ثبت شرکت در سوئد

ثبت شرکت در سوئد

یکی از بهترین روش‌ها برای دریافت اقامت سوئد، ثبت شرکت در این کشور است. در سال‌های اخیر افراد زیادی به دنبال اخذ اقامت کشورهای اروپایی هستند و سوئد با توجه به این که یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای عضو اتحادیه اروپا است، سالانه با تقاضای مهاجران زیادی از سرتاسر دنیا برای دریافت اقامت، مواجه می‌شود.

درخواست مشاوره تخصصـــی مهاجرت

با تجربه ما، بهترین راه حل را برای مهاجرت برگزینید.

درخواست مشاوره

ثبت شرکت در سوئد

دریافت اقامت کشور های اروپایی با

Vip Group Visa

در بین تمامی روش‌های ممکن برای سرمایه‌گذاری در این کشور، در حال حاضر با توجه به قوانین مهاجرتی حاکم بر سوئد، تنها از طریق ثبت شرکت در آن، می‌توان اقامت کشور سوئد را به دست آورد.

اما پیش از هر اقدامی برای مهاجرت به کشورهای خارجی، نیاز است که از تمامی شرایط و قوانین مربوط به کشور مقصد، آگاهی داشته باشید. به همین منظور در ادامه به بررسی قوانین ثبت شرکت در سوئد و تمامی مراحل آن، خواهیم پرداخت.

مدارک لازم برای ثبت شرکت در سوئد

برای ثبت شرکت در کشور سوئد، شما نیاز به جمع‌آوری مدارک و همچنین ارائه آن به سفارت این کشور دارید. مدارک مربوط به ثبت شرکت در این کشور عبارتند از:

سوالی دارید؟ با ما تمــــــاس بگیریـــــد.

همیشه آماده مشاوره و راهنمایی شما هستیم.

مراحل ثبت شرکت در سوئد

تاسیس و ثبت یک شرکت در سوئد دارای مراحل مختلفی است که پیش از هر اقدامی لازم است از تمامی آن‌ها اطلاعات کامل داشته باشید تا بتوانید این مسیر را با موفقیت پشت سر گذاشته و شرکت خود را به ثبت برسانید.

در مرحله اول از ثبت شرکت، شما بایستی یک نام برای شرکت خود انتخاب نمایید. این نام می‌تواند متناسب با کسب و کاری که قصد راه‌اندازی آن را دارید باشد. بعد از آن که اسمی برای شرکت انتخاب کردید، نوبت به آن می‌رسد که حساب بانکی در سوئد افتتاح کنید و سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت را در این حساب واریز کنید.

هزینه‌های مربوط به ثبت شرکت شامل اجاره یا خرید ملک برای شرکت و هزینه راه‌اندازی آن است. ارائه گواهی تمکن مالی و مدارک مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت، به دولت سوئد به جهت صدور مجوز مورد نیاز است.

پس از طی این مراحل، نوبت به تنظیم اساسنامه شرکت می‌رسد. ثبت شرکت در سوئد را می‌توان به صورت آنلاین یا حتی به صورت حضوری انجام داد. بعد از صدور مجوز ثبت شرکت برای شما، دفاتر روزنامه‌ها در کشور سوئد بیانیه‌ای به جهت راه‌اندازی شرکت جدید منتشر می‌کنند.

نکته حائز اهمیتی که بایستی به آن توجه داشته باشید تا در مراحل بعدی دچار مشکل نشوید، ثبت مالیات است که باید نهایتا تا 2 ماه بعد از تاسیس شرکت و قبل از اطلاع مقامات مالیاتی، انجام شود. ثبت مالیات هم می‌تواند به صورت غیرحضوری یا به دست مقامات مالیاتی انجام شود.

بعد از پشت سر گذاشتن تمامی مراحل ذکر شده و ارائه مدارک لازم نظیر بیزینس پلن، اجازه سرمایه‌گذاری در سوئد از طریق ثبت شرکت، به شما داده خواهد شد.

قوانین ثبت شرکت در سوئد

دریافت اقامت سوئد از طریق ثبت شرکت، یک اقامت 2 ساله است. بعد از گذشت 2 سال، در صورتی که شما مرتکب جرمی نشده باشید و مالیات‌های خود را به موقع و سروقت پرداخت کرده باشید، اقامت شما تمدید خواهد شد. از این رو، چنانچه قصد دریافت اقامت با ثبت شرکت در سوئد را دارید، باید از تمامی قوانین ثبت شرکت در سوئد پیشروی کنید تا دچار مشکل قانونی نشوید.

بعضی از افراد پس از اخذ اقامت سوئد، در شرکتی که تاسیس کرده‌اند فعالیتی نداشته و مالیات نیز به دولت سوئد پرداخت نمی‌کنند. از سویی دیگر این افراد تنها از نام تجاری شرکت استفاده کرده و از راه‌های دیگر درآمد کسب می‌کنند.

شایان ذکر است که تمامی این افراد از سوی دولت سوئد متخلف بوده و قوانین سرمایه‌گذاری در این کشور را نادیده گرفته‌اند. به همین جهت سوئد اجازه اقامت دائم به آن‌ها نخواهد داد.

شرایط اخذ اقامت سوئد از طریق ثبت شرکت

با این که سوئد به جهت وضعیت اقتصادی و تجاری خوب، شرایط مساعدی برای سرمایه‌گذاری و کسب سود سرمایه‌گذاران خارجی است، اما نسبت به دیگر کشورهای اروپایی نظیر اسپانیا، یونان، آلمان، انگلیس و… شرایط اخذ اقامت سوئد از روش سرمایه‌گذاری بسیار سخت‌تر است و تنها با ثبت شرکت و کارآفرینی می‌توان اقامت این کشور را به دست آورد. شرایط اخذ اقامت سوئد از طریق ثبت شرکت به شرح زیر است:

مزایای ثبت شرکت در سوئد

ثبت شرکت در سوئد مزیت‌های فراوانی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها، بهره‌مندی از نظام اقتصادی پویا، فعال و باثبات است. درست است که هر سرمایه‌گذاری ریسکی به همراه دارد، اما کشور سوئد جزء 10 اقتصاد برتر دنیا بوده و نظام حقوقی و سیاسی خوبی دارد.

از این رو سرمایه‌گذاری در این کشور، ریسکی برای سرمایه‌گذاران نخواهد داشت. از سویی دیگر با در نظر گرفتن نظام مالیاتی و درآمد بالا در کشور سوئد، می‌توان بیان نمود که مشکلات ثبت شرکت در سوئد در برابر نقاط مثبت آن، بسیار ناچیز است. برخی دیگر از مزیت‌های ثبت شرکت سوئد عبارتند از:

انواع شرکت در سوئد

همانطور که به آن اشاره کردیم، کشور سوئد بسیار پیشرفته بوده و دارای ثبات اقتصادی است و به همین جهت ریسک پایینی در سرمایه‌گذاری دارد. در صورتی که موفق به ثبت شرکت در سوئد شوید، به شما اقامت 2 ساله اعطا می‌شود. بعد از ورود به خاک سوئد شما باید شرکت خود را تاسیس نمایید. بعد از گذشت 2 سال اقامت، چنانچه درآمد شرکت خوب بوده و مشکل مالیاتی نداشته باشید، اقامت شما برای 2 سال دیگر نیز تمدید می‌شود.

بعد از گذشت 5 تا 6 سال زندگی و کار در سوئد، می‌توانید برای اخذ پاسپورت این کشور درخواست دهید. شرکت‌های قابل ثبت در سوئد برای افراد خارجی متنوع است که عبارتند از:

درخواست مشاوره تخصصـــی مهاجرت

با تجربه ما، بهترین راه حل را برای مهاجرت برگزینید.

درخواست تماس

در پایان

سوئد کشوری پیشرفته و دارای اقتصاد باثبات است. به همین جهت سرمایه‌گذاران از سرتاسر دنیا خواستار اخذ اقامت این کشور از طریق سرمایه‌گذاری هستند. آگاهی از قوانین و شرایط ثبت شرکت در سوئد به شما کمک می‌کند تا در این مسیر با مشکل مواجه نشوید.

هلدینگ VIP GROUP با 17 سال تجربه کاری و بیش از 30 نیرو آموزش دیده، به شما در کلیه امور اخذ ویزا، اخذ اقامت و رفع ریجکتی ویزا، خدمات ارائه می‌دهد. در صورتی که قصد اخذ اقامت سوئد از طریق ثبت شرکت را دارید، می‌توانید با کارشناسان با تماس گرفته و به طور رایگان مشاوره دریافت نمایید.

سوالات متداول کاربران

شرکت با مالکیت انحصاری و فردی از بهترین انواع شرکت‌ها در سوئد است.

بله، دو سال بعد از اقامت شما در سوئد، می‌توانید نسبت به اخذ اقامت دائم این کشور درخواست دهید.

بله، داشتن یک شرکت در کشور ایران و همچنین داشتن سابقه مدیریت در کسب و کار، این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا در سوئد شرکت ثبت کنید. اما مهم‌ترین بخش در ثبت شرکت در سوئد، ارائه یک بیزینس پلن قوی است.

دیدگاهتان را بنویسید