۰۰۰ یورو است. این هزینه برای اجاره کردن یک آپارتمان یک خوابه آن هم در مرکز شهرهای بزرگ اسپانیا است.

  • هزینه اجاره یک آپارتمان یک خوابه در شهرهای کوچک تر اسپانیا: ماهیانه ۳۰۰ یورو
  • هزینه اجاره یک آپارتمان دو خوابه: ۱۸۰۰ یورو
  • هزینه اجاره آپارتمان‌های سه خوابه بین ۹۰۰ تا ۲۲۰۰ یورو

هزینه پرداخت قبوض در اسپانیا

افرادی که تجربه زندگی در کشورهای اروپایی را داشته باشند، می‌دانند که بخش عمده‌ای از هزینه‌های زندگی مربوط به هزینه قبض آب، گاز، برق و ارتباطات می‌شود.

به‌صورت میانگین هزینه پرداخت قبوض برای یک آپارتمان یک خوابه در طول ماه، ۱۰۰ تا ۱۵۰ یورو است.

 

  • با توجه به نوع آپارتمان و کاربری آن، هزینه قبض برق و گاز بین ۴۵ تا ۱۳۰ یورو برای هر ماه است.
  • هزینه قبض آب نیز از ۱۲ یورو تا ۲۰ یورو متغیر است.
  • هزینه‌های اینترنت نیز مانند ایران با توجه به شرکت ارائه دهنده اینترنت و بسته‌های مختلفی که خریداری می‌کنند، ماهیانه از ۳۰ تا ۵۰ یورو تغییر می‌کند.

افرادی که در اسپانیا زندگی می‌کنند باید برای تمام مواردی که به آن ها اشاره کردیم، مبلغی را به‌عنوان خدمات شهری در نظر بگیرند. کل این مبلغ با توجه به مصرف افراد و سبک زندگی آن ها بین ۱۲۰ تا ۲۵۰ یورو است و بیشتر از آن نمی‌شود. بدون سرمایه‌گذاری و انتقال سرمایه، می‌توانید اقامت تمکن مالی اسپانیا را دریافت کنید.

هزینه مواد غذایی در اسپانیا

مواد غذایی در کشورهای اروپایی هزینه زیادی ندارند. به خصوص در کشور اسپانیا که هزینه‌ها نسبت به کشورهای دیگر مناسب‌تر است. البته در کل اتحادیه اروپا قیمت مواد غذایی اصلی همیشه ثابت است. یعنی شما برای خریدن یک بسته ۱۲ تایی تخم‌مرغ در کل اروپا یک مبلغ یکسان پرداخت می‌کنید و این نشان می‌دهد که این کشورها تا چه اندازه قانونمند هستند. اما افرادی که بخواهند هزینه‌های زندگی را کاهش دهند، می‌توانند از فروشگاه‌های محلی و تخفیف‌دار خرید کنند.

افرادی که به‌صورت مجردی در اسپانیا زندگی می‌کنند، ماهانه باید بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ یورو را برای خورد و خوراک خود در نظر بگیرند.

  • قیمت یک لیتر شیر در اسپانیا: ۰.۹۰ تا ۱.۴۰ یورو
  • قیمت یک نان نیم کیلوگرمی: ۹۰ تا ۱.۴۰ یورو
  • قیمت یک کیلو مرغ: بین ۴.۵۰ تا ۶.۳۰ یورو
  • قیمت یک بسته تخم‌مرغ ۱۲ تایی: حدود ۰.۹۰ تا ۱.۸۰ یورو
  • قیمت یک کیلو گوشت گاو: بین ۹ تا ۱۴ یورو
  • قیمت یک بطری آب‌معدنی، 5/1 لیتری: ۰.۴۵ تا 1

هزینه حمل‌ونقل در اسپانیا

بیشتر افراد در کشورهای اروپایی دوچرخه‌سواری می‌کنند یا برای رفتن به محل کار خود پیاده می‌روند. بعضی از افراد هم هستند که از وسایل حمل‌ونقل عمومی مانند مترو، اتوبوس و تاکسی استفاده می‌کنند.

در اسپانیا با خرید کارت حمل‌ونقل ماهانه می‌توانید با پرداخت ۵۴.۶۰ یورو، در یک ماه برای رفت‌وآمد از آن کارت استفاده کنید.پ

هزینه اقامت در اسپانیا

اگر بخواهید برای حمل‌ونقل تاکسی بگیرید، باید هزینه‌های بیشتری پرداخت کنید. بنابراین هزینه‌های حمل‌ونقل در این کشور با توجه به وسیله نقلیه متفاوت است. به‌عنوان‌مثال:

  • کرایه تاکسی از ۱۵ دقیقه تا یک ساعت: حدود ۲ تا ۱۰ یورو
  • کرایه اتوبوس‌های بین شهری برای ۴ تا ۶ ساعت: ۹ تا ۴۵ یورو
  • کرایه اتوبوس‌های شهری در داخل شهر، برای نیم ساعت: ۰.۹۰ الی ۲.۷۰ یورو

سایر هزینه‌های زندگی در اسپانیا

در اسپانیا هزینه‌های تفریح و سرگرمی، ورزش و بیمه نیز وجود دارد که باید آن‌ها را نیز در نظر بگیرید. مراقبت‌های بهداشتی و هزینه‌های بیمه سلامت نیز در کشور اسپانیا ماهانه حدود ۳۵ یورو است. البته با توجه به اینکه هر شرکت بیمه دارای برنامه‌های متفاوتی است، این هزینه هم می‌تواند بیشتر یا کمتر شود. هزینه تفریح و سرگرمی نیز در اسپانیا با توجه به نوع تفریح متفاوت است. هزینه‌های ورزش نیز ماهانه در باشگاه‌های ورزشی معمولی حدود ۴۰ یورو است. شما همچنین می‌توانید ابتدا ویزای تمکن مالی یونان و کارت اقامت این کشور را دریافت کرده و پس از آن به صورت قانونی به اسپانیا سفر کنید.

هزینه اقامت در اسپانیا

کلام پایانی

هزینه اقامت و زندگی در اسپانیا با توجه به سبک زندگی هر فرد متفاوت است. اگر قصد مهاجرت با افراد خانواده را دارید، بایستی هزینه‌ مراقبت‌های بهداشتی، تحصیل و نگهداری از کودکان، هزینه لباس و پوشاک، هزینه اجاره آپارتمان، حمل‌ونقل و سایر موارد را در نظر بگیرید. اما این نکته را بدانید که اقامت در اسپانیا نسبت به سایر کشورهای اروپایی هزینه پایین‌تری دارد. در صورتی که تمایل دارید اقامت اسپانیا را دریافت کنید، می‌توانید مقاله گام به گام تا دریافت اقامت اسپانیا با 25000 یورو را نیز مطالعه فرمایید.