اشتراک گذاری مطلب:

جاهای دیدنی یونان

یونان کشوری با قدمت قدیمی است و به عنوان مهم‌ترین مناطق گردشگری جهان شناخته شده است. فرهنگ و تمدن این کشور در میان عموم مردم شهرت دارد و اغلب افراد در خصوص اساطیر یونان مواردی را خوانده یا حتی شنیده‌اند. همین امر باعث شده است که توجه مهاجران از اقصی نقاط جهان به این کشور با تمدن کهن جذب شده و قصد دیدن از این منطقه را داشته باشند. بدون شک سفر به یونان یکی از خاطره‌انگیزترین و به یاد ماندنی‌ترین تجربه‌های شما خواهد بود، به شرطی که پیش از سفر آشنایی کافی با جاهای دیدنی یونان داشته باشید. شما می‌توانید اقامت یونان از طریق سرمایه گذاری دریافت کنید و به طور کاملا قانونی به این کشور سفر نمایید.

به همین منظور هلدینگ  VIP GROUPدر نظر گرفته است که با در اختیار گذاشتن این محتوا برای شما عزیزان، دید کلی از کشور یونان به شما داده تا تجربه سفری لذت‌بخش را برایتان در کنار خانواده به ارمغان آورد. در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

معرفی زیباترین مناطق دیدنی یونان

یونان در حدود 6 هزار جزیره کوچک و بزرگ دارد که تنها برخی از آن‌ها قابل سکونت هستند. یونان ترکیبی از تمامی زیبایی‌ها را در خود جای داده است و طبیعت بکر و دیدنی آن در کنار فرهنگ و تمدن غنی این منطقه به خوبی بیانگر این موضوع است.

آب و هوای مدیترانه‌ای کشور یونان موجب شده است تا این کشور زمستان‌های سردی نداشته باشد و در تابستان نیز گرمای هوا طاقت‌فرسا نباشد. به همین جهت سفر به این منطقه در هر زمانی از سال تجربه‌ای وصف نشدنی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. اخذ ویزای طلایی یونان یکی از بهترین روش‌های دریافت اقامت این کشور است که به کمک آن می‌توانید در مدت زمانی کوتاه، کارت اقامت خود را دریافت کنید. در ادامه برخی از مناطق دیدنی این کشور را برایتان شرح داده‌ایم.

میدان سینتاگما

مهم‌ترین میدان در شهر آتن سینتاگما نام دارد که ساخت آن برای دوره قرن 19ام است و در مرکز این شهر قرار دارد. از جاذبه‌های گردشگری این میدان می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ساختمان مجلس یونان
  • خانه پارلمان
  • مجسمه، فواره و آبنما
  • مجسمه یادبود سربازان گمنام (کنار این بنا سربازانی با یونیفرم یونان قرار گرفته‌اند که نظر توریستان را به خود جلب کرده و تعداد زیادی از افراد تمایل به عکس گرفتن با آن را دارند.)

جاهای دیدنی یونان

به غیر از جاذبه‌های سنتی این میدان که به آن‌ها اشاره کردیم، تعداد زیادی کافه، رستوران و همچنین فروشگاه‌های مختلف در اطراف این میدان قرار دارد که می‌توانید برای تفریح در کنار خانواده به این مناطق مراجعه و اوقات خوشی را با یکدیگر تجربه کنید. اقامت یونان از طریق تمکن مالی یکی دیگر از بهترین روش‌ها برای دریافت اقامت یونان و مهاجرت به این کشور و بازدید از مناطق دیدنی آن است.

بازار رمی

بازار رمی در منطقه آگورا و غرب آکروپولیس قرار دارد. مرکز اصلی زندگی در شهر آتن یونان و اطراف آن در منطقه آگورا است. سبک معماری یونان باستان را می‌توانید در بازار رمی به خوبی مشاهده کنید. در لحظه نخست ورود به این منطقه، درخت‌های چنار، صنوبر و بید، آبنماهای زیبا، فواره ها و همچنین حجره‌های تجاری مواردی هستند که نظر شما را به خود جلب می‌کنند.

جاهای دیدنی یونان

پس از فتح یونان توسط اسکند مقدونی، بازار رمی و منطقه آگورا توسعه یافتند. این منطقه امروزه تبدیل شده است به میدانی سنگ فرش شده که در بخش‌های مختلف آن می‌توانید آثاری از فرهنگ و معماری یونان را به خوبی مشاهده کنید. این منطقه به دلیل امکانات گردشگری فراوان نظیر مرکز خرید، رستوران، هتل و… مقصدی مناسب برای سفر به کشور یونان به حساب می‌آید.

تپه فیلوپونوس

تپه فیلوپونوس با اسم‌های دیگری همچون تپه فیلوپوسوس یا تپه فیلوپاپوس نیز شناخته شده است ولی نهایتا تلفظ اصلی و درست آن فیلوپونوس است. فیلوپونوس نام یکی از سناتورهای یونانی است که بناهای مختلف و دیدنی را در این مکان ساخته است. گفته‌ها حاکی از آن است که در اساطیر یونان باستان نقل شده که تپه فیلوپونوس محل سکونت الهه موسیقی و شعر موساها بوده است.

جاهای دیدنی یونان

در بالای این تپه ساختمان‌های باستانی بنا شده‌اند که برای دیدن آن‌ها بایستی مسیری راه پله‌ای را به سمت بالا پشت سر بگذارید. با رسیدن به بالاترین نقطه این تپه، نمایی زیبا از شهر آتن روبه‌روی شما خواهد بود که تجربه دیدن آن وصف نشدنی است. در بخش پایینی تپه هم می‌توانید بافتی سرسبز و طبیعتی بکر را مشاهده کنید که محل مناسب برای رفتن به پیک‌نیک است. تپه فیلوپونوس در شهر آتن واقع شده است.

آکروپولیس

از آکروپولیس به عنوان نماد تمدن کهن کشور یونان و شهر آتن آن یاد می‌شود. از مزایای جاهای دیدنی یونان می‌توان به این مورد اشاره کرد که تمامی مکان‌ها به یکدیگر نزدیک هستند و در مدت زمان کوتاهی می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. آکروپولیس تپه‌ای است که در منطقه آگوراست واقع شده و در آن سه معبد که مربوط به دوران قرن پنجم است قرار گرفته است. معبد پارتنون به نسبت دو معبد دیگر شهرت بیشتری در میان عموم داشته و معماری بی‌نظیر آن نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

جاهای دیدنی یونان

تعداد زیادی از جاهای دیدنی یونان مانند آگورا، معبد زئوس، تالار روم و ساختمان المپیک در نزدیکی آکروپولیس واقع شده‌اند. توریستان با پشت سرگذاشتن مسافتی 2 الی 3 کیلومتری می‌توانند آثار باستانی این منطقه را مشاهده کنند. از این منطقه به عنوان تفریح‌گاه باستانی یونان نام می‌برند. اخذ اقامت یونان با خرید ملک یکی از روش‌های مهاجرتی است که از طریق آن می‌توانید اقامت این کشور را به دست آورید و پس از آن به صورت قانونی همراه با خانواده خود به این کشور سفر کنید.

سانتورینی

پیش از این به جاهای دیدنی یونان اشاره کردیم، اما سانتورینی یکی از زیباترین و جذاب‌ترین جزیره‌های این کشور است که می‌توان گفت تمامی توریستان علاقه‌مند به سفر به این منطقه هستند. خاص بودن معماری این شهر و توصیف آن در کلمات نمی‌گنجاید و بایستی به صورت حضوری از این جزیره زیبا دیدن کنید.

تعداد زیادی از زوج‌های ایرانی این منطقه را برای ماه عسل خود انتخاب می‌کنند و اوقات خوش خود را در آن می‌گذرانند و سفری به یاد ماندنی را برای خود به ارمغان می‌آورند. ساختمان‌های رنگارنگ و آب و هوای فوق‌العاده و تمییزی این منطقه نظر گردشگران را به خود جلب می‌کند.

جاهای دیدنی یونان

امکان شنا و تفریح در سواحل دیدنی سانتورینی وجود دارد. از سویی دیگر این جزیره دارای فرودگاه و بندر مجزا هست و به همین جهت امکان رفت و آمد با هواپیما و کشتی برای توریستان فراهم است. در صورتی که قصد دارید با کشتی به سانتورینی سفر کنید، باید از بندر آتن حرکت خود را آغاز نمایید.

مهاجرت به یونان از طریق تمکن مالی این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید به صورت قانونی وارد خاک یونان شوید و پس از آن نیز بتوانید به دیگر کشورهای عضو حوزه شینگن به طور آزادانه سفر کنید.

جزیره میکونوس

معرفی زیباترین جزیره یونان کاری سخت و عملا امکان ناپذیری است، چرا که این کشور تعداد زیادی جزیره دارد که می‌توان گفت تمامی آن‌ها آرامشی وصف ناپذیر دارند. با این حال یکی دیگر از جاهای دیدنی یونان، جزیره میکونوس است که تعداد زیادی هتل شیک و محلی، رستوران همراه با موسیقی زنده دارد که می‌توانید اوقات خوشی را در این مکان‌ها همراه با خانواده خود سپری کنید.

جاهای دیدنی یونان

کلیسای پارپورتیانی در جزیره میکونوس قرار گرفته است و تعداد زیادی توریست همواره از آن دیدن می‌کنند. سواحل شنی و آب زلال این جزیره بسیار خیره‌کننده بوده و اکثر افراد اوقات فراغت خود را در این شهر با آب و هوای خوش سپری می‌کنند. جزیره میکونوس نیز دارای فرودگاه و اسکله است و همین مساله رفت و آمد مسافران را آسان کرده است. برای سفر به این منطقه با کشتی، بایستی از بنادر آتن، پیرئوس و رافینا حرکت کنید.

دلفی

دلفی به عنوان میراث جهانی در یونسکو به ثبت رسیده است و یکی از مناطق معروف کشور یونان به حساب می‌آید. در داستان‌های اساطیری آورده شده است که در سالیان دور آپولو (الهه نور، پیام‌رسانی، شفا و موسیقی) در این منطقه سکونت داشته و مردم برای دریافت راهنمایی و کمک نزد او می‌رفتند.

جاهای دیدنی یونان

بنای دلفی به دلیل گذر زمان تخریب شده و در حال حاضر از آن تنها یک استادیوم، معابد از بین رفته و ساختمان تئاتر به جای مانده است. قدمت تعدادی از سازه‌های این منطقه به دوران قرن هشتم قبل از میلاد برمی‌گردد و آخرین بناهای آن در قرن دوم میلادی ساخته شده است.

طبیعت منحصر به فرد منطقه دلفی از دیگر جاذبه‌های گردشگری یونان است. دلفی در دامنه کوه پارناسوس واقع شده و به دره‌ای با طبیعت بکر اشراف دارد. موزه باستان‌شناسی دلفی نیز در این منطقه است. دلفی در 180 کیلومتری شمال غربی شهر آتن قرار گرفته است.

کورفو

کورفو غربی‌ترین ساحل یونان است که اغلب توریست‌ها برای بازدید از آن به این منطقه سفر می‌کنند. برای چند قرن ونیزی‌ها در منطقه کورفو حکومت می‌کردند و به همین جهت است که اکثر معماری‌های این شهر سبکی ایتالیایی دارند. کورفو هم مانند دلفی به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

زوج‌های عاشق اگر به دنبال مکانی برای پیاده‌روی در کنار همسر خود هستند، خیابان‌های کورفو بهترین مکان برای آن‌ها خواهد بود. در کناره‌های این خیابان‌ها کافه‌هایی قدیمی و دنج وجود دارند که می‌توانید در آن‌ها از غذاهای لذیذ یونانی سفارش داده و میل کنید.

جاهای دیدنی یونان

با مقداری گشت و گذار در منطقه کورفو نظرتان به دو قلعه باشکوه مربوط به قرن 16 و همچنین عمارت لیستون جلب خواهد شد. طبیعت بکر این شهر به اندازه معماری خاص آن خیره‌کننده بوده و چشم‌نواز است. در شمال آن سواحلی آهکی که به دریا منتهی شده و در جنوب آن تپه‌هایی با پوشش گیاهی سبز قرار گرفته‌اند.

Paleokastritsa از محبوب‌ترین سواحل کورفو است و همانند دیگر سواحل یونان دریایی با آب زلال و شفاف و خلیج‌هایی منحنی شکل با عمق زیاد دارد. این ساحل در 25 کیلومتری کورفو قرار گرفته است و برای رفن به آن می‌توانید از هواپیما و کشتی ایگومنیتسا و پاتراس استفاده نمایید. در تابستان کشتی‌های تفریحی به سمت این منطقه از شهرهای آنکونا و ونیز شروع به حرکت می‌کنند.

صومعه‌های متئورا

دشت تسالی از عجیب‌ترین و خارق‌العاده‌ترین جاهای دیدنی یونان است و صومعه‌های چند صدساله روی صخره‌های سنگی قرار دارند. از میان تمامی این صومعه‌ها، تنها 6 مورد از آن‌ها برای بازدید عموم آزاد است و نام صومعه‌ی متئورا نیز در لیست میراث یونسکو به چشم می‌خورد.

جاهای دیدنی یونان

برای آن که بتوانید به این صومعه‌ها رفته و از آن‌ها دیدن کنید باید از پلکان‌های سنگی این منطقه که قدمت بالایی دارند، بالا بروید. در ساختمان‌های این منطقه سبک معماری بیزانسی، انواع نمادهای مذهبی و عود و شمع را مشاهده خواهید کرد. ساعات کاری این مناطق با یکدیگر متفاوت است و برای بازدید از هر 6 صومعه بایستی یک روز از سفر خود را به بازدید از این منطقه اختصاص دهید. کالامباکاست نزدیکترین شهر به متئورا است و تنها از راه زمینی می‌توانید به این مکان بروید.

نافپلیو

تعداد زیادی از افراد باور دارند که نافپلیو یکی از جاهای دیدنی یونان و مناطق خیره‌کننده این کشور است. شهروندان ثروتمند یونانی اغلب موارد اوقات فراغت خود را در این شهر می‌گذرانند. اولین پایتخت یونان در سال 1828 شهر نافپلیو بوده و تا زمان تصرف آتن در سال 1834 نیز به عنوان پایتخت یونان شناخته می‌شد.

جاهای دیدنی یونان

شما هیچ ماشینی در شهر کلاسیک نافپلیو مشاهده نخواهید کرد و در آن تعداد زیادی عمارت‌های نئوکلاسیک و کلیساهای قدیمی به چشم خواهد خورد. عمارت‌های قدیمی، آمفی تئاتر، موزه‌ها و… در این شهر وجود دارند که به خوبی نماینگر فرهنگ و تمدن یونان باستان هستند. دسترسی به این منطقه تنها از راه زمینی امکان‌پذیر است و حدود دو ساعت با شهر آتن فاصله دارد.

یکی دیگر از روش‌هایی که از طریق آن می‌توانید به کشورهای عضو حوزه شینگن سفر کنید، دریافت گلدن ویزا اسپانیا است. شما با خرید ملک در اسپانیا می‌توانید گلدن ویزا اسپانیا را دریافت نمایید و پس از آن به سایر کشورهای اروپایی سفر نمایید.

در پایان

یونان سرزمینی رویایی است و تعداد بالایی جزایر زیبا و خیره‌کننده دارد. سالانه تعداد بالایی توریست از مناطق مختلف جهان به این کشور سفر می‌کنند و از جاهای دیدنی یونان بازدید می‌کنند. پیش از آن که اقدام به سفر کنید، بهتر است شناخت کافی به مناطق مختلف آن داشته باشید.

به همین منظور در این مقاله هلدینگ VIP GROUP مناطق گردشگری و توریستی یونان را به شما عزیزان معرفی کرده است تا تجربه سفری لذت‌بخش و فراموش نشدنی را برایتان در کنار خانواده به ارمغان بیاورد. در صورتی که تمایل دارید اقامت یونان را دریافت کرده و به صورت آزادانه به این کشور سفر کنید، می‌توانید با کارشناسان ما ارتباط گرفته و به طور رایگان از آن‌ها مشاوره دریافت نمایید.