جاذبه های گردشگری بارسلونا

اشتراک گذاری مطلب:

بارسلونا پایتخت پر جنب و جوش ایالت کاتالونیا, شهر ساحلی خیره کننده ای است که زیبایی و سبک زندگی آفتابی او را برای جهانیان محبوب کرده است. مناظر زیبا, معماری نفس گیر، جاذبه های گردشگری بارسلونا و جاذبه های فرهنگی عالی آن را به مقصدی جذاب برای توریست ها تبدیل کرده است. البته آب و هوای مطبوع مدیترانه ای نیز به این جذابیت کمک می کند. بارسلونا دارای محله ای قرون وسطایی, محله ای گوتیک با محیط قدیمی جادویی است, اما با این حال بیش از همه با معماری مدرن خود شناخته می شود. آنتونی گائودی با ساختمان های سورئال و غیر واقعی خود تاثیری همیشگی بر این شهر داشته است. تعداد بسیاری از ساختمان های او در این شهر, جزو لیست میراث فرهنگی یونسکو قرار دارند.

بعد از همه گشت و گذار ها, گردشگران علاقه دارند که به آرامش دست پیدا کنند و از فضای شاد شهر لذت ببرند. در منطقه La Rambla, جایی که افراد محلی نیز در آن گشت و گذار می کنند بروند, به سواحل شنی نزدیک بندر بروند و از غذای خود در تراس های فضای باز لذت ببرند. آنها می توانند سرگردان و بی هدف میدان های پنهان شهر را که هنرمندان خیابانی در آنها با هنر خود و استفاده از ملودی گیتار اسپانیایی فضایی رویایی رقم می زنند را پیدا کنند. شگفتی های دلپذیر از هر نوعی در بارسلونا فراوان است. شما با دریافت پاسپورت اسپانیا با خرید ملک می‌توانید به صورت قانونی در این کشور سکونت داشته باشید. در این مقاله با جاذبه های گردشگری بارسلونا آشنا خواهید شد.

 

1. Sagrada Familia

La Sagrada Familia یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در بارسلونا است که سالانه بیش از 2.8 میلیون نفر بازدید کننده دارد. ساخت آن در سال 1882 شروع شد و تا امروز نیز ادامه دارد که آن را به بزرگترین کلیسا نیمه تمام کاتولیک در دنیا تبدیل می کند. آنتونی گائودی از سال 1882 معماری این کلیسا را تا مرگ خود در سال 1926 بر عهده داشت. تاکنون 70 درصد این کلیسا به پایان رسیده است. معمار های فعلی در مسیر آنتونی گائودی قدم می گذارند که براساس سبک گوتیک و بیزانتین است. این ساختمان 18 برج با ارتفاعات متفاوت دارد که هرکدام به شخصیتی متفاوت از انجیل مرتبط است. بازدیدکنندگان توسط عناصر طراحی و نمادهایی مذهبی که در تمامی فضای این کلیسا موجود است شگفت زده می شوند. این کلیسا در سال 2010 مورد تقدیس قرار گرفت و اکنون در آن مراسم های مذهبی نیز برگزار می شوند.

2. La Rambla

قلب زندگی اجتماعی بارسلونا در La Rambla، یک خیابان وسیع و سایه درخت وجود دارد که شهر قدیمی را به دو بخش تقسیم می کند. La Rambla از Plaça de Catalunya ، جایی که کلیسای زیبای Romanesque قرن دوازدهم سانتا آنا در آن قرار دارد، امتداد دارد تا تمام مسیر تا بندر حرکت کند. این خیابان گسترده که دارای پیاده روهای گسترده و عابر پیاده است، با مغازه ها، رستوران ها و کافه های فضای باز پوشیده شده است و آن را به یکی از محبوب ترین پاتوق های شهر تبدیل کرده است.

در طول روز، بسیاری از افراد محلی در اینجا یافت می شوند که خریدهای روزمره خود را در Mercat de la Boqueria انجام می دهند و شب ها، گروه هایی از دوستان و خانواده ها قدم زنی عصرانه خود را در La Rambla برای لذت بردن از هوای تازه و محیط زندگی سرشار از روز به خود می گیرند. در آنجا حتما با موسیقی زنده، یک نمایش تقلید یا سایر اجراهای خیابانی غیر منتظره مواجه خواهید شد.

در ضلع شمال شرقی آن، لا رامبلا با Barri Gòtic هم مرز است و در نیمه راه از خیابان واقع شده است Plaça Reial، یک مربع زیبا و نخل حاشیه که توسط خانه های تاریخی محصور شده است. این ساختمان های زیبا دارای طاق های پر از مغازه، کافه و رستوران هستند. در مرکز، چشمه سه Grace با یک شمع فروشی قرار دارد که توسط آنتونی گائودی طراحی شده است.

یکی دیگر از بناهای مهم La Rambla (شماره 3-5) Palau Güell است، یک عمارت برجسته که در سال 1886 توسط آنتونی گائودی طراحی شده است. مالک Eusebi Güell حامی عالی هنر بود و ساختمان با یک سالن بزرگ گنبدی ساخته شده که برای خوانش شعر و کنسرت های خصوصی در نظر گرفته شده است. کل ساختمان منعکس کننده ثروت عظیم گوئل است، با دکوراسیون مجلل، منسوجات با ارزش و مبلمان دستباف که توسط گائودی ایجاد شده است. موسسه حقوقی بین‌المللی VIP GROUP به شما پیشنهاد می‌کند تا با دریافت گلدن ویزا اسپانیا، به طور کاملا قانونی اقامت دائم این کشور را اخذ کرده و از مکان‌های دیدنی آن، بازدید کنید.

 

3. Gothic Quarter

به مدت 2000 سال، محله گوتیک مرکز معنوی و سکولار شهر بوده است. یادگارهای ساختمانهای رومی باستان هنوز در اینجا یافت می شود، اما قرون وسطی به بهترین وجه با آثار تاریخی بسته بندی شده در این محله نمایان می شود. یک شاهکار از معماری گوتیک، کلیسای جامع قرون وسطایی در Monte Tabor، مرتفع ترین نقطه در مرکز شهر قرار دارد. محله گوتیک جایی است که کریستوفر کلمب بعد از اولین سفر وی به دنیای جدید توسط سلطنت کاتولیک پذیرفته شد و از قرن 14 و 15 هجری قمری، ادارات شهر کرسی خود را در اینجا داشتند.

برای کشف این دنیای جادویی بدون ترافیک قرون وسطایی, باید در این پیچ و خم لذت بخش از خیابانهای باریک سنگفرش و کوچه ها سرگردان شوید. مربع های آرام و دیدنی زیبا را کشف کنید، که با صدای افرادی که گپ می زنند و می خندند و یا صدای گیتار کلاسیک اسپانیایی را زنده می شوند. کودکان اغلب در گوشه های پنهان در محله گوتیک بازی می کنند و کافه های کوچکی با تراس پیاده رو در حیاط های آن یافت می شوند. همراه با بوتیک ها و رستوران های کوچک کمی که در آن جذاب است، در محله گوتیک برای موزه پیکاسو و پلازا دل ری، مربعی که کنسرت های فضای باز گاهی اوقات برگزار می شود، جستجو کنید.

4. Casa Milà

در منطقه Eixample از بلوار زیبای Passeig de Gràcia, کاسا میا معروف ترین ساختمان سکولار آنتونی گائودی است. Casa Mila همچنین به عنوان “La Pedrera” معروف است که به ” معدن سنگ” ترجمه می شود زیرا این ساختمان شبیه یک معدن باز است. ساخته شده بین سالهای 1906 و 1912، این خانه مسکونی آوانگارد بیشتر شبیه یک مجسمه است تا یک ساختمان کاربردی. هر خط از نمای سنگ طبیعی خمیده است، با پنجره های گرد و نرده های بالکن فلزی که به شکل گیاهان بچرخانند. حتی سقف نیز شکلی عایق بندی شده دارد که توسط دودکش های تزئینی تکمیل شده است.

 

ورودی ساختمان روی Carrer de Provença است، از طریق یک دروازه چوبی قابل توجه که به یک حیاط داخلی منتهی می شود. این ساختمان توسط طاقهای باریک پشتیبانی شده است که برای اهداف باربری طراحی شده اند ، ویژگی ای که نبوغ گائودی را به عنوان یک مهندس سازه نشان می دهد. بازدید کنندگان ممکن است در اطراف تراس پشت بام قدم بزنند تا نگاهی نزدیک به دودکش های تزئین شده با موزائیک به صورت عجیب و غریب بیندازند. منطقه سقف همچنین بازدیدکنندگان را با نمایش های هیجان انگیز در سطح شهر پاداش می دهد، با دورنمایی که چشم انداز آن تا فاصله Basilica de Sagrada Família in گسترش می یابد.

Casa Mila مرکز فرهنگی Fundació Catalunya است که در طول سال رویدادهایی را برگزار می کند. این بنای یادبود روزانه برای بازدید عموم آزاد است و راهنماهای صوتی نیز در دسترس است. Cafè La Pedrera با استقبال از توریست ها، در مکانی که شایسته این ساختمان است، مکان آرامش بخشی برای یک میان وعده را فراهم می کند. شایان ذکر است که یکی دیگر از روش‌های اخذ اقامت اسپانیا، دریافت اقامت تمکن مالی اسپانیا است. با داشتن کارت اقامت این کشور شما می‌توانید به دیگر کشورهای اروپایی هم سفر کنید.

5. Parc Guëll

رنگارنگ، شاد و سرشار از مناظر غریب و جذاب، این پارک سورئالیستی باشکوه یکی دیگر از میراث جهانی یونسکو است که توسط آنتونی گائودی طراحی شده است. پارک گوئل که در فاصله سالهای 1900 تا 1914 ایجاد شده، به زیبایی منظره شده است و از عناصر معماری به سبک امضای گائودی بهره می برد Viaduc ،grottoes، یک سالن هماهنگ، پله های سیم پیچ و صندلی های گفتگوی نیمه بسته در کل فضا پراکنده هستند. این سازه های خلاق در قطعات سرامیکی چند رنگ تزئین شده اند. یک تراس دیدنی منظره پانوراما از شهر و دریا را در اختیار شما قرار می دهد. خود گائودی عاشق این منطقه از شهر بود و خانه او در اینجا واقع شده بود.

محاصره شده توسط یک باغ دلپذیر، Casa Museu Gaudí خانه ای را که گائودی در آن زندگی می کرد، اشغال می کند. این مجموعه آثار هنری، اشیاء و مبلمان تزئینی را که توسط گائودی طراحی شده است، به نمایش می گذارد.

6. Casa Batllo

یکی دیگر از خلوص های گائودی شگفت انگیز، Casa Batlló که در فهرست یونسکو قرار دارد یکی از برجسته ترین ساختمان های مدرنیسم بارسلونا است. این عمارت خارق العاده به عنوان یک اقامتگاه خصوصی برای تولید کننده نساجی Josep Batlló i Casanovas طراحی شده است. این ساختمان با رویا و شکل های زینتی که به صورت آزادانه تکان می خورد، مانند یک قلعه از یک افسانه سورئال به نظر می رسد.

بیشتر جزئیات طراحی کاملاً از هرگونه سابقه معماری جدا می شوند. قاب پنجره در طبقه اول با نوسان دادن اشکال که گیاهان را نشان می دهد، هم مرز است و برخی دیگر شبیه ورودی های غارها هستند. بر روی نما، کاشی های سرامیکی لعاب تزئینی به رنگ های سبز، آبی و قهوه ای روشن به زیبایی بصری آن می افزایند. سقف به شکل موج، مانند Casa Milà، دارای دودکش های بسیار زیبا و آراسته است. گائودی همچنین تزئینات داخلی را ایجاد کرد که می توانید در Casa Museu Gaudí در پارک گوئل مشاهده کنید. برای کسانی که به دنبال یک وعده غذایی عالی و لذیذ هستند، رستوران ظریف Moments با دو ستاره میشلن ، تنها در چند قدم فاصله قرار دارد.

7. Font Màgica

یکی از کارهای مورد علاقه برای انجام شبانه در بارسلونا، تماشای چشمه جادویی Montjuïc، در ابتدای Avinguda Maria Cristina در محله Montjuïc است. چشمه بزرگ Art Deco ، که در سال 1929 ساخته شده است ، تمام سنین را با نور و آب های خود که با هماهنگی موسیقی انجام می گیرد شگفت زده می کند. این آبنما توسط Carles Buigas برای نمایشگاه بین المللی سال 1929، که در Montjuïc برگزار شد، طراحی شده است. نمایش حدود یک ساعت ادامه دارد. اگر تمایل دارید که از دیدنی‌های بارسلونا بازدید کنید و می‌خواهید که با هزینه کمتری موفق به اخذ اقامت شوید، می‌توانید ابتدا مهاجرت به یونان از طریق تمکن مالی را انتخاب نمایید و بعد از اخذ اقامت یونان، به صورت کاملا قانونی به دیگر کشورهای اروپایی نظیر اسپانیا سفر کنید.

8. Barceloneta

در مجاورت بندر کروز، محله La Barceloneta که با ساحل طولانی و گسترده ساحل Sant Sebastià هم مرز است، جایی که افراد محلی برای آفتاب گرفتن، گشت و گذار و معاشرت در بسیاری از رستوران های غذاهای دریایی و مکانهای تاپایی که مشرف به دریا هستند، معاشرت می کنند. تفرجگاهی طولانی که با نخلستان پوشیده شده است، منطقه ساحل را به ماریناهای پر از قایق بادبانی متصل می کند. شما از بندر با اتومبیل کابلی، که از آنجا به صعود به تپه مونتوویچ صعود می کند ، منظره خوبی از مارینا ها و منطقه بندری خواهید دید. پیش از سفر به کشور اسپانیا، بهتر است بهترین شهرهای این کشور را برای سکونت خود شناسایی کنید، به همین منظور می‌توانید مقاله بهترین شهرهای اسپانیا برای زندگی ایرانیان را مطالعه کنید و بهترین مقصد را برای خود انتخاب نمایید.

9. Camp Nou

درست همانطور که ساختمان های مدرنیستا برای طرفداران معماری جاذبه هایی برای دیدن دارند، بازدید از نیوکمپ برای طرفداران فوتبال (فوتبال) امری ضروری است. استادیوم 99.354 صندلی که در خانه بارسلونا قرار دارد بزرگترین استادیوم در اروپا و دومین بزرگ استادیوم در جهان است. شما می توانید به تماشای یک مسابقه فوتبال بروید یا از یک تور پر جنب و جوش استفاده کنید و از موزه دیدن کنید. نیوکمپ یکی از مکان های بازی های المپیک تابستانی 1992 در بارسلونا بود.

10. Palau de la Musica Catalana

Palau de la Música Catalana که بین سالهای 1905 تا 1908 به عنوان یک سالن کنسرت ساخته شده است، توسط معمار Lluís Domènech i Montaner، به سبک کاتالان مدرنیستا طراحی شده است. اگرچه این ساختمان با خطوط منحنی سبک و پالت رنگارنگ مشخص می شود، برخلاف آثار گائودی، این طرح عملکرد را به زیبایی ترجیح می دهد. اگرچه دکوراسیون داخلی دقیقاً همانند فضای بیرونی رنگارنگ و شیک است، شکل و دکوراسیون آن به اجرای کر و سایر اجراهای های موسیقی اختصاص دارد.

تالار کنسرت پالائو که حدود 2200 نفر را در خود جای میدهد یکی از جاذبه های گردشگری بارسلونا و تنها سالن اجتماعات اروپا است که در ساعات روز به طور کامل با نور طبیعی روشن می شود. دیوارهای دو طرف در درجه اول از تخته های شیشه ای رنگی قرار گرفته اند که در قوس های باشکوه قرار دارند و بالای سر آن یک چراغ قوه ای عظیم از شیشه های رنگ آمیزی است که توسط آنتونی ریگالت طراحی شده است و محور اصلی آن یک گنبد معکوس در سایه های طلای است که با آبی احاطه شده است و حاکی از خورشید و آسمان است. مجسمه های پیچیده مرحله کنسرت را قاب می کند.

11. Scenic Views and Art Museums in Montjuic

این محله کوهستانی در محل یک گورستان قدیمی یهودی قرار دارد و نام آن را “مونت جوک” (Mont Juïc) اشاره به آن است که به “کوه یهودیان” ترجمه می شود. این منطقه 213 متر بالاتر از دریا قرار دارد، دامنه کوه با قلعه ای که در قله آن قرار دارد تاجگذاری شده و دامنه های آن به سمت مدیترانه پایین می رود. این منطقه دیدنی شهر به دلیل داشتن پارک طبیعی زیبا با چشم اندازهای عالی و موزه های عالی شناخته شده است. موزه هنر ملی کاتالونیا مجموعه استثنایی از هنر کاتالونیا از قرن 10 تا 20 را شامل می شود که شامل مجسمه سازی، طراحی، نقاشی ، حکاکی و عکاسی است.

 

Poble Espanyol (دهکده اسپانیایی) یکی دیگر از  جاذبه های گردشگری بارسلونا و مکانهای محبوب برای بازدید است. این دهکده ساختگی جذاب برای نمایشگاه جهانی 1929 ایجاد شده است. مونتوویچ مکانی برای بازی های المپیک تابستانی 1992 بود و گردشگران می توانند از استادیومی که مسابقات المپیک در آن برگزار می شد بازدید کنند. توصیه می‌شود با دریافت ویزای خودحمایتی یونان، ابتدا اقامت کشور یونان را بگیرید 

12. Santa Maria del Mar

سانتا ماریا دل مار (ماریا مقدس دریا)  یکی از جاذبه های گردشگری بارسلونا و نمادی برای کاتولیک های کاتالان است. ساخت این کلیسای عظیم از سال 1329 شروع شد که شاه آراگون آلفونسو چهارم سنگ بنای آن را گذاشت. این کار که در سال 1384 به پایان رسید، نمونه بارز معماری گوتیکی کاتالان است. اگرچه نمای بیرونی سختگیرانه به نظر میرسد، اما فضای داخلی آن جبران کننده است. پنجره های زیبا با شیشه های رنگی، ستونهای باریک و سادگی در طراحی باعث ایجاد احساس جاداری و آرامش می شوند. طی قرن ها، کلیسای جامع در اثر زلزله و آتش آسیب دیده است، اما همیشه زیبایی خود را بازیابی می کند.

13. La Boqueria Market

ممکن است افراد علاقه مند غذا فکر کنند که هنگام بازدید از بازار La Boqueria، یک بازار رنگارنگ (و جاذبه گردشگری) در شهر قدیمی، فوت کرده اند و به بهشت رفته اند. بازار واقع در نزدیکی La Rambla، به سال 1297 باز می گردد که گوشت در دروازه های شهر فروخته شد. امروزه بیشتر از گوشت در آنجا به فروش می رسد. غذاهای مختلفی وجود دارد، از محصولات تازه مزرعه، غذاهای دریایی، ادویه جات, ترشی جات و آب نبات که در بیش از 200 غرفه فروخته می شوند. شما می توانید وسایل را برای ناهار پیک نیک بخرید یا در یکی از بسیاری از رستوران ها قبل از ادامه گشت و گذار غذایی شگفت انگیز میل کنید.جاذبه های گردشگری بارسلونا

14. Museu Picasso

Museu Picasso با بیش از 4000 اثر نقاش، یکی از گسترده ترین مجموعه آثار هنری هنرمند قرن بیستم پابلو پیکاسو را در خود جای داده است. به طور خاص، Museu Picasso روابط پیکاسو با شهر بارسلونا را نشان می دهد، رابطه‌ای که در جوانی و نوجوانی او شکل گرفت و تا زمان مرگ وی ادامه داشت. این موزه در پنج کاخ مجاور قرون وسطایی در La Ribera بارسلونا قرار دارد.جاذبه های گردشگری بارسلونا

15. Parc de la Ciutadella

پارک د لا سیوتادلا امروزه بسیار شادتر از زمانی است که در سال 1714 تاسیس شد. پس از آن که فیلیپ پنجم بارسلونا را فتح کرد، وی دستور داد که دژی – بزرگترین در اروپا – با کار اجباری ساخته شود تا بتواند کنترل کاتالانیان را نگه دارد. در طول قرن ها، آن را به مکانی برای مصارف مسالمت آمیز تبدیل کردند و تبدیل به واحه اصلی سبز در شهر شد. Citadel Park محلی برای نمایشگاه جهانی 1888 بود. امروز محل یک باغ وحش، یک دریاچه کوچک، موزه علوم طبیعی و Als Voluntaris Katalans، مجسمه ای است که به احترام کاتالان ها که در جنگ جهانی اول کشته شدند, ساخته شده است.

 

در صورتی که تمایل دارید در کشور اسپانیا سکونت داشته باشید، می‌توانید مقاله گام به گام تا دریافت اقامت اسپانیا با 25000 یورو را مطالعه فرمایید و از نحوه دریافت اقامت اسپانیا از طریق این روش آگاهی یابید.

جمع بندی جاذبه های گردشگری بارسلونا

بارسلونا یکی از زیباترین و شگفت انگیزترین شهرهای دنیا است. این شهر مملو از جذابیت برای هر نوع از افراد است و تعداد بالای سالانه توریست در این شهر, آن را به یکی از مناسب ترین و بهینه ترین شهر های برای توریست ها تبدیل کرده است. جاذبه های توریستی, فرهنگی, هنری و سرگرمی های بسیار این شهر, آن را تبدیل به مکان مناسبی برای استفاده از تعطیلات هر فرد می کند و اطمینان داشته باشید که این شهر هر لحظه شما را شگفت زده خواهد نمود.