دریافت اقامت سوئد

اشتراک گذاری مطلب:

شرایط لازم برای اجاره خانه در سوئد

اجاره خانه در سوئد به چه شکلی می باشد؟ اگر قصد داریم در سوئد خانه یا آپارتمانی را اجاره کنیم به چه موارد باید توجه کنیم. همه اطلاعاتی که شما در هنگام اجاره خانه نیاز دارید که بدانید ما در این مطلب به شما یاد خواهیم داد.

اگر قصد اجاره خانه در سوئد را دارید باید در شرکت خانه ها ثبت نام کنید و در صف اجاره خانه قرار بگیرید. برای اجاره خانه هر چقدر میزان درآمد شما بالاتر باشد امکان پیدا شدن خانه بسیار راحت تر می باشد. علت این امر این می باشد که شرکت خانه ها اشخاصی که درآمد بیشتری دارند را در اولویت قرار می دهند برای اینکه اطمینان حاصل کنند از پس پرداخت اجاره بها بر می آیند.

البته این امر در همه ی قسمت ها و شهرهای سوئد صادق نمی باشد و شهرهای زیادی وجود دارند که شما با ثبت نام در سایت آنها با توجه به زمان ثبت نام در صف اجاره خانه در شرکت خانه ها قرار می گیرید.

شما زمانی که در سوئد خانه ای اجاره می کنید، احتیاجی به خرید یخچال، فریزر و گاز ندارید به دلیل اینکها ین سه وسیله همیشه در آشپزخانه ها موجود می باشد و مستاجران نیازی ندارند که این سه وسیله را خریداری کنند.

همچنین در تمامی ساختمان ها، در اتاق های پایینی و یا در بیرون از ساختمان، ماشین لباسشویی قرار دارد که همه امکان استفاده ازآن را دارند.

مبلغی که شما به عنوان اجاره خانه در سوئد پرداخت می کنید شامل هزینه آب، استفاده از ماشین لباسشویی، هزینه نظافت ساختمان و هزینه جمع آوری زباله ها می باشد. البته در هر شرکت خانه پرداخت اجاره شامل موارد دیگری نیز می شود که ممکن است بعضی شرکت خانه ها هزینه برق و اشتراک کانال های تلویزیونی را نیز در بر بگیرد.

در رابطه با خانه های دانشجویی که مستاجران آنها دانشجویان می باشند بسته به نوع شرکت خانه معمولا 1 یا 2 ماه تابستان از پرداخت اجاره معاف هستند و همچنین در خانه های دانشجویی اجاره منزل همراه با اشتراک اینترنت پر سرعت می باشد.

در هنگام اجاره خانه در سوئد اگر یکی از وسایلی که در بالا ذکر شود و در خانه موجود بود ولی خراب بود و نیاز به تعمیر داشت این شرکت خانه موظف می باشد که در اسرع وقت اقدام به تعمیر آنها بکند و هزینه آنها را بپردازد.

ثبت شرکت در دبی برای ایرانیان این امکان را فراهم می‌کند تا بتوانند به آسانی در دبی ملکی خریداری کرده و در آن جا زندگی کنند.

دریافت اقامت سوئد

انواع اجاره خانه در سوئد

اجاره خانه در سوئد به دو نوع مختلف امکان پذیر است. نوع اول آن که اصطلاحا به قرارداد آن قرارداد دست اول می گویند. قرارداد دست اول به این معنا می باشد که شما مستقیما از شرکت خانه، خانه را اجاره کرده اید. در هنگام عقد این قرارداد باید به نکاتی که در قرارداد ذکر می شود و نسبت به هر شرکت خانه ای متفاوت می باشد دقت کنید. برای مثال یکی از اولین کارهایی که پس از اجاره خانه می بایست انجام بدهید بیمه کردن خانه می باشد. بیمه خانه در قبال هرگونه خطراتی از جمله آتش سوزی و … به عهده شما می باشد.

همچنین شما می بایست با مراجعه به سایت شرکت مالیات یا شعب اداره مالیات آدرس جدید خانه خود را به آنها اطلاع بدهید.

در صورتی که با ریجکتی ویزا از سوی سفارت سوئد مواجه شدید، می‌توانید برای رفع ریجکتی ویزای شینگن خود با موسسه حقوقی بین‌المللی VIP GROUP تماس گرفته و از کارشناسان ما درخواست مشاوره رایگان داشته باشید.

یکی دیگر از قوانینی که در این قرارداد ذکر می گردد و باید مورد توجه قرار بگیرد، حقوق قانونی مالک آپارتمان می باشد. در صورتی که شما مواردی را که در قرارداد دست اول ذکر کرده اید و امضا کرده اید را رعایت نکنید برای مثال عدم پرداخت اجاره بها و یا اجاره دادن خانه به شخص دیگری بدون اطلاع شرکت خانه یا مالک آپارتمان ، شرکت خانه و مالک آپارتمان می توانند قرارداد را به صورت یک طرفه فسخ کنند.

اما اگر شما قصد داشتید قرارداد خانه را فسخ کنید می بایست سه ماه قبل از ترک خانه آن را به شرکت اطلاع بدهید و اجاره این سه ماه را نیز پرداخت کنید البته در رابطه با خانه های دانشجویی این مسئله مقداری فر می کند.

یکی دیگر از مهمترین مسائل مربوط به خانه نظافت و تمیزی آن می باشد. شما در روز اولی که قصد دارید خانه را اجاره کنید می بایست خانه منظم و تمیزی را دریافت کنید و در موعد تحویل خانه نیز به همین صورت می بایست خانه را تحویل بدهید. اگر غیر از این باشد شرکت هایی هستند که وظیفه آن ها تمیز ونظافت خانه ها می باشد و در آخر هزینه نظافت را شرکت خانه از شما می گیرد. پس باید هم در روز تحویل خانه به شما و هم در روز موعد که شما خانه را تحویل می دهید باید خانه تمیز باشد. در صورتی که تمایل دارید ملکی در کشور سوئد خریداری کنید، می‌توانید مقاله شرایط اخذ اقامت دائم سوئد را مطالعه کنید.

اجاره ملک در سوئد

اجاره خانه در سوئد با قرارداد دست دوم

نوع دیگری که خانه را در سوئد اجاره می دهند و به قرارداد دست دوم معروف است. اجاره مستاجر به مستاجر دیگری می باشد که دارای نکاتی می باشد. باید بسیار دقت داشته باشید در هنگام اجاره خانه به این صورت با مشکل در آینده مواجه نشوید. و حتما با شرکت خانه مربوطه در ارتباط باشید.