ویزا شینگن تضمینی

ویزای شینگن به نوعی از ویزا می‌گویند که شخص دارنده آن می‌تواند به صورت آزادانه و بدون هیچ محدودیتی به بسیاری از کشورهای اروپایی عضو حوزه شینگن سفر کند.

درخواست مشاوره تخصصـــی مهاجرت

با تجربه ما، بهترین راه حل را برای مهاجرت برگزینید.

درخواست مشاوره

اخذ ویزا شینگن

دریافت اقامت کشور های اروپایی با

Vip Group Visa

این روزها دریافت ویزای شینگن تضمینی برای اکثر ایرانیانی که قصد سفر و مهاجرت به کشورهای عضو این منطقه را دارند، از اهمیت بالایی برخوردار بوده و پشت سر گذاشتن مراحل آن با موفقیت، برای متقاضیان بسیار چالش برانگیز است.

27 کشور عضو حوزه شینگن هستند و افرادی که شهروندان این کشورها نبوده اما ویزای شینگن را از یکی از کشورهای عضو منطقه دریافت کردند، می‌توانند با اهداف مختلفی مانند توریستی، کاری و… مشابه شهروندان این مناطق بدون هیچ محدودیتی سفر کنند. در ادامه به بررسی شرایط و همچنین مدارک لازم برای دریافت ویزا شینگن خواهیم پرداخت.

شرایط اخذ ویزای شینگن تضمینی

شرایط دریافت ویزای شینگن تضمینی به عوامل متفاوتی بستگی دارد. از این رو شانس دریافت این ویزا برای افراد مختلف، متفاوت خواهد بود. علی‌رغم این که قوانین یکسانی میان کشورهای عضو منطقه شینگن وجود دارد، اما برخی مواقع قوانین دریافت ویزا شینگن از کشوری تا کشور دیگر تغییر می‌کند و با یکدیگر فرق خواهند داشت.

میزان سخت‌گیری نیز با توجه به جریانات مختلف در طول سال، دائم در حال تغییر است. همچنین داشتن سابقه سفر خوب و اخذ ویزای کشورهای دارای رتبه، به شما در دریافت هر چه آسان‌تر ویزا شینگن کمک بسزایی خواهد کرد.

نوع تابعیت شما به عنوان متقاضی، هدف از ورودتان به کشورهای عضو حوزه شینگن و همچنین میزان تمکن مالی که دارید، از شرایطی هستند که شانس شما را برای دریافت ویزای شینگن تضمینی بالا می‌برند.

سوالی دارید؟ با ما تمــــــاس بگیریـــــد.

همیشه آماده مشاوره و راهنمایی شما هستیم.

انواع ویزای شینگن

انواع ویزای شینگن با توجه به هدفی که شما از سفر دارید، متفاوت است. به عبارتی دیگر هدف شما از سفر می‌تواند کاری و تجاری، گردشگری، ترانزیت و… باشد که تعیین‌کننده نوع ویزا، اعتبار و همچنین مدت اعتبار ویزای شینگن شما خواهد بود. انواع ویزای شینگن عبارتند از:

مدارک لازم برای دریافت ویزای شینگن

در جمع‌آوری مدارک لازم برای دریافت ویزای تضمینی شینگن باید نهایت دقت خود را به کار گیرید تا ریسک ریجکتی ویزا را به حداقل برسانید. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا شینگن به شرح زیر است:

مراحل درخواست ویزای شینگن تضمینی

برای درخواست اخذ ویزای تضمینی شینگن باید مراحلی را به ترتیب پشت سر بگذارید تا موفق به دریافت آن شوید. این مراحل عبارتند از:

مدت اعتبار ویزای شینگن

مدت زمان اعتبار ویزای شینگنی که دریافت می‌کنید، عموما 6 ماهه و مدت مجاز اقامت شما 3 ماهه خواهد بود. اکثر مواقع، افراد مدت اعتبار ویزا (Validity of Visa) را با مدت اقامت (Duration of Stay) اشتباه می‌گیرند. منظور از اعتبار ویزا، بازه زمانی است که شما می‌توانید سفر خود را به منطقه شینگن آغاز کنید و منظور از مدت اقامت، مدت زمانی است که شما مجاز هستید در منطقه شینگن اقامت داشته باشید.

به بیانی ساده‌تر، وقتی ویزا شما 6 ماه اعتبار دارد و مدت اقامت نیز 3 ماه مشخص شده است، اجازه دارید از تاریخ صدور ویزا تا 6 ماه سفر خود را شروع کنید و به مدت 3 ماه نیز در آن‌جا اقامت داشته باشید. شایان ذکر است که میزان اعتبار ویزا و همچنین مدت مجاز اقامت آن، هیچ عددی ثابتی نخواهد داشت.

برای مثال امکان دارد شما برای دریافت ویزا شینگن دانمارک با اعتبار 1 ساله درخواست داده باشید، اما ویزا به مدت اعتبار 30 روز و اجازه اقامت 10 روز برای شما صادر کرده باشند. یعنی شما می‌توانید در بازه زمانی 30 روز به دانمارک سفر کرده و به مدت تنها 10 روز در آن‌جا اقامت داشته باشید.

بعضی اوقات حتی مدت اعتبار ویزا با مدت مجاز اقامت به طور یکسان صادر می‌شود. یعنی به شما ویزایی با اعتبار 10 روز و مدت مجاز اقامت 10 روز اعطا می‌گردد. این موضوع که ویزا شینگن به چه مدت اعتبار دارد و تا چه زمانی اجازه اقامت در حوزه شینگن را دارید، بستگی به مدارک و شرایطی که ارائه می‌دهید خواهد داشت.

چه کسانی نیاز به دریافت ویزای شینگن دارند؟

جواب این سوال کاملا مشخص است. تمامی ایرانیانی که تبعیت کشورهای منطقه شینگن را ندارند، برای ورود به خاک این کشورها نیاز به دریافت ویزای شینگن خواهند داشت. به طور کل 105 کشور در دنیا وجود دارند که شهروندان آن‌ها برای رفتن به کشورهای عضو حوزه شینگن، نیاز به اخذ ویزای شینگن خواهند داشت.

برای ترانزیت نیز 12 کشور در جهان هستند که باید ویزای ترانزیت شینگن را دریافت کنند که کشور ایران نیز جزء این لیست است. به غیر از کشورهای عضو شینگن، 62 کشور در دنیا وجود دارند که برای ورود به این منطقه هیچ نیازی به اخذ ویزای شینگن نخواهند داشت.

کشورهای عضو حوزه شینگن

منطقه شینگن شامل 27 کشور المان ، ایتالیا ، یونان ، مجارستان ، هلند ، اسپانیا ، فرانسه ، پرتغال ، سوئیس ، سوئد ، اتریش ، بلژیک ، چک ، لهستان ، دانمارک ، نروژ ، فنلاند ، ایسلند ، اسلواکی ، لوکزامبورگ ، لیتوانی ، لتونی ، اسلوونی ، استونی ، مالت و لیختن اشتاین است.

اکثر مواقع افراد “حوزه شینگن” را با “اتحادیه اروپا” اشتباه می‌گیرند، اما کشورهایی هستند که در اتحادیه اروپا قرار دارند ولی جزء منطقه شینگن نیستند. برای مثال کشورهای انگلیس، اوکراین، کرواسی، رومانی و… عضو اتحادیه اروپا هستند اما در پیمان شینگن جایی ندارند و برای ورود به خاک ‌آن‌ها بایستی ویزای مستقل دریافت کنید.

درخواست مشاوره تخصصـــی مهاجرت

با تجربه ما، بهترین راه حل را برای مهاجرت برگزینید.

درخواست تماس

در پایان

برای ورود به حوزه شینگن و سفر به کشورهای عضو این منطقه، شما نیاز به دریافت اخذ ویزای شینگن خواهید داشت. دریافت این ویزا اعتبار پاسپورت شما را افزایش می‌دهد و اخذ ویزای دیگر کشورهای خارجی را برای شما آسان‌تر خواهد کرد.

هلدینگ VIP GROUP با 17 سال تجربه مستمر و درخشان در حوزه مهاجرتی، اخذ ویزای تضمینی شینگن و دریافت اقامت کشورهای اروپایی، آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان است. چنانچه قصد سفر به یکی از کشورهای عضو حوزه شینگن را دارید و بایستی ویزا دریافت نمایید، می‌توانید با کارشناسان ما در مجموعه تماس گرفته و به صورت رایگان مشاوره دریافت نمایید.