درباره سوئد

اشتراک گذاری مطلب:

جمعیت

در سوئد 10 میلیون نفر وجود دارد که حدود 2 میلیون نفر آنها زیر 18 سال سن دارند. هشتاد و پنج درصد از آنها در شهرها زندگی می کنند. سوئد یک کشور چند فرهنگی است: 15 درصد از سوئدی ها در یک کشور دیگر متولد شده اند، در حالی که حدود یک تا پنج کودک در سوئد دارای خانواده ای با ریشه در یک کشور دیگر هستند. در این مقاله حقایقی در مورد سوئد را برای شما بازگو خواهیم کرد.

پایتخت سوئد، استکهلم، بزرگترین شهر این کشور با بیش از 950،000 ساکن است. دیگر شهرهای بزرگ گوتنبرگ، در غرب سوئد (جمعیت 570،000)، و مالمو (جمعیت 340،000) در جنوب است. اوپسالا و لند، شهرهای مشهور دانشگاه هستند.

کمتر از سه درصد از سطح زمین سوئد ساخته شده است و جنگل ها 69 درصد از این کشور را پوشش می دهند. سوئد بلند است – حدود 1،574 کیلومتر از بالا به پایین – و می تواند به سه منطقه عمده تقسیم شده: Götaland در جنوب، Svealand در وسط و Norrland در شمال است. شایان ذکر است که دریافت اقامت سوئد به نسبت دیگر کشورهای اروپایی سخت‌تر است، به همین جهت موسسه حقوقی بین‌المللی VIP GROUP به شما توصیه می‌کند تا با مهاجرت به یونان از طریق خرید ملک موفق به اخذ کارت اقامت یونان شده و پس از آن به صورت آزادانه به کشور سوئد سفر کنید.

 

جهت کسب اطلاعات پیرامون اخذ اقامت سوئد کلیک کنید.

زبان

سوئدی زبان رسمی سوئد است. اکثریت قریب به اتفاق سوئدی ها نیز به زبان انگلیسی صحبت می کنند و به طور کلی به سطح بسیار بالایی می پردازند. بسیاری از سازمان های چند ملیتی سوئدی به عنوان زبان شرکتی خود انگلیسی هستند و تعداد زیادی از برنامه ها و دوره های تحصیلات دانشگاهی به زبان انگلیسی تدریس می شوند. سوئد دارای پنج زبان اصلی رسمی اقلیت است و تعداد زیادی زبان دیگر توسط جمعیت متنوع سوئد صحبت می شود. بزرگترین، پس از سوئدی، فنلاندی، صربستان، کرواسی، عربی، کردی، اسپانیایی، آلمانی و فارسی است .

دولت

سوئد یک دموکراسی پارلمانی است. احزاب اصلی سیاسی به دو دسته تقسیم می شوند: یک بلوک چپ از مرکز که متشکل از سوسیال دموکرات ها، حزب چپ و حزب سبز است؛ و بلوک راست راست شامل حزب مودار، حزب مرکز، دموکرات مسیحی و حزب لیبرال است.

پارلمان سوئد Riksdag نامیده می شود که هر چهار سال یکبار انتخاب می شود.

رئیس جمهور سوئد از سال 1973، پادشاه کارل XVI گوستاو بوده است. او دارای قدرت سیاسی نیست، بلکه نماینده کشور است و وظایف تشریفاتی را انجام می دهد.

سوئد عضو اتحادیه اروپا است، اما دارای ارز شخصی، کرونا یا تاج سوئدی است. از آن جایی که سوئد جز اتحادیه اروپا است، شما می‌توانید ابتدا از طریق سایر روش‌ها نظیر اخذ ویزای طلایی یونان اقامت این کشور را به دست آورده و بعد از آن با کارت اقامتی که دریافت می‌کنید به کشور سوئد سفر کنید.

شیوه زندگی

حقایقی در مورد سوئد و شیوه زندگی سوئدی ها به شرح زیر است.

سختی مطالعه می کنند و کار سختی می کنند اما به طور جدی به استراحت می پردازند. بنابراین فیکا – یک فنجان قهوه که معمولا قهوه یا چای، کوکی ها یا نوشابه های شیرین است، اما همچنین می تواند شامل نوشیدنی های نوشیدنی، میوه ها و ساندویچ ها باشد – یک نهاد اجتماعی و بخش مهمی از فرهنگ ملی است. شما می توانید فیکا (این یک فعل و اسم) با خانواده شما یا در تاریخ اول شما است.

لاگووم یک کلمه مهم و اغلب استفاده شده در سوئد است. معنای مناسب کافی یا درست، خلاصه ایده های فرهنگی و اجتماعی سوئدی برابری و عدالت است.

باز بودن و برابری نیز مفاهیم مهم هستند. روابط همجنسگرایان از سال 1944 قانونی بوده است و زوج های مشابه از سال 2003 می توانند از آن استفاده کنند و از سال 2009 ازدواج کرده اند. این کشور اولین بار در جهان با آزادی مطبوعات (1766) بود و در بالای مطبوعات جهانی قرار دارد.

امارات نیز در دنیای امروز کشوری بسیار پیشرفته است و سالانه افراد زیادی از راه های مختلفی به این کشور مهاجرت می‌کنند. برای مثال هزینه ثبت شرکت در دبی بسیار پایین‌تر از دیگر روش های مهاجرتی و در مدت زمان کوتاهی می توانید از این طریق به دبی سفر کنید و کارت اقامت آن را دریافت نمایید.

دین

یکی دیگر از حقایقی در مورد سوئد که میتوان گفت، دین مردمان این کشور است. سوئد یک کشور بسیار سکولار است، اما بیشتر ادیان جهان در اینجا نمایندگی می شوند – و همه خوش آمدید. کلیسای ملی، کلیسای سوئد، لوتری است، اما کاتولیک و سایر مسیحیان نیز گسترده هستند. اسلام یکی از بزرگترین ادیان در سوئد است و یهودیت و بودیسم نیز به خوبی تاسیس شده اند.

بزرگترین تعطیلات سوئدی شامل سالهای زمستانی، کریسمس و عید پاک است.

فرهنگ

از Abba تا Ingmar Bergman به Avicii، سوئد یک صادر کننده اصلی فرهنگ و بزرگترین صادر کننده موسیقی پاپ در سطح جهانی در تولید ناخالص داخلی است. یکی دیگر از رویدادهای جهانی سوئد در سال های اخیر، به اصطلاح ژانر ادبی نوین نوردیک، به رهبری هنینگ منکل و استیگ لارسون بوده است. نگاهی به عقب در زمان و شما سنگین وزن فرهنگی مانند برگمان – به طور گسترده ای به عنوان یکی از مدیران پیشرو در تاریخ فیلم – و اوت Strindberg، استاد برجسته و بسیار تاثیرگذار است.

فرصت های بی شماری برای درگیر شدن در زندگی فرهنگی سوئد از طریق کنسرت ها، نمایشنامه ها، کنسرت ها و نمایشگاه های طول و عرض کشور در طول سال وجود دارد. به شما توصیه می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با فرهنگ سوئدی، حتما مقاله جاذبه های فوق العاده دیدنی سوئد را مطالعه کنید و در زمان سفر به این کشور حتما از این مناطق دیدن فرمایید.

محیط

سوئدی ها با احترام به طبیعت احتیاج دارند، که یکی از دلایلی است که چرا مسائل زیست محیطی در اینجا بسیار مهم هستند. فقط یک درصد از مواد زائد جامد به دفن زباله در سوئد منتهی می شود – بقیه بازیافت و یا برای تولید گرمای، برق یا سوخت خودرو در قالب بیوگاز استفاده می شود. منابع انرژی قابل تجدید بیشتر از نصف (52 درصد) تولید انرژی سوئد را تشکیل می دهند. شرکت های تکنولوژی محیط زیست سوئد دانش فنی سبز خود را به سایر نقاط جهان در زمینه های فن آوری مانند سوخت های زیستی، انرژی زیستی، نیروی باد، انرژی خورشیدی و تصفیه فاضلاب صادرات می دهند. در این متن حقایقی در مورد سوئد را برای شما بازگو کردیم تا با دید بهتری به این کشور مهاجرت کنید. ریجکتی ویزا یکی از مشکلاتی است که حین سفر به این کشور امکان دارد با آن مواجه شوید، به همین منظور برای رفع ریجکت ویزا، موسسه حقوقی بین‌المللی VIP GROUP خدماتی را در اختیار شما عزیزان قرار داده است.